Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det er greit hvis kjæresten din sier at f.eks. en jente dere ser på tv er digg? Kommentere hvor fin hun er etc. Hva hvis det er noen dere kjenner personlig? Og sier du at andre menn er kjekke/deilige mens kjæresten din hører på?

Man slutter selvfølgelig ikke å synes at andre mennesker er attraktive selv om man er i et forhold, men er det greit å faktisk si det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det har jeg ingen problemer med. Det gjør vi begge stadig vekk. Det handler vel om at vi er veldig trygge på hverandre. Hvis vi hadde hatt et ustabilt forhold, og han oppførte seg på en måte som ga meg grunn til å være sjalu, hadde jeg sikkert ikke syns at det var så uproblematisk.

Skrevet

Jeg og sambo har ingen problemer med å si foran den andre at han/hun er pen/attraktiv/kjekk o.l. Vet jo at han syns andre mennesker er attraktive, så hvorfor ikke bare være ærlig?

Var mer sjalu i tidligere forhold hvor det "ikke var lov" å si slike ting.

Gjest lissi32
Skrevet

Ja det sier både jeg og samboern min høyt om folk vi ser på tv. Alt fra at de er sjarmerende til pene. Er det rare kan vi si det å. Man har jo litt lite å gjøre innimellom. :fnise:

Jeg syns ikke det er galt å kommentere andre mennesker. Det er vel heller måten det blir gjort på. Jeg ville nok ikke sagt han er digg. Ville nok brukt andre ord, eller kommentert etterpå, at de selvsagt ikke er så bra som samboeren min.

Man bør jo vise foran den man elsker at det er den man elsker. Hvis det er helt uskyldig er det vel ikke noe å bry seg om? Men jeg hadde reagert kraftig om det ble sagt om fremmende folk på restaurant, eller om venninnene mine.

Jeg kan godt si om damer på tv at jeg syns dem er pene, da må jo han å kunne si det. Min er heldigvis veldig hensynsfull på dette område.

Skrevet

Ja, alle ser på andre. Men i et forhold synes jeg virkelig ikke det er greit å si det høyt til enhver tid...da skal man vokte seg for å faktisk si det høyt.

Skrevet

Kommer vel an på måten man sier det på tror jeg. Det hender jeg og typen "diskuterer" om menn eller damer vi kjenner eller ser på tv er pene, ofte fordi jeg spør hva han synes. Det er helt greit.

Men kommentarer som "fy faen, hu var dritdeilig" eller "hu skulle fått'n" ser jeg helst at han sparer til jeg er ute av rommet. :fnise:

Skrevet

Vi kan begge si at noen er pene, men jeg sier vel aldri noe sånt som at en person er kjempe sexy eller noe. For det syns jeg ikke nødvendig forann typen! Det samme vil jeg nok tro han syns og. For han har aldri sagt noe mer enn at han syns folk er pene! Holder det for oss :)

Gjest Frysepulver
Skrevet

Dersom man ikke tåler å høre at ens kjære ytrer sin mening om en pen skuespillerinne f.eks. vil jeg våge å påstå at man har et problem.

Nei, man skal ikke godta at ens partner flere ganger DAGLIG snakker om alle de pene jentene han ser, men ser man en film med Halle Berry må han da få si at hun er dritpen???

Skrevet

hvis vi ser ei pen jente eller en pen mann på tv, hender det ofte at vi begge sier "åh, hun/han var pen". trenger ikke si mer. Jeg blir ikke sjalu om han kommenterer fremmede damer, men foretrekker at han ikke kommenterer mine venninner eller felles bekjente av oss, jeg kommenterer da heller ikke hans kompiser.

Skrevet

Jeg og sambo krangler nesten om damene vi, for vi har ikke akkurat samme smak i damer :) Tok han med på en missefinale i USA da vi bodde der, og da veddet vi på hver vår jente som vi syntes var finest så det ble jo heftige diskusjoner der underveis, hans dame vant (så ut som en dametruse i trynet etter min smak) mens jeg og de på nabobordet heia på hun som kom på andreplass. (Så vi har jo rimelig god smak?)

Synes bare det er morsomt jeg, og det er vel kanskje jeg som er verst hos oss :) Blir ikke lei meg, for hvis sambo ikke hadde villet ha meg, så hadde han vel saktens funnet seg en annen, så ser ingen grunn til å bli sjalu på random jenter. Har da andre ting å bekymre seg for :P

Skrevet

Vi kommenterer begge når vi ser mennesker av det annet kjønn vi synes er pene. Men da i form at uttalelser som "Han var kjekk"/"hun var pen", og ikke uttalelser som får det til å høres ut som vi er tent på vedkommende. Det er da helt normalt å synes at andre er pene?

Og når det er sagt så forteller jeg ham at han er kjekk støtt og stadig, så han er temmelig sikker på hva jeg føler for ham.

Skrevet

Er som de fleste her, om vi ser en kjendis eller noen på tv er det helt greit å si hun/han der var pen, men med tanke på bekjente så blir det rart å si noe slikt om dem, det er vi enige om begge to.

Skrevet

Litt forsiktig uttalelser om at noen er pene synes jeg er helt greit. Men jeg har opplevd mennesker som har gitt uttrykk for lyst for andre enn kjæresten og det synes jeg er å gå over streken.

Greit: "Han var pen".

Ikke greit: "Hadde ikke vært meg i mot å tafse litt på han der".

Skrevet

Helt greit å si at andre er pene/kjekke, men ikke greit å snakke om andre på en seksuell måte, som feks hun/han er dritdeilig, skikkelig sexy osv. Det er forskjell på å kommentere andres utseende og å snakke om hvor tent man er på andre :) Overhørte en gang to menn som satt sammen med det jeg antar var kjærstene deres og snakket om hvor lekker en eller annen annen dame var, sånn og sånn skulle jenter se ut osv. Jentene de satt sammen med så heller ukomfortable ut. Sånt synes jeg er respektløst.

Skrevet

Å bruke ord som "digg", "deilig" og "sexy" (eller ennå verre; p*lbar :fnise: ) om eksemplarer av det motsatte kjønn, synes jeg egentlig er litt unødvendig å gjøre foran kjæresten.

Men vi kan fint diskutere hvor pene, søte og sjarmerende andre er.

Skrevet
Synes du det er greit hvis kjæresten din sier at f.eks. en jente dere ser på tv er digg? Kommentere hvor fin hun er etc. Hva hvis det er noen dere kjenner personlig? Og sier du at andre menn er kjekke/deilige mens kjæresten din hører på?

Man slutter selvfølgelig ikke å synes at andre mennesker er attraktive selv om man er i et forhold, men er det greit å faktisk si det?

Jeg setter et stort spørsmålstegn ved hva slags forhold du har, hvis dere i full åpenhet ikke hver for seg kan gi uttrykk for at den og den av det annet kjønn er flotte. Det skal egentlig være ganske uproblematisk i et godt og trygt forhold.

Skrevet
Jeg setter et stort spørsmålstegn ved hva slags forhold du har, hvis dere i full åpenhet ikke hver for seg kan gi uttrykk for at den og den av det annet kjønn er flotte. Det skal egentlig være ganske uproblematisk i et godt og trygt forhold.

Kanskje fordi, som mange har nevnt, indikerer "digg" (som trådstarter skriver) at man er lysten på personen. Det er noe helt annet enn å si at noen er pene.

Så jeg setter spørsmålstegn ved din evne til å lese og oppfatte.

Skrevet
Kanskje fordi, som mange har nevnt, indikerer "digg" (som trådstarter skriver) at man er lysten på personen. Det er noe helt annet enn å si at noen er pene.

Så jeg setter spørsmålstegn ved din evne til å lese og oppfatte.

Det er spørsmål om hva man skal fortrenge av virkelige fenomener. Å leve i et forhold, uten at man i blant tenner litt på andre, er direkte unormalt. Men selvfølgelig holder de fleste oppegående seg på matta. Det er tross alt ganske stor forskjell på det å antyde at noen er "digg", til det å knulle denne personen. Forøvrig skjønner jeg ikke helt den store forskjellen på å si at noen er "digg" og det å si at noen er flott/pen.

Jeg syns uansett at den som er så forbannet vàr på slike overfladiske uttalelser, har et problem.

Skrevet

Jeg synes egentlig det er verre hvis man føler at man ikke kan si sånt uten at det blir sure miner... Om jeg skulle slumpe til med en kommentar om at Joaquin Phoenix er ett stykk flott mannfolk foran TV, så ville jeg blitt bra forbauset om det skulle være problematisk for mannen min. Faktum: Joaquin Phoenix ER pen/sexy/flott ("pulbar" er et ord jeg aldri har brukt, og har ikke hørt mannen bruke det heller :ler: ), antagelig flottere enn mannen min også, men det er da ikke noen stor sak? Blir det samme med Angelina Jolie og meg selv, og om han så gir uttrykk for det, så er det ikke noe problem!

Når det gjelder folk man kjenner, er det mulig å snakke fordelaktig om dem (også utseendemessig) uten at det virker truende. Men det er klart, hvis en mann i et forhold til stadighet kommenterer venninner, kan det kanskje oppfattes slitsomt. Det kommer vel litt an på hvordan det gjøres.

Men rent generelt mener jeg at åpenhet i et forhold er bedre enn å holde masse tanker for seg selv, fordi partneren er hårsår.

Gjest Ansjoni
Skrevet

ja, det sier iallefall jeg hele tida. Prøver å få kjæresten til å si fra når han ser pene jenter, men det blir liksom bare " jeg syns ansjoni er pen jeg"

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...