Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger å høre med dere som kanskje har litt erfraring innenfor dette her .

Etter forige blødning, glemte jeg rett og slett å begynne på nytt ppille brett. Det gikk ca 5 dager før jeg kom på dette. I mellomtiden hadde selvsagt jeg og min kjære hatt sex.

Nå går jeg og lurer på om der alt kan være en mulighet for at jeg har blitt gravid, og om tilfelle om der er noen fare nå hvis jeg er gravid og fortsetter på ppillene enn så lenge, til jeg er sikker.

Det er for tidlig å teste seg ennå.

Føler meg sliten gjennom dagene og kvalm og litt tung i hodet nå på morgenen. mye tørst. Men alt dette kan jo selvsagt komme av andre ting... eneste nå er at jeg kvier meg til å skulle ta denne ppillen, i tilfelle.....

både min kjære og jeg gleder oss til den dagen vi blir foreldre. Hadde egentlig tenkt å vente litt til, men tar i mot det som kommer.

Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei :)

Først: Siden du sier du skulle til å begynne på nytt ppille-brett, så regner jeg med du nettopp har hatt mens - Det skal være vanskelig å bli gravid rett etter mens. Men så klart - ting kan skje.

Noen tror det er farlig det at man går på pillen OM man er gravid, men dette er ikke tilfelle. Det har en venninne av meg hørt av lege og helsesøster.

Endret av Duracella
Skrevet
Hei :)

Først: Siden du sier du skulle til å begynne på nytt ppille-brett, så regner jeg med du nettopp har hatt mens - Det skal være vanskelig å bli gravid rett etter mens. Men så klart - ting kan skje.

Noen tror det er farlig det at man går på pillen OM man er gravid, men dette er ikke tilfelle. Det har en venninne av meg hørt av lege og helsesøster.

Det har de faktisk ikke dekning for å si, da det er forsket veldig lite på det. Derfor rådes man til å slutte med p-pillene med én gang man mistenker graviditet.

Med p-piller, så har man jo bare juksemens, så det er mulig for kroppen å slippe egg i begynnelsen av en ny pilleperiode dersom man glemmer en pille eller 5. Så jeg vil råde TS til å slutte igjen med pillene nå og heller bruke kondom fram til neste forventet mens og evt. testing.

Skrevet
Det har de faktisk ikke dekning for å si, da det er forsket veldig lite på det. Derfor rådes man til å slutte med p-pillene med én gang man mistenker graviditet.

Med p-piller, så har man jo bare juksemens, så det er mulig for kroppen å slippe egg i begynnelsen av en ny pilleperiode dersom man glemmer en pille eller 5. Så jeg vil råde TS til å slutte igjen med pillene nå og heller bruke kondom fram til neste forventet mens og evt. testing.

Riktig. Ei venninne av meg ble gravid rett etter mensen en gang hun hadde glemt et par piller. Så sjangsen for å bli gravid så fort etter mensen er større hvis man har brukt p-piller enn hvis man ikke har gjort det, selv om sjangsen sannsynligvis ikke er veldig stor uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...