Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #21 Skrevet 7. november 2007 Har regnet mye frem og tilbake og kommer ikke under 1000 kr pr person alt inkludert.
jannamor Skrevet 7. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 7. november 2007 hvis dere har det i et elskapslokale, hvor lokalet står for mat kokker og servitører så tror jeg det blir vanskelig ja. Ville dere under??
~Minni~ Skrevet 7. november 2007 #23 Skrevet 7. november 2007 1150? for 3 retters middag med 4 glass vin? ller er det med aperetif og avec da? 1.150 kr for 3-retters med 4 glass vin (der det ene glasset er musserende og serveres som velkomstdrink). Apertif ca kr 90 kommer i tillegg. Det samme gjør evt mat vi vil servere sammen med velkomstdrinken mens gjestene venter og vi er hos fotografen. Da skal de ha ca 35 kr per pers for oppskåret frukt eller 100 kr per pers for spekemat med potetsalat, eggerøre og flatbrød.
jannamor Skrevet 7. november 2007 Forfatter #24 Skrevet 7. november 2007 1.150 kr for 3-retters med 4 glass vin (der det ene glasset er musserende og serveres som velkomstdrink). Apertif ca kr 90 kommer i tillegg. Det samme gjør evt mat vi vil servere sammen med velkomstdrinken mens gjestene venter og vi er hos fotografen. Da skal de ha ca 35 kr per pers for oppskåret frukt eller 100 kr per pers for spekemat med potetsalat, eggerøre og flatbrød. ok nå kverulerer jeg kanskje, men det ene glasset med vin som blir servert når de kommer er vel strengt tatt regnet som aperetif? I hvertfall det i de restauranter selskaper min forlovede og jeg har jobbet i.
~Minni~ Skrevet 7. november 2007 #25 Skrevet 7. november 2007 ok nå kverulerer jeg kanskje, men det ene glasset med vin som blir servert når de kommer er vel strengt tatt regnet som aperetif? I hvertfall det i de restauranter selskaper min forlovede og jeg har jobbet i. Ja, apertif er det det heter Gikk litt fort
jannamor Skrevet 7. november 2007 Forfatter #26 Skrevet 7. november 2007 Ja, apertif er det det heter Gikk litt fort hihi. ok så inkludert i de 1150? er aperetifen? hva er da 90 kr utenom? mulig jeg er litt treg i knollen her og.. dere må ikke betale for mye vettu
~Minni~ Skrevet 7. november 2007 #27 Skrevet 7. november 2007 hihi. ok så inkludert i de 1150? er aperetifen? hva er da 90 kr utenom? mulig jeg er litt treg i knollen her og.. dere må ikke betale for mye vettu Nei, du er ikke treig i knollen. Det er jeg som slurver fryktelig når jeg skriver ser jeg... Jeg prøver på nytt * 3-retters med apertif, et galss hvitvin, 2 glass rødvin, 1 flaske farris og kaffe/te - 1.150 kr per pers Hvis vi ønsker kan vi i tillegg få: * Avec - 90 kr per pers * Spekemat til velkomsten - 100 kr per pres * Frukt til velkomsten - 35 kr per pers * Fri bar - 350 kr per pers (da er i så fall avecen inkludert i dette og vi trenger ikke å betale for den i tillegg) Alle disse tingene vi kan få i tillegg må legges til på "grunnprisen" på 1.150 kr som er billigste alternativ. Håper det ble riktig nå
jannamor Skrevet 7. november 2007 Forfatter #28 Skrevet 7. november 2007 AHA!!! :) Nå ble det klart her ja. hihihi er det på et hotel eller? var ikke så veldig billig, egentlig.
~Minni~ Skrevet 7. november 2007 #29 Skrevet 7. november 2007 AHA!!! :) Nå ble det klart her ja. hihihi er det på et hotel eller? var ikke så veldig billig, egentlig. Vi skal ha det på en restaurant/selskapslokale. Er ikke akkurat billig nei, men vi var rundt en del steder i Oslo/Asker/Bærum og sjekket og prisene var omtrent de samme på de fleste stedene hvor man ikke kan ta med mat eller alkohol selv. Vi må ikke betale noe ekstra for å ta med egne kaker i alle fall, det er det jo også mange som skal ha rund 40 kr per pers for. Det blir mye penger å bruke på en dag, men vi er på husjakt også og vi ser jo at det bryllupet kommer til å koste ikke utgjør så mye sånn sett.
Gjest smotti Skrevet 7. november 2007 #30 Skrevet 7. november 2007 Jeg aner ikke hvor mye vårt bryllup kommer til å koste totalt.. men tok en grov utregning, og det ble mere enn 100 000.......
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #31 Skrevet 8. november 2007 hvis dere har det i et elskapslokale, hvor lokalet står for mat kokker og servitører så tror jeg det blir vanskelig ja. Ville dere under?? ikke mulig.... men dette inkluderer alt bortsett fra fribar
jannamor Skrevet 8. november 2007 Forfatter #32 Skrevet 8. november 2007 veeel alt er jo mulig... hihi men spørs hvor mye dere vil ha skal dere ha full middag med masse vin og aperetif og avec og kaffe og kaker og div. så vil jeg jo tro at det kan bli vanskelig.
Lilywhite Skrevet 8. november 2007 #33 Skrevet 8. november 2007 Vi kommer nok til å bruke 70 - 80 000... Utgiftene blir sånn ca: Trykksaker: 1000 Bordpynt: 2000 Leie av lokale: 3500 Vielsesgebyr HEF: 3700 Kjole: 10000 Klær samboer: 5000 Div tilbehør til klær: 2500 Fotograf: 5000 Brudebukett: 1000 (kanskje litt i overkant av dette) Sminke og hår: 3000 Mat, drikke og servitører blir vel rundt 35 - 40 000 tils. Foreløpig ser det ut av vi blir 35 - 40 gjester til middag og 60 - 65 til kaffe... kan hende vi inviterer alle til middag, men går mest sannsynlig for det første. Vi skal mest sannsynlig ha liveband og, aner ikke hva det koster, er noen venner av svigerfar som skal spille mest sannsynlig, så vi får vel gjerne en god pris av dem pga det...
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #34 Skrevet 9. november 2007 veeel alt er jo mulig... hihi men spørs hvor mye dere vil ha skal dere ha full middag med masse vin og aperetif og avec og kaffe og kaker og div. så vil jeg jo tro at det kan bli vanskelig. Du vet tydligvis ikke hva du snakker om!
jannamor Skrevet 9. november 2007 Forfatter #35 Skrevet 9. november 2007 (endret) Du vet tydligvis ikke hva du snakker om! Å nei??? Hva vet du om det egentlig? For å motbevise deg vil jeg påpeke at min samboer og jeg er selvstendig næringsdrivende innenfor catering og eventbransjen. Han jobber utenom i 100% stilling som kjøkkensjef, fagutdanna, med videreutdanning. Vi planlegger og åpne restaurant. Jeg jobber selv ekstra på et av de største og mest poulære hotellene i byen. Og vi planlegger bryllup selv. Vet ikke om det er nok kvalifikasjon i ditt hode jeg?? Endret 9. november 2007 av jannamor
Honey Skrevet 9. november 2007 #36 Skrevet 9. november 2007 Å nei??? Hva vet du om det egentlig? For å motbevise deg vil jeg påpeke at min samboer og jeg er selvstendig næringsdrivende innenfor catering og eventbransjen. Han jobber utenom i 100% stilling som kjøkkensjef, fagutdanna, med videreutdanning. Vi planlegger og åpne restaurant. Jeg jobber selv ekstra på et av de største og mest poulære hotellene i byen. Og vi planlegger bryllup selv. Vet ikke om det er nok kvalifikasjon i ditt hode jeg?? Burde holde det. Ikke bry deg om de teite "gjestene" som stadig vekk må legge igjen usakelige kommentarer rundt om på forumet.
jannamor Skrevet 9. november 2007 Forfatter #37 Skrevet 9. november 2007 still trying hehe... men ja, ville bare motbevise det. tihihi.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #38 Skrevet 10. november 2007 Å nei??? Hva vet du om det egentlig? For å motbevise deg vil jeg påpeke at min samboer og jeg er selvstendig næringsdrivende innenfor catering og eventbransjen. Han jobber utenom i 100% stilling som kjøkkensjef, fagutdanna, med videreutdanning. Vi planlegger og åpne restaurant. Jeg jobber selv ekstra på et av de største og mest poulære hotellene i byen. Og vi planlegger bryllup selv. Vet ikke om det er nok kvalifikasjon i ditt hode jeg?? Dette gir deg ingen kvalifikasjoner til å utale deg om at bryllupet vårt kan bli billigere. Vi har snakket med alle i området og vi kommer ikke under. Synes svaret ditt og av dine tilhengere var frekt. Priser og alternativer variere rundt i Norge!
jannamor Skrevet 10. november 2007 Forfatter #39 Skrevet 10. november 2007 (endret) Dette gir deg ingen kvalifikasjoner til å utale deg om at bryllupet vårt kan bli billigere. Vi har snakket med alle i området og vi kommer ikke under. Synes svaret ditt og av dine tilhengere var frekt. Priser og alternativer variere rundt i Norge! Jeg uttaler meg om hva jeg vil, og om ikke du synes jeg har kunnskaper nok, så deg om det, men det har jeg!! At du ble såret av det, er en helt annen ting. Det var VIRKELIG ikke meningen. Det beklager jeg. Det er noe med tonefall som er vanskelig og beskrive gjennom bokstaver her. Og det var ment litt lekent, og ikke slemt i det hele tatt Håper at du kan tilgi meg for at jeg ordla meg slik at du tok det opp feil. (skulle vært hvitt flagg her) Jeg mente at hvis dere vil under 1000 kr, så går det jo alltid, men da må man fire på krava Men jeg vet ingenting om deres planer, hvis dere vil ha full 3 retter med vin og alt stæsjet, så sa jeg og at det kan bli vanskelig (men ikke umulig) og komme under 1000. men som sagt spørs på når, hvor og hvordan, og alternative løsninger og kreativitet. Endret 10. november 2007 av jannamor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå