Parfumfreek Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Skal på juleshopping i Glasgow. Noen som har tips om spennende butikker med klær, parfyme .. osv Argyle Street er hoved-shopping gaten, men det er sikkert mye spennende som ligger litt bortgjemt også
Gjest Lano Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Jeg har vært i Glasgow flere ganger, og det er min absolutte favorittby!! ... mye på grunn av shoppingen. Det sies jo at Glasgow har like mange bra butikker som London, men på et mye mindre område og med mye mindre folk, sånn at det er lettere tilgjengelig. Jeg synes i hvert fall at det er mye bra butikker der, og handler som regel aaaaalt for mye! Shoppeområdet i Glasgow består av en slags Z, øverst har du Sauciehall Street, så er det Buchanan Street nedover og så Argyle Street nederst. Her ligger det masse butikker, veldig mye av det er de typiske britiske kjedebutikkene: River Island, Primark, Next, Gap, New Look, Mk One, Dunnes Store, Bhs, Top Shop, Karen Millen osv osv osv. Og så er det flere store shoppingsentere inne i byen, her er det også masse av butikker. Innimellom finner du litt mindre og kanskje mer sjarmerende butikker, men jeg tror at hvis du er på jakt etter veldig sære små sjapper så ville jeg forsøkt meg i West End i steden. Ha en kjempefin tur - jeg er veldig misunnelig!
Parfumfreek Skrevet 2. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2007 Supert - Tusen takk Ja, jeg gleder meg veldig - du kan jo slenge med Har vært i London mange ganger, men det er en stor og slitsom by. Det er kjekt med litt tips, siden 2 dager går veldig fort. Greit å orientere seg litt på forhånd
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Hvordan er prisene der i forhold til London? Jeg planlegger nemlig shoppingtur til London, men kanskje jeg skal ta Glasgow i stedet?
*Enigma* Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Hvordan er prisene der i forhold til London? Jeg planlegger nemlig shoppingtur til London, men kanskje jeg skal ta Glasgow i stedet? Prisene er rimelig like i Glasgow og London. Selv synes jeg ikke det er så enormt stor forskjell i hvor koselig London og Glasgow er. Synes i grunnen Glasgow er en kjedelig, kjip, typisk storby, som er genial for shopping, men den er jo som Lano sier spredd over et mindre område og med mindre folk enn London.
Parfumfreek Skrevet 10. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2007 Tror nok ikke Glasgow er veldig spennende, men er sikkert ypperlig til shopping. Etter det jeg har lest, skal prisene være litt lavere enn i London (sikkert knapt merkbart). Får visst bedre og billigere hoteller også - vet iallefall at jeg har betalt rikelig for søppel-hotell i London
Gjest Kerry Ann Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Synes selv Glasgow er en kjempekul by, men har du to dager er det vel ikke stort du har tid til. Konserter og show er jo noe du kan sjekke ut, mange kjente navn setter Glasgow pa turne programmet. Glasgow er itillegg kjent for utelivet, med mange trendy klubber og barer! Ang priser. Kjedebutikkene holder samme priser over hele UK, du finner ingen forskjeller der. For buss/taxi, mat og drikke gjelder det samme. En shoppingtur til en by utenfor London betyr ikke lavere priser, det er det samme opplegget der som i Norge det. Uansett, have a great time!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå