Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom akkurat hjem fra fredagspils med jobben. Jeg har bestemt meg for å ikke drikke så legnge jeg prøver.... men herregud det er så vanskelig. Avstå fra alkohol går så fint, men alle spørsmål og mistanker. ....

Er kun i andre pp nå, hvordan skal man klare det dersom det tar lang tid før man blir gravid ?? HAr ikke lyst til å fortelle at vi prøver heller.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva jeg gjør??? Jeg tenker på de jævlige konsekvensene fosteret kan få, og barnet for resten av livet! Enkelt og greit.

Endret av Duracella
Skrevet

Vi er prøvere på 18de måned. Jeg drikker alkohol mellom mens og EL, men er forsiktig mellom EL og mens. Har irriterende nok veldig lange lutealfaser, så det kan kjapt gå 30-40 dager mellom EL og mens. I denne perioden prøver jeg å drikke minst mulig, men er ikke fremmed for å nyte noen slurker eller et lite glass. Men å gå på fylla ville aldri falt meg inn

Hadde jeg hatt helt stabile 28 dagers sykluser ville jeg nok holdt meg helt unna alkohol mellom el og mens

Skrevet

Holder med gjesten over, mellom el og mens er det stopp.

skjønner veldig godt problemstillingen over, det er så mange anledninger hvor det dukker opp alkohol, og man har ikke lyst å lyve. Ved en anledning da vi hadde fredagspils passet jeg på å bestille clausthaler i glass, diskret så ingen så at jeg drakk alkoholfritt..

Det er ganske håpløst hvor utrolig nysgjerrige folk er, og hva de spør om. Det er selvsagt ikke gøy å si på jobben at man prøver. Man vet tross alt ikke hvor lang tid det vil ta. Samtidig vil man gjerne være sosial..

Skrevet
Hva jeg gjør??? Jeg tenker på de jævlige konsekvensene fosteret kan få, og barnet for resten av livet! Enkelt og greit.

hun spør vel egentlig ikke etter hvordan hun skal klare å avstå fra alkohol... men hvordan hun skal gjøre det iforhold til andre, og den situasjonen hun havner i hvis hun ikke drikker og andre begynner å spørre..

dette var et håpløst svar!!

Skrevet
hun spør vel egentlig ikke etter hvordan hun skal klare å avstå fra alkohol... men hvordan hun skal gjøre det iforhold til andre, og den situasjonen hun havner i hvis hun ikke drikker og andre begynner å spørre..

dette var et håpløst svar!!

Om hun mente det slik du tror hun mente det, så beklager jeg jo at jeg blåste meg opp for tydeligvis ingengrunn :jepp:

Skrevet (endret)

Yes, det var det jeg mente - hvordan forholde seg til andre :-) Jeg skal ikek drikke alkohol, men jeg har ikke lyst til å bli mistenkt for å være gravid. Dessuten får jeg følelesen av at andre syns jeg er hysterisk hvis jeg ikke drikker bare fordi jeg prøver- ikke gravid. Ikke det at det endren min mening om saken, men er så lei av alle komentarer - mest lyst til å ikke væer sosial. Snakk om drikkepress i Norge!

Endret av la_luz
Skrevet

hehe, ja jeg skjønner godt at det er vanskelig...

men du kan jo gjøre sånn som foreslått.. at du kan drikke mellom ikm og el, for da svarer du på mistanken til de som trodde du var gravid forrige helg..

og så får du heller finne på noen unnskyldninger for ikke å være med de helgene du kan være gravid.. eller en unnskyldning for ikke å drikke..

lykke til ihvertfall :klemmer:

skal ikke være lett å være prøver :fnise:

Skrevet

Synes også dette er kjempevanskelig. Folk spør og graver så innmari også... Også er jeg verdens dårligste løgner, liker det ikke, men vil ikke fortelle tli noen at vi prøver heller :sukk:

Skrevet
Synes også dette er kjempevanskelig. Folk spør og graver så innmari også... Også er jeg verdens dårligste løgner, liker det ikke, men vil ikke fortelle tli noen at vi prøver heller :sukk:

jeg har bare latt være å gå, mellom ikm og el

og så har jeg kjørt de andre helgene, og fått mannen min til å si at han ville drikke den dagen, og at vi ikke orket å ta taxi/buss.. det er som oftest tilfelle også, så da blir det ikke direkte løgn.. :fnise:

Skrevet

Jeg tørr ikke drikke i det hele tatt. Jeg savner et skikkelig fylla-kalas :klø:

Skrevet

litt off-topic her, men er det ikke slik at mellom EL og ikm at det ikke har noe å si om man drikker alkohol. Siden man ikke er gravid før etter 14 dager mener jeg? Er ikke det slik at det ikke har noen innvirkning på fosteret? er det vanskligere for å bli gravid dersom man drikker mellom el og ikm? For all del korriger meg om jeg tar feil.

Skrevet

Etter mens og før eggløsning så kan du drikke, for egget blir jo ikke befruktet før eggløsning. Så ca de første 14 dagene av syklusen din kan man drikke.

Skrevet

ok, men jeg mener å ha lest flere plasser her inne på KG at det FØR ikm dvs etter eggløsning frem til man venter mens, ikke har noe å si for et befruktet egg om mor drikker, siden hun ikke er gravid da (ingen navlestreng). Det jeg vil frem til er at dersom jeg å mannen har sex, blir befruktet 1 dag senere og går ut på fest ca 1-2 uker etterpå (vet ikke om befruktningen selvsagt), så er det ufarlig? Ellers er mye info her inne feilaktig

Gjest Gjest_Fiktiv_*
Skrevet

Jeg hørte på radio en dag at man bør ikke drikke i det hele, og man bør egentlig slutte drikke noen mnd før man vil begynne å prøve. Nye undersøkelser viser at alkoholen kan sitte igjen sååå lenge, og dette gjør skader for mange foster.

Gjest =tentacle=
Skrevet (endret)
Jeg hørte på radio en dag at man bør ikke drikke i det hele, og man bør egentlig slutte drikke noen mnd før man vil begynne å prøve. Nye undersøkelser viser at alkoholen kan sitte igjen sååå lenge, og dette gjør skader for mange foster.

Egentlig burde kvinner ikke få lov til å kjøpe alkohol før de beviselig var over overgangsalderen.

Edit: Eller sterilisert.

Endret av =tentacle=
Skrevet

Det er et viktig tema du tar opp, TS! De aller fleste her inne holder det hemmelig at de har begynt å prøve, og folk viser seg å være frekk nok til å spørre hvis man i sammenhenger der man før har valgt å drikke alkohol plutselig takker nei.

Jeg synes også at det er vanskelig å finne på "hva man skal si". At jeg har vært sjåfør har blitt en god unnskyldning i det siste. Vi har vært prøvere i 6 mnd. Jeg deler syklusen opp i før og etter EL, og tillater meg selv LITT alkohol mellom mens og EL. Men det må sies at jeg er uvanlig forsiktig med sånt for tiden.

Jeg nekter å unngå å gå på fester/sammenkomster jeg er invitert i bare fordi vi har blitt prøvere. Jeg er da et sosialt vesen!

Jammen er det rart at samfunnet vårt er slik at man må ha en unnskyldning for ikke å ønske å drikke alkohol. :nei:

Gjest Silmarill
Skrevet

Bare si at du går på noen medisiner som ikke er gunstig sammen med alkohol.

Ellers er jeg enig i håpløsheten med at man liksom MÅ HA en unnskyldning for ikke å drikke alkohol i festlige tilsetninger! Rare greier det der.... :klø:

Om noen spør neste gang så kan du stille spørsmålet tilbake: "hvorfor drikker du alkohol?"

Lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Sukk, jeg er i akkurat samme situasjon. Det er null problem å ikke drikke, problemet er alle spørsmålene, og alle som følger med. Vi har nettopp giftet oss, og akkurat kjøpt stort hus med mange soverom. Det ligger i kortene at vi ikke har tenkt å bo der alene...

Et par av mine kollegaer spør voldsomt mye. Jeg beskrev det nye huset vårt for en kollega, og hun spurte kjapt om "jasså? er det småttiser på vei?". I går var jeg ikke helt i form, litt småforkjølet. Jeg fortalte en kollega at "Huff, jeg er ikke helt i form i dag", og hun var rask med å spør om det var morgenkvalme.. Jeg slipper ikke unna, og jeg kan bare forestille meg hvordan det blir dersom de ser meg drikke Fanta på fest... De som har barn selv, spør ikke fullt så mye, de har vel vett nok til å vite at ting tar tid eller at det kan gå galt. Det er de som ikke har barn selv som er så frampå.

Jeg har ustabile sykluser, men antatt IKM denne gangen faller på dagen for jobbens heidundrandes julebord, planlagt i lange tider, bindende påmelding og fri flyt av alt. Jeg har ikke sjans å holde det skjult dersom jeg ikke drikker der. Det verste er vel egentlig om de oppdager at jeg prøver å skjule at jeg ikke drikker, da er jo løpet kjørt fullstendig. Nesten så jeg håper på mensen... To ganger har jeg fått mensen dagen etter en stor fest, hvor jeg lot være å drikke og alle fikk bekreftet sine mistanker. Vanvittig kjipt.

Sukk, det skal ikke være lett!

Skrevet
Sukk, jeg er i akkurat samme situasjon. Det er null problem å ikke drikke, problemet er alle spørsmålene, og alle som følger med. Vi har nettopp giftet oss, og akkurat kjøpt stort hus med mange soverom. Det ligger i kortene at vi ikke har tenkt å bo der alene...

Et par av mine kollegaer spør voldsomt mye. Jeg beskrev det nye huset vårt for en kollega, og hun spurte kjapt om "jasså? er det småttiser på vei?". I går var jeg ikke helt i form, litt småforkjølet. Jeg fortalte en kollega at "Huff, jeg er ikke helt i form i dag", og hun var rask med å spør om det var morgenkvalme.. Jeg slipper ikke unna, og jeg kan bare forestille meg hvordan det blir dersom de ser meg drikke Fanta på fest... De som har barn selv, spør ikke fullt så mye, de har vel vett nok til å vite at ting tar tid eller at det kan gå galt. Det er de som ikke har barn selv som er så frampå.

Jeg har ustabile sykluser, men antatt IKM denne gangen faller på dagen for jobbens heidundrandes julebord, planlagt i lange tider, bindende påmelding og fri flyt av alt. Jeg har ikke sjans å holde det skjult dersom jeg ikke drikker der. Det verste er vel egentlig om de oppdager at jeg prøver å skjule at jeg ikke drikker, da er jo løpet kjørt fullstendig. Nesten så jeg håper på mensen... To ganger har jeg fått mensen dagen etter en stor fest, hvor jeg lot være å drikke og alle fikk bekreftet sine mistanker. Vanvittig kjipt.

Sukk, det skal ikke være lett!

Drikk lettøl..

Drikk alkohol fri rød og hvitvin..

Drikk paraplydrinker og andre drinker, uten alkohol.

Lek godt humør og smil masse.

Hva er problemet?? Må det være fanta i glasset, eller sitronbrus med en sitronskive på kanten? A la gin tonic?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...