Gå til innhold

blitt litt ustyrlig, snart to år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi styrer litt med vår lille gullklump på 21 måneder.

Vi har sett med skrekk på programmene på tv om "monsterbarn" som er helt umulig.

Nå er han jo veldig liten ennå men vi blir litt bekymret for at vi håndterer dette feil.

Han blir så lett frustrert hvis han ikke får ting til, eller ikke får viljen sin med en gang, og i sinne gråter han, slår (etter) oss, og kaster ting.

Vi viser forståelse for hans frustrasjon når han ikke får ting til, og prøver å hjelpe. Og vi gir klar beskjed til ham at han ikke kan slå etc. Føler vi sier mer nei enn ja for tiden.

Vi er opptatt av å sette "gode" grenser, men kanskje vi feiler på dette?

Er dette bare en naturlig del av utviklingen?

Noen som har tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toårstrollet har kommet til dere også ja... det er ikke lett, men dere er ikke alene. Selv raser verden for vår toåring et par ganger om dagen - vi kan gi trøst og støtte og håpe at det ikke skal vare til treårsdagen. Også må vi huske på at det er verst for englebarnet selv. Vår er ihvertfall svært ulykkelig i sinneanfallene, det ser vi jo.

Har funnet mye trøst å støtte i denne artikkelen som jeg opprinnelig fikk på helsestasjonen. http://www.helsenytt.no/artikler/personlig...forvandling.htm

Vi er godt innenfor normalen selv om hverdagen kan være svært turbulent.

Skrevet

Her må jeg bare anbefale ringblomst.no eller toogto.com

:)

Jeg syns det er viktig å sette grenser rundt seg selv, og ikke rundt barnet.

Skrevet
Her må jeg bare anbefale ringblomst.no eller toogto.com

Jeg syns det er viktig å sette grenser rundt seg selv, og ikke rundt barnet.

Og hva har det med toåringer å gjøre? AP-greiene er jo bare for småbarn. HVis du ikke vil amme femåringer. Men det vil du kanskje---

Skrevet
Og hva har det med toåringer å gjøre? AP-greiene er jo bare for småbarn. HVis du ikke vil amme femåringer. Men det vil du kanskje---

Det er mange her som har toåringer med trass, så dette kan bli en interessant diskusjon med tips og erfaringer fra flere. Derfor ber jeg pent om at denne tråden ikke blir til en krangel mellom én bruker og alle andre om akkurat dette. Vi har fått altfor mange tråder ødelagt i en tidligere periode, og nå ser det ut til å starte igjen.

Det er ingen vits i å krangle uansett. Blir det for provoserende, så prøv heller å overse det.

Skrevet
Det er mange her som har toåringer med trass, så dette kan bli en interessant diskusjon med tips og erfaringer fra flere. Derfor ber jeg pent om at denne tråden ikke blir til en krangel mellom én bruker og alle andre om akkurat dette. Vi har fått altfor mange tråder ødelagt i en tidligere periode, og nå ser det ut til å starte igjen.

Det er ingen vits i å krangle uansett. Blir det for provoserende, så prøv heller å overse det.

Istedet for å gi "gode" råd, bør du helelr bruke tiden nøye på å se hva som faktisk ble diskutert. Og det var at AP-tlinkene (attachment parenting) som ble lagt ut ikek ahr noe med toåringerå gjøre, men dreier seg om helt andre ting. De ble lagt ut bare for å igjen kunen komme med AP-oppgulpet. SLik visse andre benytter enhver anledning til å rakke ned på barnevernet...

Skrevet (endret)
Istedet for å gi "gode" råd, bør du helelr bruke tiden nøye på å se hva som faktisk ble diskutert. Og det var at AP-tlinkene (attachment parenting) som ble lagt ut ikek ahr noe med toåringerå gjøre, men dreier seg om helt andre ting. De ble lagt ut bare for å igjen kunen komme med AP-oppgulpet. SLik visse andre benytter enhver anledning til å rakke ned på barnevernet...

