Gå til innhold

Noen som kan svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp gått til innkjøp av Fun-light, er lei av å drikke bare vann hele tiden nå. Noen som vet om man legger på seg av Fun-light og om det går an å bruke den som erstatning for vann??

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Man kan ikke legge på seg av Fun light. Jeg ville ikke byttet ut alt vannet med sukkerfri saft, men Fun light kan være ok som variasjon.

Skrevet

Man legger ikke på seg av FunLight siden den overhodet ikke inneholder næringsstoffer av noe slag, men den består utelukkende av kjemikalier som kroppen ikke har noen som helst nytte av. Etter at jeg fant ut hva den egentlig inneholder, har jeg i stedet gått over til å drikke helt vanlig saft de gangene jeg har lyst på det og for øvrig holder jeg meg til vann evt. med en dråpe sitron eller annen naturlig smakstilsetning.

Skrevet

Man legger ikke på seg av Fun Light, da man ikke legger på seg av noe som har tilnærmet ingen kalorier. Det er kalorier man legger på seg av.

Derimot opplever noen mennesker å bli sultne av å drikke noe som inneholder søtningsstoffer. Spiser du mer enn du vanligvis gjør fordi du blir sulten av saften, så kan du legge på deg. Men du legger altså bare på deg av det ekstra du spiser og ikke saften i seg selv.

Gjest Kristin_
Skrevet

Og husk at når man drikker lightsaft i stedet for vann hele tiden så går det ganske hardt ut over tannemaljen på sikt.

Skrevet

Vel, det er jo kunstig sukker da.... Noen forskere mener jo at kunstig sukker virker på kroppen som vanlig sukker; altså at hjernen tror det er sukker.

Skrevet
Vel, det er jo kunstig sukker da.... Noen forskere mener jo at kunstig sukker virker på kroppen som vanlig sukker; altså at hjernen tror det er sukker.

Enkelte gjør vel det, men man skal ikke ta alt som god fisk. Hadde hjernen min trodd jeg fikk sukker når jeg spiser/drikker kunstig søtningsmiddel så ville jeg vært mange kilo overvektig for flere år siden.

Gjest Kristin_
Skrevet

Jepp, dette kan trigge sultfølelse ved inntak av kunstige søtningstoffer (og vanlige for den saks skyld) . Men det er om man da spiser mer som er det som bestemmer effekten av den sukkerfrie drikken, og ikke drikken i seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...