Gå til innhold

stekeovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. jeg har vært så uheldig og få møkk mellom vinduene på stekovnen hvordan kan jeg bli kvitt det??? det er jo ikke no pent og se på da det er sånn:( ser ut som jeg aldri har vasket den..

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi demonterte "innervinduet" på den der vi bodde før, det var mulig å skrud det av, så vi fikk vaska mellom.

Det var derimot et sabla slit å få det samme igjen korrekt, med pakninga på rett plass hele veien rundt, men det gikk tilslutt det også...

Varierer vel litt fra komfyr til komfyr, men undesøk om der ikke er et par skruer på innsiden?

Skrevet

Burde gå greit å skru i fra hverandre og vaske ja, har gjort det flere ganger jeg.

Skrevet

Jeg har et par slags klaffer som jeg trykker på og får av ytterste delen av ovnsdøra.

Har du bruksanvisning så se om det kanskje står nevnt der.

Skrevet
Jeg har et par slags klaffer som jeg trykker på og får av ytterste delen av ovnsdøra.

Har du bruksanvisning så se om det kanskje står nevnt der.

kan ikke si jeg vet hvor bruksanvisningen er..men har en electrolux ovn.. ser ingen skruer eller no heller.. blir gal.. :fnise:

Skrevet

Har også electrolux. Svensk modell ca 5 år gammel tenker jeg.

Skal gå på kjøkkenet å studere litt.

Skrevet

Ferdig studert.

Om du har sånn som jeg har så gjør du følgende.

Bretter en avis å setter i dørsprekken på ene siden (sånn at du skal slippe å sette døra i lås uten håndtak, litt knot å få opp igjen.).

På oversiden av ovnsdørenomtrent der håndtakene går inn er det en liten stålting som stikker opp på begge sider. Dytt de ned og dra døra til deg, løft opp fra bunnen der den også er festet.

Festes igjen ved å sette på bunn først og trykke inn bare.

Finner ikke noe bilde av min komfyr for det er endre så design på de nye. Men den er ca 5 år, svenskprodusert og kostet rundt 8000,-

Skrevet
Ferdig studert.

Om du har sånn som jeg har så gjør du følgende.

Bretter en avis å setter i dørsprekken på ene siden (sånn at du skal slippe å sette døra i lås uten håndtak, litt knot å få opp igjen.).

På oversiden av ovnsdørenomtrent der håndtakene går inn er det en liten stålting som stikker opp på begge sider. Dytt de ned og dra døra til deg, løft opp fra bunnen der den også er festet.

Festes igjen ved å sette på bunn først og trykke inn bare.

Finner ikke noe bilde av min komfyr for det er endre så design på de nye. Men den er ca 5 år, svenskprodusert og kostet rundt 8000,-

skjønte ikke helt.. :rødme: min er kjøpt for 6månder siden...til omtrent samme pris:)

Skrevet

hmm. har du en annen patent da kanskje. Det er to knapper på hver side av barnesikringen på døra. Helt i overkant når du lukker opp døra.

Men bruksanvisning er kanskje nødvendig. Mulig den ligger på el.lux sine hjemmesider også-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...