Gå til innhold

Sendt ut innbydelse til bursdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min sønn som fyller 4 om noen dager har innvitert alle på samme alder i barnehagen på bursdagsfest. Han har planlagt denne festen i en evighet:) Stolt delte han ut innbydelser han hadde laget selv, dette er hans første barneselskap.

Desverre er det slik at dette var en skikkelig dum dag å ha det på, så det er faktisk ingen av barna som kan komme. Han ble meget lei seg da jeg fortalte dette og begynnte å gråte. Spurte om ingen ville være vennen hans. Huff, tungt for mor også:)

Ville dere innvitert til et nytt selskap? Ville dere såfall forklart hvorfor vi innviterer til nytt, de vil vel begynne å lure når de får nok en innbydelse? Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde flyttet selskapet til en annen dag, og forklart barnet at det var dagen som var feil, og ikke han. :)

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å forklare de inviterte hvorfor de fikk ny invitasjon, den forrige var jo bare på en uheldig dag.

Skrevet

Jeg hadde helt klart invitert til nytt selskap. :) Langt viktigere å gi fireåringen det selskapet gutten gledet seg til enn å lure på hva folk evt. tenker. Kan forresten ikke skjønne hvorfor folk skulle mene det var en rar ting å gjøre, tvert i mot. :)

Skrevet

Hvor mange ble innbydelsen sendt ut til? Og hvorfor er det en dum dag?

Hvis man har invitert 10-15 stk og ingen kunne komme synes jeg det virker litt merkelig...

Men jeg hadde uansett sendt ut ny innbydelse der jeg hadde skrevet at dere ønsket å bytte dag da den opprinnelige datoen passet dårlig for de fleste.

Skrevet

Bytt dag, men forklar foreldrene til barna hvorfor det er blitt bytte av dag. Det blir sikkert en flott feiring, selv om den blir litt på etterskudd.

Skrevet

Neida, var ikke det at jeg var redd for å innvitere til nytt selskap, men lurte på om jeg skulle forklare hvofor.

Vi hadde innvitert 9 stk. Min sønn går på 4-års gruppa i barnehagen (som er en liten gruppe). Han leker mye med dem i 5-års gruppa også, så 6 av de som er innvitert er fra denne gruppa. 5-års gruppa reiser på tur med barnehagen akkurat denne dagen, og er hjemme sent. Dette hadde ikke jeg fått med meg, siden det var info gitt til foreldrene til disse.

Men vi lager en ny fest:) Skal nok bli bra.

Skrevet
Men vi lager en ny fest:) Skal nok bli bra.

:tommelsmil: Det blir nok bra! Greit at det var en sånn konkret grunn til at ingen kunne komme også, det er jo greit å forklare 4-åringen.

Lykke til!

Skrevet
:tommelsmil: Det blir nok bra! Greit at det var en sånn konkret grunn til at ingen kunne komme også, det er jo greit å forklare 4-åringen.

Lykke til!

:Nikke:

Ja da forstår han helt sikkert!

Skrevet

Det hender at slike bursdagsfester kræsjer med noe annet. Da sønnen min fylte 7 år inviterte han 10 av guttenene i klassen. Men så viste det seg at omtrent samtlige spiller fortball og akkurat den dagen var det en eller annen cup.

Da jeg fikk vite det så tenkte jeg også på å flytte dagen, men før jeg kom så langt snakket jeg med noen av foreldrene (hadde en sammenkomst) og da sa de at guttene hadde sååå lyst til å være med at de droppet siste kampen for å komme i bursdag.

Hadde ikke guttene kommet hadde jeg flyttet bursdagen for ellers hadde min sønn blitt veldig skuffet. Når det kræsjer slik synes jeg det ikke gjør noe om man flytter dagen og sender ut nye inbydelser eller ringer foreldrene for å si i fra.

Skrevet

uff, nå fikk jeg skikkelig vondt i hjertet! Håper dere finner en bedre dag, så gutten får festen sin!

Gjest nextlife
Skrevet

huff, stakkars lille gutten :gråte:

Ville tatt meg en ringerunde til de andre foreldrene med et-par- tre alternative dager, markert alle dagene det passet for vedkommende, og tatt dagen da flest kunne komme.

Ille hvis gutten måtte oppleve en til avlysning.

Gi han en stor klem fra meg :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...