Gjest Jeg tror Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 En venninne av meg spår i kort når jeg ber henne om det. Hun mener at det er en uskyldig selskapslek, men jeg opplever at mye av det hun sier stemmer. Hun spår aldri om gufne ting, men mer om ting som penger, jobbtilbud, kjærlighet og slikt, men hun er veldig konkret. Det er ikke "du skal møte en høy, mørk mann, få to barn, og leve lykkelig resten av livet", men hun kunne for eksempel si "wow, her skjer ting i rasende fart. Du skal få et jobbtilbud som lover høyere lønn. Hvis du tar jobben vil det bli en del konflikter i begynnelsen, men det går bra hvis du er litt tålmodig!" Jeg hadde ikke planlagt jobbskifte, men to uker senere fikk jeg et uventet jobbtilbud, jeg tok jobben, det ble en del konflikter, men alt løste seg med tiden. Da jeg fortalte henne det, lo hun bare og sa at det var tilfeldigheter. Slike ting har skjedd veldig ofte når hun har spådd meg. Hun spådde at jeg skulle miste noen penger, to dager senere mistet jeg lommeboken, selv om jeg passet ekstra godt på den fordi jeg var forbedredt på at det kunne skje. Hun nekter forresten å spå meg nå, fordi jeg tar det for alvorlig. Men hvordan kan jeg la være å ta det alvorlig når nesten alt hun sier skjer? Og hvordan kan hun selv se på det som moro og tull, når hun ser hvor mye som klaffer? Kan hun ha krefter hun ikke vet om selv? Og tror dere på at det er noen som kan spå? Enten de er klarsynte, bruker tarot, krystallkule osv. Kan det være noe i det, eller er det ofte bare humbug?
Gjest vimselot Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 (endret) Tid og rom. Det er noe der, som vi ikke er helt...med i... Lyses hastighet, bilder osv. Men, siden hun kjenner deg så godt, så er det vel enkelt for henne å spå deg? Jeg kan nesten forutsi hva mine venner og venninner vil velge, og hvordan det vil bli i den nære framtid, uten at de har spurt meg... Og jeg spår ikke. Men, driver hun og spår deg på denne måten, er hun det sigøynere kaller helt totalt useriøs. De spår kun en gang i året, og helst skal det gå litt mer tid. Hva de spår, må du ikke spørre meg om. Joda, jeg har vært i et slikt telt, og da ble jeg fortalt at jeg måtte vente i over tjue år og unngå alle menn før den tid...og da skulle jeg finne tilbake til han som jeg egenltig brev-vekslet med (var jo lett for henne, selvfølgelig brev fløy jo fram og tilbake mellom meg og en som...) 20 år uten sex...minst tjue år uten mann, og holde meg unna sex i 20 år, jeg trur det har rabla for den spådama, jeg var nitten år. Men jeg kan spå. Det er så skremmende, at jeg ikke vil spå. Det som skjer, det skjer. Ingen kan gjøre noe med det, så hva er vitsen, liksom? Endret 2. november 2007 av vimselot
Gjest Jeg tror Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 En venninne av meg spår i kort når jeg ber henne om det. Hun mener at det er en uskyldig selskapslek, men jeg opplever at mye av det hun sier stemmer. Da jeg fortalte henne det, lo hun bare og sa at det var tilfeldigheter. Hun nekter forresten å spå meg nå, fordi jeg tar det for alvorlig. Men, driver hun og spår deg på denne måten, er hun det sigøynere kaller helt totalt useriøs. De spår kun en gang i året, og helst skal det gå litt mer tid. Klart hun er useriøs! Det er jeg som mener hun spår, og som tror hun har evnen til det. Hun mener det er en selskapslek, og at om noe klaffer er det bare tilfeldigheter.
Gjest Spadamen Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Eg trur ikkje det er noko fasit på spåing er humbug eller ei. Nokon trur på det andre ikkje. Det er ingen her som kan bevise verken det eine eller det andre? Men hvordan kan jeg la være å ta det alvorlig når nesten alt hun sier skjer? Og hvordan kan hun selv se på det som moro og tull, når hun ser hvor mye som klaffer? Du treng då ikkje la vere å ta det alvorleg om du ikkje vil. Du velger jo sjølv kva du vil tru på og ikkje. Kanskje tørr ho ikkje å innrømme at ho trur på det. Men om ein ikkje trur på slike ting, så ser ein det ofte som tilfeldigheter. Kor mange gongar har ho lest kort for deg? Om det er berre eit par gongar, så skjønar eg at ho trur det er tilfeldigheter, for det er jo det som for mange er mest sannsynleg. Er einig i det vimselot seier om at det kan vere litt enklare for ho å sjå og "spå" deg, sidan ho kjenner deg. Vimselot; du seier at ein ikkje kan forandre det som blir spådd. Eg har høyrt folk som spår hevde at liva våre forandrar seg heile tida, derfor er ikkje det ein spår absolutt, men meir som ein peikepinn. Men det kjem kanskje litt an på om ein trur på skjebnen.
Wonders Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Jeg sier bare ikke lek med ilden, ikke undervurder krefter vi ikke vet hvordan vi kan stoppe. Hyggelig at hun kan hjelpe deg, men trå varsomt! (siden ingen har nevnt det... Ouija board skal dere ALDRI ta i bruk, man åpnet dører man ikke vet hvordan man lukker å drar med seg masse som ikke er ment å komme tilbake.)
Filur Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Jeg og min søster har lagt tarotkort det siste året, og gradvis satt oss inn i det og blitt flinkere. Vi tar det ikke så veldig alvorlig, og i begynnelsen hadde vi ingen tillit til kortene. Men det vi spådde var bemerkelsesverdig korrekt, og det er det fortsatt. Nå bruker vi det ikke lengre bare sammen, men vi legger for venner å sånt iblant, og det stemmer fremdeles. Ganske gøy.. Men om man begynner å basere viktige avgjørelser i livet på utslaget av et tarotlegg, så har det tatt litt av. Man må kunne stole på seg selv i første omgang, og så er det jo litt spennende og rådføre seg litt i kortene i tillegg.
Tabris Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Jeg mener det varierer. Jeg synes f.eks teletorg, boder på alternativmessen og lignende er useriøs bruk av kortene, og jeg tror det er rimelig tilfeldig hvorvidt det stemmer eller ikke. Dvs - det kan ofte stemme, men man glemmer alle de gangene det ikke stemmer. Men, ja, jeg tror at man kan spå (liker ikke det ordet) på en seriøs måte og få et seriøst svar, men jeg personlig mener det er ytterst få som kan dette - og de finner du antagelig ikke på alternativmessen eller på teletorgsidene.
Gjest Jeg tror Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Eg trur ikkje det er noko fasit på spåing er humbug eller ei. Nokon trur på det andre ikkje. Det er ingen her som kan bevise verken det eine eller det andre? Du treng då ikkje la vere å ta det alvorleg om du ikkje vil. Du velger jo sjølv kva du vil tru på og ikkje. Kanskje tørr ho ikkje å innrømme at ho trur på det. Men om ein ikkje trur på slike ting, så ser ein det ofte som tilfeldigheter. Kor mange gongar har ho lest kort for deg? Om det er berre eit par gongar, så skjønar eg at ho trur det er tilfeldigheter, for det er jo det som for mange er mest sannsynleg. Er einig i det vimselot seier om at det kan vere litt enklare for ho å sjå og "spå" deg, sidan ho kjenner deg. Vimselot; du seier at ein ikkje kan forandre det som blir spådd. Eg har høyrt folk som spår hevde at liva våre forandrar seg heile tida, derfor er ikkje det ein spår absolutt, men meir som ein peikepinn. Men det kjem kanskje litt an på om ein trur på skjebnen. Hun har lagt kort på meg 8-10 ganger siden jeg ble kjent med henne for to år siden, og nesten alt hun sier stemmer. Hun ler bare, og sier at det er tilfeldigheter eller at det er selvoppfyllende profeti, at jeg ubevisst har lagt opp til at ting skal skje, fordi jeg tror det hun sier kommer til å skje. Hun "leser" meg ellers også, hun inrømmer at hun er følsom for stemninger og følelser, men når hun bruker kortene er det på en annen måte. Da er det konkrete hendelser hun kommer fram til, ting som hun ikke kan vite noe om. Jeg og min søster har lagt tarotkort det siste året, og gradvis satt oss inn i det og blitt flinkere. Vi tar det ikke så veldig alvorlig, og i begynnelsen hadde vi ingen tillit til kortene. Men det vi spådde var bemerkelsesverdig korrekt, og det er det fortsatt. Nå bruker vi det ikke lengre bare sammen, men vi legger for venner å sånt iblant, og det stemmer fremdeles. Ganske gøy.. Men om man begynner å basere viktige avgjørelser i livet på utslaget av et tarotlegg, så har det tatt litt av. Man må kunne stole på seg selv i første omgang, og så er det jo litt spennende og rådføre seg litt i kortene i tillegg. Det er derfor hun har sluttet å legge kort for meg, fordi hun mente jeg baserte meg for mye på hva kortene viste. Hun bruker forresten ikke tarot, hun bruker vanlige spillekort, der hvert kort har sin betydning. Jeg mener det varierer. Jeg synes f.eks teletorg, boder på alternativmessen og lignende er useriøs bruk av kortene, og jeg tror det er rimelig tilfeldig hvorvidt det stemmer eller ikke. Dvs - det kan ofte stemme, men man glemmer alle de gangene det ikke stemmer. Men, ja, jeg tror at man kan spå (liker ikke det ordet) på en seriøs måte og få et seriøst svar, men jeg personlig mener det er ytterst få som kan dette - og de finner du antagelig ikke på alternativmessen eller på teletorgsidene. Der er du og hun enige! Mens jeg mener hun har evnen til å se framtiden i kortene, mener hun at det er jeg selv som gjør at kortene viser rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå