Gå til innhold

budsjett på bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei og hopp

Jeg vet at det er lignende tråder her, men tror du jeg fant de da? å neida. Så da tar jeg saken i egne hender og lager en ny hihi

Hvor mye er deres bryllups budsjett på? Hva endte budsjettet opp på?

Hvordan fordelte dere pengene?

Vil gjerne dele litt erfaringer så jeg ser hvor mye folk ca har brukt på ting, slik at jeg selv og andre kan få tips og retningslinjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noen gode budsjett tips? :(

Skrevet

Vi har så vidt kommet igang med planleggingen av bryllupet vårt som skal stå den 20.sep til neste år. Kan bare svare for meg selv, og jeg vet det er store individuelle forskjeller mht budsjett. Sånn røft regnet ser det slik ut:

Klær: 20 000 kr

Musikk: 10 000 kr

Mat/drikke 40/45 000 kr

Blomster: 3000 kr

Fotograf: 1500 + middag (bekjent)

Frisør: 1500/2000,-

Transport/hotell: 2-3000 kr

Annet:3-5000 kr

Vet ikke om jeg har glemt noe. Sånn generelt synes jeg det er vanskelig å beregne. Noe på kjøpes underveis, annet skal delbetales, og noe skal betales etter bryllupet. Blir jo ikke sånn at man betaler alt i en slump. Kjøper en del utstyr på e-bay og har f.eks netopp spart 2-2500 kr på kjøp av slør. Er kjempefornøyd og anbefaler det på det sterkeste! Skal spare der det spares kan. Utsetter bl.a. bryllupsreise for å heller satse ekstra på brudekjolen som koster 13 900 kr og band som vi regner ca 8-10 000 kr. Pluss at maten er kjempeviktig. Vet at alle prioriterer forskjellig, men sånn prioriterer vi. Budsjettet gir oss bare pekepinn, men mye blir kjøpt utenom budsjettet og det er jo bare positivt om vi sitter igjen med ekstra penger når vi kommer i mål. Sparer i snitt 4-6000 kr i mnd + satser på feriepenger/evt skattepenger + at vi får ca 20 000 kr av mine foreldre som bidrag.

Skrevet
Vi har så vidt kommet igang med planleggingen av bryllupet vårt som skal stå den 20.sep til neste år. Kan bare svare for meg selv, og jeg vet det er store individuelle forskjeller mht budsjett. Sånn røft regnet ser det slik ut:

Klær: 20 000 kr

Musikk: 10 000 kr

Mat/drikke 40/45 000 kr

Blomster: 3000 kr

Fotograf: 1500 + middag (bekjent)

Frisør: 1500/2000,-

Transport/hotell: 2-3000 kr

Annet:3-5000 kr

Vet ikke om jeg har glemt noe. Sånn generelt synes jeg det er vanskelig å beregne. Noe på kjøpes underveis, annet skal delbetales, og noe skal betales etter bryllupet. Blir jo ikke sånn at man betaler alt i en slump. Kjøper en del utstyr på e-bay og har f.eks netopp spart 2-2500 kr på kjøp av slør. Er kjempefornøyd og anbefaler det på det sterkeste! Skal spare der det spares kan. Utsetter bl.a. bryllupsreise for å heller satse ekstra på brudekjolen som koster 13 900 kr og band som vi regner ca 8-10 000 kr. Pluss at maten er kjempeviktig. Vet at alle prioriterer forskjellig, men sånn prioriterer vi. Budsjettet gir oss bare pekepinn, men mye blir kjøpt utenom budsjettet og det er jo bare positivt om vi sitter igjen med ekstra penger når vi kommer i mål. Sparer i snitt 4-6000 kr i mnd + satser på feriepenger/evt skattepenger + at vi får ca 20 000 kr av mine foreldre som bidrag.

Takk for svar

får jeg spørre hvor mange dere skal være?

betaler dere ingenting for lokale? alkohol?

spare der man kan ja, det er jeg enig i , ikke noe poeng og kjøpe noe for 2000 som du får på ebay for 100 liksom ;)

Skrevet

Vi kommer ikke til å bruke mer enn 75000kr på bryllupet. Skal prøve å gjøre alt så billig om mulig. Men det er enda lenge til vi skal gifte oss så mye kan enda skje underveis.

Skrevet

Kan gi en ca. oversikt jeg også delt opp i samme kategorier som Honey.

Klær: 12.000 kr

Musikk: 5.000 kr

Mat/drikke 65.000 kr

Blomster: 3.000 kr

Fotograf: 8.000 kr

Frisør+sminke: 3.000 kr

Transport/hotell: 3.000 kr

Annet: 5.000 + kr

I tillegg kommer bryllupsreise på minst 40.000 kr. Vet ikke helt hvor vi vil enda, men Seyschellene er et godt alternativ. Har bl.a. vurdert en uke safari i Kenya og en uke på Zanzibar også, men da blir det fort 50.000 kr. Frykelig dyrt... :sur:

Vi blir forresten ca 50 gjester

Skrevet
Kan gi en ca. oversikt jeg også delt opp i samme kategorier som Honey.

Klær: 12.000 kr

Musikk: 5.000 kr

Mat/drikke 65.000 kr

Blomster: 3.000 kr

Fotograf: 8.000 kr

Frisør+sminke: 3.000 kr

Transport/hotell: 3.000 kr

Annet: 5.000 + kr

I tillegg kommer bryllupsreise på minst 40.000 kr. Vet ikke helt hvor vi vil enda, men Seyschellene er et godt alternativ. Har bl.a. vurdert en uke safari i Kenya og en uke på Zanzibar også, men da blir det fort 50.000 kr. Frykelig dyrt... :sur:

Vi blir forresten ca 50 gjester

Hvor skal dere ha det? og hvorda har dere alkoholen?

Seyschellene, høres så digg ut, men også safari i Kenya, ooo drømme. vi har ikke tenkt på bryllups reise

Skrevet (endret)

Vårt da, sånn foreløpig;

Mat/drikke/bar; 40000 (vi kjøper mat selv til grossistpris)

Kokk og servitører; 17000 (Jon Aga)

lokale; 1000 ( hvis vi tar lokale, evt så er det telt til kr ?)

Musikk; 15000 (Er sanger selv, så kjenner mange som gjør til vennepris)

Blomster/brudebukett/dekor; 13000

våre klær; 15000 (mamma betaler min kjole)

Fotograf; 1500 ( vi har flere alternativer som er fotografer som gjør dette som vennetjenste)

kake; 0 får av pappa

frisør; 1500 ( sminker meg best selv, prøvd mange ubrukelige make up aritster ;))

budsjett ca 100.000

Nå er det jo mye som ikke er klart men, ja dette er foreløping overslag. Vi blir mellom 80 og 100 gjester til middag

Endret av jannamor
Skrevet

Her er vårt veldig foreløpige budsjekkt. Mye vi ikke helt vet hva koster ennå. Vi blir 55 stk og leier lokale til 5000.

ANTREKK/BLOMSTER

Brudebukett 1700

knapphullsblomster 1000

Antrekk brudgom 2000

Antrekk brud 4000 (kjole allerede kjøpt!)

Tilbehør brud 2000

Hår + sminke brud 2500

KIRKE

sanger kirke 1500

leie kirke 2500

Blomster kirke 500

Betale prest? 1100

pynting bil 200

Fotograf 5000

(allerede avtalt og får rettighetene til alle bildene :-) )

TRYKKSAKER

Invitasjoner 1500

kirkeprog 300

bordkort 300

menyark 500

takkekort 700

MIDDAG

Leie lokale 5000

vordrink 3000

snacks 400

Middag 25000 (450 per kuvert)

drikke middag 8250

Leie anlegg?

DJ fest 1000

kokk/servitører 7500

pynt til bordet 800

blomster til bordet 1000

bryllups kake 3000

kaffe/avec 1500

Sprit/blandevann til bar 3000

Nattmat? (pølser/øl) 1500

SUM 88250

Skrevet
Hvor skal dere ha det? og hvorda har dere alkoholen?

Seyschellene, høres så digg ut, men også safari i Kenya, ooo drømme. vi har ikke tenkt på bryllups reise

Vi skal ha det på en restaurant/selskapslokale. Apertif, vin til maten og avec til kaffen er inkludert i prisen på mat/drikke. Vi skal sannsynligvis ikke har fri bar. Avec er 90 kr per person, men hva resten av alkoholen koster er vanskelig å si ettersom det er en kuvertpris inkl 3-retters middag til 1.150 kr per kuvert.

Skrevet
Her er vårt veldig foreløpige budsjekkt. Mye vi ikke helt vet hva koster ennå. Vi blir 55 stk og leier lokale til 5000.

ANTREKK/BLOMSTER

Brudebukett 1700

knapphullsblomster 1000

Antrekk brudgom 2000

Antrekk brud 4000 (kjole allerede kjøpt!)

Tilbehør brud 2000

Hår + sminke brud 2500

KIRKE

sanger kirke 1500

leie kirke 2500

Blomster kirke 500

Betale prest? 1100

pynting bil 200

Fotograf 5000

(allerede avtalt og får rettighetene til alle bildene :-) )

TRYKKSAKER

Invitasjoner 1500

kirkeprog 300

bordkort 300

menyark 500

takkekort 700

MIDDAG

Leie lokale 5000

vordrink 3000

snacks 400

Middag 25000 (450 per kuvert)

drikke middag 8250

Leie anlegg?

DJ fest 1000

kokk/servitører 7500

pynt til bordet 800

blomster til bordet 1000

bryllups kake 3000

kaffe/avec 1500

Sprit/blandevann til bar 3000

Nattmat? (pølser/øl) 1500

SUM 88250

wow fantastisk tusen takk

Skrevet
Vi skal ha det på en restaurant/selskapslokale. Apertif, vin til maten og avec til kaffen er inkludert i prisen på mat/drikke. Vi skal sannsynligvis ikke har fri bar. Avec er 90 kr per person, men hva resten av alkoholen koster er vanskelig å si ettersom det er en kuvertpris inkl 3-retters middag til 1.150 kr per kuvert.

1150? for 3 retters middag med 4 glass vin? ller er det med aperetif og avec da?

Skrevet
Takk for svar

får jeg spørre hvor mange dere skal være?

betaler dere ingenting for lokale? alkohol?

spare der man kan ja, det er jeg enig i , ikke noe poeng og kjøpe noe for 2000 som du får på ebay for 100 liksom ;)

Vi skal være et sted mellom 40-45 stk og jo, vi skal ha alkohol. Beregner det under mat. I matprisen er lokalet inkl. Skal ha det på en restaurant i hjembyen min og der følger kokk, servitører og lokalet med i mat/drikkeprisen. Skal ha 3 enheter alkohol under maten og to eller tre bonger for kjøp av øl, vin, rusbrus, alkoholfritt. Drinker kan folk kjøpe selv. Velkomstdrink og evt kaffe avec kommer nok i tillegg.

Skrevet
Vi skal være et sted mellom 40-45 stk og jo, vi skal ha alkohol. Beregner det under mat. I matprisen er lokalet inkl. Skal ha det på en restaurant i hjembyen min og der følger kokk, servitører og lokalet med i mat/drikkeprisen. Skal ha 3 enheter alkohol under maten og to eller tre bonger for kjøp av øl, vin, rusbrus, alkoholfritt. Drinker kan folk kjøpe selv. Velkomstdrink og evt kaffe avec kommer nok i tillegg.

synes det er morsomt at vi har samme dato, med et års mellomrom jeg ;)

Skrevet
synes det er morsomt at vi har samme dato, med et års mellomrom jeg ;)

:) Det la jeg faktisk ikke merke til før du sa det...hi,hi. Litt artig ja siden ikke er typisk bryllupsdato. Men jeg ser du har litt mer svung over det enn meg siden det er 20092009.:)

Skrevet
:) Det la jeg faktisk ikke merke til før du sa det...hi,hi. Litt artig ja siden ikke er typisk bryllupsdato. Men jeg ser du har litt mer svung over det enn meg siden det er 20092009.:)

hadde du ikke sett det? så det med en gang jeg :) det er tøft. hvorfor valgte dere den dagen?

Vi har vurdert 20092008 også men ble litt mer svung over 20092009, og vi bygger hus, så er noe med å få penger til alt oppi dette og. Ikke kult og gifte seg midt i husbygging, hvis det er lett og flytte et år ;)

Skrevet
hadde du ikke sett det? så det med en gang jeg :) det er tøft. hvorfor valgte dere den dagen?

Vi har vurdert 20092008 også men ble litt mer svung over 20092009, og vi bygger hus, så er noe med å få penger til alt oppi dette og. Ikke kult og gifte seg midt i husbygging, hvis det er lett og flytte et år ;)

Skulle egentlig giftet oss 090906, da hadde det vært på dåpsdagen min og en fin og rund dato. Men så meldte det seg et nytt familiemedlem som så verdens lys den 010906, så jeg var ikke så hyppen på å være brud 8 dager etterpå akkurat.:)

Så bestemte vi oss for å se det an da vi ville nyte tiden som nybakte foreldre og ikke stresse med bryllup. Nå var tiden inne igjen og vi ville fortsatt gifte oss i september. Tenkte på 2009 først, men vi ville gjerne "bli ferdige med det" og så begynne å tenke på hus, reising osv. Bor i eid leilighet nå, så hus kan vente litt. Siden bryllup er en kostbar begivenhet uansett hvordan man ser på det, så ble det prioritert først. Også rekker jeg å bli gift før jeg blir 30 når vi gifter oss i 2008.:) Datoen ble valgt da vi synes den passet best i forhold til tidsperspektiv og hans familie og flypriser siden de kommer fra utlandet. To uker før er det høysesong. Mye å ta hensyn til gitt...:)

Skrevet
Skulle egentlig giftet oss 090906, da hadde det vært på dåpsdagen min og en fin og rund dato. Men så meldte det seg et nytt familiemedlem som så verdens lys den 010906, så jeg var ikke så hyppen på å være brud 8 dager etterpå akkurat.:)

Så bestemte vi oss for å se det an da vi ville nyte tiden som nybakte foreldre og ikke stresse med bryllup. Nå var tiden inne igjen og vi ville fortsatt gifte oss i september. Tenkte på 2009 først, men vi ville gjerne "bli ferdige med det" og så begynne å tenke på hus, reising osv. Bor i eid leilighet nå, så hus kan vente litt. Siden bryllup er en kostbar begivenhet uansett hvordan man ser på det, så ble det prioritert først. Også rekker jeg å bli gift før jeg blir 30 når vi gifter oss i 2008.:) Datoen ble valgt da vi synes den passet best i forhold til tidsperspektiv og hans familie og flypriser siden de kommer fra utlandet. To uker før er det høysesong. Mye å ta hensyn til gitt...:)

en uke etter man ble mamma ja det skjønner jeg godt. greit at man ikker avhengig av å amme når man gifter seg også.

Synes dere har valgt en fin dato jeg ;D

Skrevet

Vi blir ca 55 gjester og dette er det foreløpige budsjettet:

Lokale/servitører/mat/drikke: 60 000 kr

Klær/slør osv: 10 000 kr

Blomster: 5 000 kr

Invitasjoner/bordkort/kirkeprogram 1 500 kr

Bryllupskake: 3 000 kr

Frisør: 0 kr (bekjent frisør)

Makeup: 1 000 kr

Forberedelser (hudpleie/negler o.l.) 1 500 kr (bekjent)

Kirke: 2 800 kr

Trompetist: 2 000 kr

Solist: ? kr

Transport: ? kr (kanskje gratis)

Gjestegaver: 1 500 kr

Frukt/sjokolade/snacks: 1 000 kr

Ringer: 3 500 kr (fra utlandet)

Musikk: ? kr

Diverse effekter/pynt: 2 000 kr

Fotograf: ? kr

Video: ? kr

Bryllupsreise (hvis vi får råd) hvis ikke tar vi det litt senere

Blir nok i overkant av 100 000 kr totalt, så vi må prøve å spare inn der det lar seg gjøre. Vi betaler det meste selv og harbare litt oppsparte midler. regner med feriepenger, skattepenger og litt lån.

Liker å ordne selv og ikke ta i mot så mye penger av andre, da kan vi ha et bryllup vi står for selv ogkan være stolte av !

Skrevet

Vårt kommer til å koste omtrent 170 000 (summen har gradvis økt etter hvert som vi har planlagt). Da er 100 000 til mat (tre retters middag, kaker og nattmat) og drikke. 15 000 til band, 10 000 til kjole, 6000 til mannens antrekk og resten diverse til bordkort, invitasjoner, pynt, blomster, frisør, transport, mat til grilling fredagen før og brunsj på søndag +++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...