skrue Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Har vasket en knall rød t-skjorte som jeg på forhånd viste var altfor mettet med farge. Siden jeg viste dette kokvasket jeg deretter ett hvitt lommetørkle og ganske riktig ble det rosa. T-skjorten kom hel ut så det ligger ikke tøyrester igjen i maskinen. Hva kan man bruke for å rense en vanskemaskin for farge? Dette er en litt eldre modell (Siemens) og jeg har ikke funnet noen filterluke (muligvis på baksiden), ei heller bruksanvisningen enda. Jeg kokvasker for øyeblikket mens jeg er på jobb ett nytt lommetrøkle med vanish (lilla boks). Kan klorin være ett alternativ? Noe annet?
skrue Skrevet 5. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2007 Kan vel bare kort tilføye at etter 4-5 kokvasker var fargen vekk og tilsvarene antall lommetøkler ofret. Har aldri opplevet maken til fargesterkt plagg.
Kvist Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Så bra at det ordnet seg. Har aldri hørt om SÅ mye overskuddsfarge i et plagg jeg heller. ...men for å se positivt på det har du jo nå 5 lommetørkler som kan matche nesten enhver rosa nyanse du måtte ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå