Merneith Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Hvitvinen jeg åpnet nå var ikke noe å juble over, så derfor trenger jeg forslag til mat som har hvitvin i seg. Noen?
onyx Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Osso buco lages vel med hvitvin, ihvertfall har jeg noen oppskrifter med det. Ellers kan du bruke den i en fiskegryte/suppe eller noe med lyst kjøtt (kylling, kalv, svin). Hvis det er en søt vin kan du bruke den til vingele. Nigella har en oppskrift på vingele med bringebær som er kjempegod.
Merneith Skrevet 2. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2007 Osso buco lages vel med hvitvin, ihvertfall har jeg noen oppskrifter med det. Ellers kan du bruke den i en fiskegryte/suppe eller noe med lyst kjøtt (kylling, kalv, svin). Hvis det er en søt vin kan du bruke den til vingele. Nigella har en oppskrift på vingele med bringebær som er kjempegod. Osso buco ja.. Tror ikke jeg har smakt det engang. Men begynte å tenke på sjømat-risotto nå. Surfer etter oppskrifter
onyx Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 (endret) Risotto er også godt, men det går jo ikke med så mye vin til det som til en gryte der du lar kjøttet trekke i vin, krydder og grønnsaker. Forresten, er vinen virkelig vond ville jeg ikke brukt den i mat heller.. Endret 2. november 2007 av onyx
Merneith Skrevet 2. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2007 Forresten, er vinen virkelig vond ville jeg ikke brukt den i mat heller.. Vond er den ikke...men den kunne vært litt tørrere.
Gjest Eurydike Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Jeg lager en lammegryte med tomat og Snøfrisk som det skal være en del hvitvin i. Ellers kan du selvsagt fryse vinen, og ta opp igjen når du trenger hvitvin i mat.
salsera Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Hvis du lager ostefondue, får du brukt en del.
Merneith Skrevet 2. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2007 Ellers kan du selvsagt fryse vinen, og ta opp igjen når du trenger hvitvin i mat. Fryse vin! Så genialt. Tror jeg? Har aldri tenkt tanken engang. Men tror jammen jeg skal prøve det
Gjest Eurydike Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Fryse vin! Så genialt. Tror jeg? Har aldri tenkt tanken engang. Men tror jammen jeg skal prøve det Vinen kan enten fryses i passe porsjonsposer, eller alt i en plastboks e.l. Pga alkoholen blir den ikke dypfrossen, og du kan da etterhvert ta ut av boksen med en skje det du trenger til en rett. Jeg fryser alltid ned slanter som blir igjen i vinflaskene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå