jannamor Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 hei og hopp Jeg vet at det er lignende tråder her, men tror du jeg fant de da? å neida. Så da tar jeg saken i egne hender og lager en ny hihi Hvor mye er deres bryllups budsjett på? Hva endte budsjettet opp på? Hvordan fordelte dere pengene? Vil gjerne dele litt erfaringer så jeg ser hvor mye folk ca har brukt på ting, slik at jeg selv og andre kan få tips og retningslinjer.
jannamor Skrevet 4. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 4. november 2007 ingen som har noen gode budsjett tips?
Honey Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Vi har så vidt kommet igang med planleggingen av bryllupet vårt som skal stå den 20.sep til neste år. Kan bare svare for meg selv, og jeg vet det er store individuelle forskjeller mht budsjett. Sånn røft regnet ser det slik ut: Klær: 20 000 kr Musikk: 10 000 kr Mat/drikke 40/45 000 kr Blomster: 3000 kr Fotograf: 1500 + middag (bekjent) Frisør: 1500/2000,- Transport/hotell: 2-3000 kr Annet:3-5000 kr Vet ikke om jeg har glemt noe. Sånn generelt synes jeg det er vanskelig å beregne. Noe på kjøpes underveis, annet skal delbetales, og noe skal betales etter bryllupet. Blir jo ikke sånn at man betaler alt i en slump. Kjøper en del utstyr på e-bay og har f.eks netopp spart 2-2500 kr på kjøp av slør. Er kjempefornøyd og anbefaler det på det sterkeste! Skal spare der det spares kan. Utsetter bl.a. bryllupsreise for å heller satse ekstra på brudekjolen som koster 13 900 kr og band som vi regner ca 8-10 000 kr. Pluss at maten er kjempeviktig. Vet at alle prioriterer forskjellig, men sånn prioriterer vi. Budsjettet gir oss bare pekepinn, men mye blir kjøpt utenom budsjettet og det er jo bare positivt om vi sitter igjen med ekstra penger når vi kommer i mål. Sparer i snitt 4-6000 kr i mnd + satser på feriepenger/evt skattepenger + at vi får ca 20 000 kr av mine foreldre som bidrag.
jannamor Skrevet 4. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2007 Vi har så vidt kommet igang med planleggingen av bryllupet vårt som skal stå den 20.sep til neste år. Kan bare svare for meg selv, og jeg vet det er store individuelle forskjeller mht budsjett. Sånn røft regnet ser det slik ut: Klær: 20 000 kr Musikk: 10 000 kr Mat/drikke 40/45 000 kr Blomster: 3000 kr Fotograf: 1500 + middag (bekjent) Frisør: 1500/2000,- Transport/hotell: 2-3000 kr Annet:3-5000 kr Vet ikke om jeg har glemt noe. Sånn generelt synes jeg det er vanskelig å beregne. Noe på kjøpes underveis, annet skal delbetales, og noe skal betales etter bryllupet. Blir jo ikke sånn at man betaler alt i en slump. Kjøper en del utstyr på e-bay og har f.eks netopp spart 2-2500 kr på kjøp av slør. Er kjempefornøyd og anbefaler det på det sterkeste! Skal spare der det spares kan. Utsetter bl.a. bryllupsreise for å heller satse ekstra på brudekjolen som koster 13 900 kr og band som vi regner ca 8-10 000 kr. Pluss at maten er kjempeviktig. Vet at alle prioriterer forskjellig, men sånn prioriterer vi. Budsjettet gir oss bare pekepinn, men mye blir kjøpt utenom budsjettet og det er jo bare positivt om vi sitter igjen med ekstra penger når vi kommer i mål. Sparer i snitt 4-6000 kr i mnd + satser på feriepenger/evt skattepenger + at vi får ca 20 000 kr av mine foreldre som bidrag. Takk for svar får jeg spørre hvor mange dere skal være? betaler dere ingenting for lokale? alkohol? spare der man kan ja, det er jeg enig i , ikke noe poeng og kjøpe noe for 2000 som du får på ebay for 100 liksom
Gjest Elize Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Vi kommer ikke til å bruke mer enn 75000kr på bryllupet. Skal prøve å gjøre alt så billig om mulig. Men det er enda lenge til vi skal gifte oss så mye kan enda skje underveis.
~Minni~ Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Kan gi en ca. oversikt jeg også delt opp i samme kategorier som Honey. Klær: 12.000 kr Musikk: 5.000 kr Mat/drikke 65.000 kr Blomster: 3.000 kr Fotograf: 8.000 kr Frisør+sminke: 3.000 kr Transport/hotell: 3.000 kr Annet: 5.000 + kr I tillegg kommer bryllupsreise på minst 40.000 kr. Vet ikke helt hvor vi vil enda, men Seyschellene er et godt alternativ. Har bl.a. vurdert en uke safari i Kenya og en uke på Zanzibar også, men da blir det fort 50.000 kr. Frykelig dyrt... Vi blir forresten ca 50 gjester
jannamor Skrevet 4. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2007 Kan gi en ca. oversikt jeg også delt opp i samme kategorier som Honey. Klær: 12.000 kr Musikk: 5.000 kr Mat/drikke 65.000 kr Blomster: 3.000 kr Fotograf: 8.000 kr Frisør+sminke: 3.000 kr Transport/hotell: 3.000 kr Annet: 5.000 + kr I tillegg kommer bryllupsreise på minst 40.000 kr. Vet ikke helt hvor vi vil enda, men Seyschellene er et godt alternativ. Har bl.a. vurdert en uke safari i Kenya og en uke på Zanzibar også, men da blir det fort 50.000 kr. Frykelig dyrt... Vi blir forresten ca 50 gjester Hvor skal dere ha det? og hvorda har dere alkoholen? Seyschellene, høres så digg ut, men også safari i Kenya, ooo drømme. vi har ikke tenkt på bryllups reise
jannamor Skrevet 4. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2007 (endret) Vårt da, sånn foreløpig; Mat/drikke/bar; 40000 (vi kjøper mat selv til grossistpris) Kokk og servitører; 17000 (Jon Aga) lokale; 1000 ( hvis vi tar lokale, evt så er det telt til kr ?) Musikk; 15000 (Er sanger selv, så kjenner mange som gjør til vennepris) Blomster/brudebukett/dekor; 13000 våre klær; 15000 (mamma betaler min kjole) Fotograf; 1500 ( vi har flere alternativer som er fotografer som gjør dette som vennetjenste) kake; 0 får av pappa frisør; 1500 ( sminker meg best selv, prøvd mange ubrukelige make up aritster ) budsjett ca 100.000 Nå er det jo mye som ikke er klart men, ja dette er foreløping overslag. Vi blir mellom 80 og 100 gjester til middag Endret 4. november 2007 av jannamor
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Her er vårt veldig foreløpige budsjekkt. Mye vi ikke helt vet hva koster ennå. Vi blir 55 stk og leier lokale til 5000. ANTREKK/BLOMSTER Brudebukett 1700 knapphullsblomster 1000 Antrekk brudgom 2000 Antrekk brud 4000 (kjole allerede kjøpt!) Tilbehør brud 2000 Hår + sminke brud 2500 KIRKE sanger kirke 1500 leie kirke 2500 Blomster kirke 500 Betale prest? 1100 pynting bil 200 Fotograf 5000 (allerede avtalt og får rettighetene til alle bildene :-) ) TRYKKSAKER Invitasjoner 1500 kirkeprog 300 bordkort 300 menyark 500 takkekort 700 MIDDAG Leie lokale 5000 vordrink 3000 snacks 400 Middag 25000 (450 per kuvert) drikke middag 8250 Leie anlegg? DJ fest 1000 kokk/servitører 7500 pynt til bordet 800 blomster til bordet 1000 bryllups kake 3000 kaffe/avec 1500 Sprit/blandevann til bar 3000 Nattmat? (pølser/øl) 1500 SUM 88250
~Minni~ Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Hvor skal dere ha det? og hvorda har dere alkoholen? Seyschellene, høres så digg ut, men også safari i Kenya, ooo drømme. vi har ikke tenkt på bryllups reise Vi skal ha det på en restaurant/selskapslokale. Apertif, vin til maten og avec til kaffen er inkludert i prisen på mat/drikke. Vi skal sannsynligvis ikke har fri bar. Avec er 90 kr per person, men hva resten av alkoholen koster er vanskelig å si ettersom det er en kuvertpris inkl 3-retters middag til 1.150 kr per kuvert.
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2007 Her er vårt veldig foreløpige budsjekkt. Mye vi ikke helt vet hva koster ennå. Vi blir 55 stk og leier lokale til 5000. ANTREKK/BLOMSTER Brudebukett 1700 knapphullsblomster 1000 Antrekk brudgom 2000 Antrekk brud 4000 (kjole allerede kjøpt!) Tilbehør brud 2000 Hår + sminke brud 2500 KIRKE sanger kirke 1500 leie kirke 2500 Blomster kirke 500 Betale prest? 1100 pynting bil 200 Fotograf 5000 (allerede avtalt og får rettighetene til alle bildene :-) ) TRYKKSAKER Invitasjoner 1500 kirkeprog 300 bordkort 300 menyark 500 takkekort 700 MIDDAG Leie lokale 5000 vordrink 3000 snacks 400 Middag 25000 (450 per kuvert) drikke middag 8250 Leie anlegg? DJ fest 1000 kokk/servitører 7500 pynt til bordet 800 blomster til bordet 1000 bryllups kake 3000 kaffe/avec 1500 Sprit/blandevann til bar 3000 Nattmat? (pølser/øl) 1500 SUM 88250 wow fantastisk tusen takk
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2007 Vi skal ha det på en restaurant/selskapslokale. Apertif, vin til maten og avec til kaffen er inkludert i prisen på mat/drikke. Vi skal sannsynligvis ikke har fri bar. Avec er 90 kr per person, men hva resten av alkoholen koster er vanskelig å si ettersom det er en kuvertpris inkl 3-retters middag til 1.150 kr per kuvert. 1150? for 3 retters middag med 4 glass vin? ller er det med aperetif og avec da?
Honey Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Takk for svar får jeg spørre hvor mange dere skal være? betaler dere ingenting for lokale? alkohol? spare der man kan ja, det er jeg enig i , ikke noe poeng og kjøpe noe for 2000 som du får på ebay for 100 liksom Vi skal være et sted mellom 40-45 stk og jo, vi skal ha alkohol. Beregner det under mat. I matprisen er lokalet inkl. Skal ha det på en restaurant i hjembyen min og der følger kokk, servitører og lokalet med i mat/drikkeprisen. Skal ha 3 enheter alkohol under maten og to eller tre bonger for kjøp av øl, vin, rusbrus, alkoholfritt. Drinker kan folk kjøpe selv. Velkomstdrink og evt kaffe avec kommer nok i tillegg.
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. november 2007 Vi skal være et sted mellom 40-45 stk og jo, vi skal ha alkohol. Beregner det under mat. I matprisen er lokalet inkl. Skal ha det på en restaurant i hjembyen min og der følger kokk, servitører og lokalet med i mat/drikkeprisen. Skal ha 3 enheter alkohol under maten og to eller tre bonger for kjøp av øl, vin, rusbrus, alkoholfritt. Drinker kan folk kjøpe selv. Velkomstdrink og evt kaffe avec kommer nok i tillegg. synes det er morsomt at vi har samme dato, med et års mellomrom jeg
Honey Skrevet 5. november 2007 #15 Skrevet 5. november 2007 synes det er morsomt at vi har samme dato, med et års mellomrom jeg Det la jeg faktisk ikke merke til før du sa det...hi,hi. Litt artig ja siden ikke er typisk bryllupsdato. Men jeg ser du har litt mer svung over det enn meg siden det er 20092009.
