Gå til innhold

Maya bestikk

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ser helt ok ut, men jeg har spist med disse og likte ikke opplevelsen. Jeg synes det er upraktisk med gaffel med så korte tagger, får liksom ikke like godt grep på maten. Og skjeens "skål" er buet i litt for bratt vinkel til skaftet, og gjorde heller ikke den optimal. Men smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Maya-bestikket og er skikkelig glad i det. Jeg synes det er "godt" å spise med, og så liker jeg designet veldig godt. Det er tidløst og litt "funkis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Kjenner nokon som fekk Maya i gåve og brukar det til kvardagsbestikk. Likar sjølv ikkje den minimalistiske designen på dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Maya2000 var finere enn Maya.

Enig, selv om jeg ikke likte noen av dem. Spesielt gaffelen så rar ut.

Tror slik "tidløs" design faktisk vil se veldig umoderne ut om 5-10 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike

Det klassiske Maya-bestikket er jo designet i 1962, faktisk, og har solgt jevnt og trutt siden, med en topp på 70-tallet.

Vi har Chaco av samme designer, og jeg synes det er mer behagelig å spise med enn Maya pga den slanke formen, og rett og slett fordi delene veier mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Det klassiske Maya-bestikket er jo designet i 1962, faktisk, og har solgt jevnt og trutt siden, med en topp på 70-tallet.

:Nikke:

Vi har Maya-bestikk og jeg synes det både er pent å se på og godt å spise av. Jeg liker dog ikke Maya 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

Helt ok. Kjenner noen som har det. Syns det er greit å spise med, men jeg syns, som flere nevner, at gaffelen har for korte tagger. Tror også jeg syns Maya2000 er finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Takk for gode og ærlige tilbakemeldinger. :) Tror jeg kommer til å kjøpe den klassiske Maya fra 1962. Først bare en kniv, skje og gaffel for å teste det ut hvordan det er å spise med. Liker veldig godt designet.

Kom gjerne med flere meninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det klassiske maya-bestikket er helt grusomt å spise av. Skjeen er stor som ei øse, gaffelen er for bred og har for korte pigger, og kniven er totalt ubrukelig siden den er både butt og "vanskapt". Vi vasker heller hverdagsbestikket fra IKEA for hånd enn å bruke dette settet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det i snart 15 år, og er kjempefornøyd! Anbefales! :-)

Og jeg har spist av det i snart 40 år, og er kjempefornøyd! Anbefales! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...