Men det var jo nettopp det som var poenget mitt! De oppgulp-linkene kommer tydeligvis nå uansett (igjen, etter en tids pause). Og hvis de da ikke har noe med toåringer å gjøre, så overse det. Ellers blir dette også en meningsløs krangletråd om amming opp til skolealder, fordi folk blir så provosert av holdningene der i gården.

Endret av Emera
Skrevet
Men det var jo nettopp det som var poenget mitt! De oppgulp-linkene kommer tydeligvis nå uansett (igjen, etter en tids pause). Og hvis de da ikke har noe med toåringer å gjøre, så overse det. Ellers blir dette også en meningsløs krangletråd om amming opp til skolealder, fordi folk blir så provosert av holdningene der i gården.

OK, ser hva du mener.

Skrevet (endret)

Nå må jeg ærlig inrømme at jeg blitt litt satt ut av å lese at rådene mine blir betegnet som oppgulp som bare skal overses??

Kan noen forklare meg hvorfor det??

Her her et eksempel på noe av det jeg siktet til ved disse linkene

http://ringblomst.no/forum/showthread.php?t=65

"Gentle Dicipline betyr ikke

* at du ikke setter grenser

Gode grenser hjelper barnet å bevege seg trygt gjennom dagen. Det er respektløst både overfor barnet ditt og andre mennesker å tillate at barnet oppfører seg hensynsløst

* at du er en passiv foreldre.

Gentle Dicipline innebærer at foreldre deltar aktivt i barnets liv, og involverer det i å finne løsninger. Du må vite hva som er realistisk å forvente av barnet på det utviklingsstadiet det befinner seg. Foreldre bør lære om egne reaksjoner og kultivere fredlige sådanne. "

Og her.

http://toogto.com/forum/showthread.php?t=326

Hva menes egentlig med at AP ikke gjelder for barn over to år, og hvorfor AP blir kalt for AP oppgulp?

Her er det tydelig noe jeg har gått glipp av, og tydelig mye misforståelser ute og går....

Endret av Yrjenia
Skrevet

Nå ser jeg at det er trådstarter som kaller rådene mine for Ap oppgulp, så da trekker jeg meg stille ut av tråden. Ha en fin kveld, og tilgi "oppgulpene" mine.

*oppgitt*

Skrevet

I de fleste tilfeller er det snakk om trassalder når barna kommer i denne alderen. Noen før og noen etter. Jeg har også et barn på to år, og hun har kommet til en jeg-vil-gjøre-alt-selv!!!! periode.

Dere må bare ri av stormen og være konsekvente selv om det virker å ikke nytte. Barnet vil over tid skjønne hvem som bestemmer og roe seg ned. Dersom det ikke roer seg ned og du føler at oppførselen ikke er som den skal være, kan det være lurt å snakke med helsesøster.

Skrevet

Trådstarter her, jeg har ikke skrevet noe om oppgulp eller kritikk til noen av innleggene. Jeg vil egentlig si takk for tips om gode artikler, vi har lest og har fått mye bedre forståelse for hva som foregår hos barnet.

Skrevet
Nå ser jeg at det er trådstarter som kaller rådene mine for Ap oppgulp, så da trekker jeg meg stille ut av tråden. Ha en fin kveld, og tilgi "oppgulpene" mine.

*oppgitt*

det kan du umulig se, det er JEG som har kalt det oppgulp, og jeg er ikke ts. ap er for mødre som koser med varna doe sin egen del og ikke for barnets del. jeg mener at mødre som ikke kan løsrive seg, men elger seg innpå barnet sitt, hindrer barnets utvikling.

Skrevet

det skulle stå KOSER MED BARNA FOR SIN EGEN DEL

Skrevet
Trådstarter her, jeg har ikke skrevet noe om oppgulp eller kritikk til noen av innleggene. Jeg vil egentlig si takk for tips om gode artikler, vi har lest og har fått mye bedre forståelse for hva som foregår hos barnet.

Det var veldig fint å lese. :klemmer:

Skrevet

Å guuuuuri... da var vi i gang igjen - noen bare MÅ....

Lykke til trådstarter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...