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 5. november 2007 Det la jeg faktisk ikke merke til før du sa det...hi,hi. Litt artig ja siden ikke er typisk bryllupsdato. Men jeg ser du har litt mer svung over det enn meg siden det er 20092009. hadde du ikke sett det? så det med en gang jeg det er tøft. hvorfor valgte dere den dagen? Vi har vurdert 20092008 også men ble litt mer svung over 20092009, og vi bygger hus, så er noe med å få penger til alt oppi dette og. Ikke kult og gifte seg midt i husbygging, hvis det er lett og flytte et år
Honey Skrevet 5. november 2007 #17 Skrevet 5. november 2007 hadde du ikke sett det? så det med en gang jeg det er tøft. hvorfor valgte dere den dagen? Vi har vurdert 20092008 også men ble litt mer svung over 20092009, og vi bygger hus, så er noe med å få penger til alt oppi dette og. Ikke kult og gifte seg midt i husbygging, hvis det er lett og flytte et år Skulle egentlig giftet oss 090906, da hadde det vært på dåpsdagen min og en fin og rund dato. Men så meldte det seg et nytt familiemedlem som så verdens lys den 010906, så jeg var ikke så hyppen på å være brud 8 dager etterpå akkurat. Så bestemte vi oss for å se det an da vi ville nyte tiden som nybakte foreldre og ikke stresse med bryllup. Nå var tiden inne igjen og vi ville fortsatt gifte oss i september. Tenkte på 2009 først, men vi ville gjerne "bli ferdige med det" og så begynne å tenke på hus, reising osv. Bor i eid leilighet nå, så hus kan vente litt. Siden bryllup er en kostbar begivenhet uansett hvordan man ser på det, så ble det prioritert først. Også rekker jeg å bli gift før jeg blir 30 når vi gifter oss i 2008. Datoen ble valgt da vi synes den passet best i forhold til tidsperspektiv og hans familie og flypriser siden de kommer fra utlandet. To uker før er det høysesong. Mye å ta hensyn til gitt...
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 5. november 2007 Skulle egentlig giftet oss 090906, da hadde det vært på dåpsdagen min og en fin og rund dato. Men så meldte det seg et nytt familiemedlem som så verdens lys den 010906, så jeg var ikke så hyppen på å være brud 8 dager etterpå akkurat. Så bestemte vi oss for å se det an da vi ville nyte tiden som nybakte foreldre og ikke stresse med bryllup. Nå var tiden inne igjen og vi ville fortsatt gifte oss i september. Tenkte på 2009 først, men vi ville gjerne "bli ferdige med det" og så begynne å tenke på hus, reising osv. Bor i eid leilighet nå, så hus kan vente litt. Siden bryllup er en kostbar begivenhet uansett hvordan man ser på det, så ble det prioritert først. Også rekker jeg å bli gift før jeg blir 30 når vi gifter oss i 2008. Datoen ble valgt da vi synes den passet best i forhold til tidsperspektiv og hans familie og flypriser siden de kommer fra utlandet. To uker før er det høysesong. Mye å ta hensyn til gitt... en uke etter man ble mamma ja det skjønner jeg godt. greit at man ikker avhengig av å amme når man gifter seg også. Synes dere har valgt en fin dato jeg ;D
pinkybride Skrevet 6. november 2007 #19 Skrevet 6. november 2007 Vi blir ca 55 gjester og dette er det foreløpige budsjettet: Lokale/servitører/mat/drikke: 60 000 kr Klær/slør osv: 10 000 kr Blomster: 5 000 kr Invitasjoner/bordkort/kirkeprogram 1 500 kr Bryllupskake: 3 000 kr Frisør: 0 kr (bekjent frisør) Makeup: 1 000 kr Forberedelser (hudpleie/negler o.l.) 1 500 kr (bekjent) Kirke: 2 800 kr Trompetist: 2 000 kr Solist: ? kr Transport: ? kr (kanskje gratis) Gjestegaver: 1 500 kr Frukt/sjokolade/snacks: 1 000 kr Ringer: 3 500 kr (fra utlandet) Musikk: ? kr Diverse effekter/pynt: 2 000 kr Fotograf: ? kr Video: ? kr Bryllupsreise (hvis vi får råd) hvis ikke tar vi det litt senere Blir nok i overkant av 100 000 kr totalt, så vi må prøve å spare inn der det lar seg gjøre. Vi betaler det meste selv og harbare litt oppsparte midler. regner med feriepenger, skattepenger og litt lån. Liker å ordne selv og ikke ta i mot så mye penger av andre, da kan vi ha et bryllup vi står for selv ogkan være stolte av !
Marge Skrevet 6. november 2007 #20 Skrevet 6. november 2007 Vårt kommer til å koste omtrent 170 000 (summen har gradvis økt etter hvert som vi har planlagt). Da er 100 000 til mat (tre retters middag, kaker og nattmat) og drikke. 15 000 til band, 10 000 til kjole, 6000 til mannens antrekk og resten diverse til bordkort, invitasjoner, pynt, blomster, frisør, transport, mat til grilling fredagen før og brunsj på søndag +++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå