Gå til innhold

Dugg på innsida av bilruta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det irriterer meg hver morgen når jeg kommer ut i bilen.

Det er fullt av dugg på innsiden av frontruta (og forøvrig også de andre rutene)...

Setter på vifta på full guffe, men det tar likevel LAAANG tid før duggen er borte og man kan begynne å kjøre....

Noen tips? Hvilken klut er smart å ha liggende som lett fjerner duggen uten å gjøre det våtere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde samme problemet og synes mikrofiberklut fungerte best.

Men det er ikke noe du kan få ordnet da? Duggen i bilen min kom pga lekkasje i en av bakdørene. Verkstedet fikset det (gratis pga garantien) og nå er problemet helt borte. Tenker tilbake med skrekk og gru på sist vinter da jeg måtte skrape ruten både innvendig og utvendig før jeg kunne kjøre...det var kjipt det.

Skrevet

Ja nettopp, det er utrolig kjedelig!!!

Verkstedet har sett på bilen for et års tid siden (2003 modell) og jeg tror de fiksa ett eller annet. Men duggen er der fortsatt, og som du sier: på vinterstid blir det is på innsida :kjefte:

Kanskje en tørr mikrofiberklut er tingen å ha liggende da...

Skrevet

Mon tro om det går an å få tak i antiduggmiddel til ruter (det fins jo til svømmebriller og vanlige briller, men det blir vel rimelig dyrt å smøre inn hele frontruten med det ;))

Skrevet

Det blir dugg på innsida av bilruta hvis det er fuktighet inni bilen. Har du våte gulvmatter? Kanskje en ide å tørke opp bilen skikkelig innvendig der du løfter opp gummimattene og lar kupevarmeren surre noen timer? Hvis du har frostvæskelekkasje legger det seg også dugg på rutene. Da er en ide å vaske rutene med rødsprit.

Mikrofiberklut er bra!

Skrevet
Det blir dugg på innsida av bilruta hvis det er fuktighet inni bilen. Har du våte gulvmatter? Kanskje en ide å tørke opp bilen skikkelig innvendig der du løfter opp gummimattene og lar kupevarmeren surre noen timer? Hvis du har frostvæskelekkasje legger det seg også dugg på rutene. Da er en ide å vaske rutene med rødsprit.

Mikrofiberklut er bra!

Nei, ikke våre gulvmatter. Det har jeg nemlig hørt kan skape dugg/is. Lekkasje vet jeg sannelig ikke, men tror da verkstedet har fikset det siden det ble gjort ifjor? Kan vel ikke tette seg til igjen...Mulig jeg må ringe Bilia, men siden garantien er gått ut koster vel det flesk å sjekke....huff.

Mikrofiberklut må testes :)

Skrevet

Vi har også dugg på innsiden. Ikke om morgenen, for bilen står i garasje og selv med åpen dør dit er den alltid tørr inni der. Men når vi skal hjem fra jobb er den dugget. Det er meget fuktig/rått i lufta der den står da, alle bilene er dugget på utsiden, og slett ikke bare vår inni.

Men det mest effektive, i tillegg til en klut da, er å sette vifta på max, BARE mot vinduet, og lukke alle "ventilene" det elelrs kommer luft inn i bilen fra. Da blåser det i alle fall tørt ganske greit.

Skrevet (endret)

Har og mye dugg på vinduene, har hatt lekkasje men den er tettet. Duggen kommer når bilen er kald og vi sitter tross alt og puster inne i bilen...Har en microfiberklut liggende i hanskerommet. (det hender jeg er så lite miljøvennlig at jeg starter opp bilen noen minutter før jeg skal kjøre, så den får varmet seg opp

Endret av ToveM
Skrevet

Legg en avis på dashbordet under vinduet, det holder duggen mere vekk, avisen suger opp fuktigheten i bilen. Funker ganske bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...