Gjest Gjest_lise_* Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Hei! Snakker om å gifte oss når jeg er omtrent 4-5 mnd gravid, og jeg titter litt på nett etter aktuelle kjoler. Synes de fleste gravidkjolene jeg finner er laget for virkelig høygravide bruder, og jeg regner ikke med at jeg har sååå stor mage når jeg er 5 mnd på vei. Trenger litt eksperthjelp fra dere! Er det noen som har forslag til type kjole som kan egne seg for gravide uten høygravidmage? Kan man kanskje bruke en vanlig kjole som er sydd ut litt på magen? Jeg vil gjerne ha en forholdsvis enkel kjole, uten mye dill og uten langt slep. Det blir et lite tinghusbryllup, og med en gravid brud så... Håper dere kan hjelpe meg!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Hvorfor venter du ikke heller til etter at babyen er født..... Synes at gravide bruder er litt sånn - ja - tullete på en måte. Sånn tegn på at man tror man MÅ gifte seg før barnet blir født! jaja deg om det. Jeg ville heller ha ventet slik at jeg kunne se fin og slank ut og valgt akkurat den brudekjolen jeg ville. Sats på en helt enkel kjole. Sånn med for mye stash blir for over-the-topp når du i tillegg har mage.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Vi giftet oss da jeg var litt over 4 mnd på vei og jeg valgte akkurat den kjolen jeg ville. En helt "vanlig" kjole og ikke gravidkjole. Magen syntes ikke i det hele tatt. Da jeg var 5 mnd på vei syntes magen litt, men ikke mer enn at jeg fint kunne skjult det med litt draperinger over magen på kjolen eller lignende. Denne typen liv i kjolen kan skjule litt hvis det er poenget: http://www.kristinsbrudesalong.no/showpict...rudekjoler& Du bør sikkert se på om kjolen har mulighet for å legges ut i livet hvis du skulle legge på deg litt. Synes dere skal gifte dere før barnet kommer hvis dere ønsker det. Den juridiske sikkerheten ved å være gift må da bety mye mer enn å "se fin og slank ut". Dessuten er det ikke sikkert det synes på deg i det hele tatt. Men dette er forskjellig fra person til person. Akkurat som formen er det. Det er veldig vanskelig å si hvordan formen blir, men tror jeg ville tenkt mer på formen enn livvidden om jeg skulle planlagt bryllup som gravid. Dere kan også gifte dere nå og ta bryllupsfesten senere (hvis dere skal ha fest da).
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Jeg var nesten 5 mnd gravid da vi giftet oss. Hadde kjøpt kjolen før jeg ble gravid, og var litt bekymret for om jeg plutselig måtte ha ny kjole. Men det gikk helt fint. Kjolen måtte taes ut bittelitt i livet, men jeg måtte uansett tilpasse den litt, så dette ble gjort samtidig, en ukes tid før bryllupet. Det var ingen som så på meg at jeg var gravid med den kjolen, selv om det syntes med andre klær da. Du kan altså velge nesten hvilken kjole du vil, men pass på å ha en avtale med syerske rett før, så kjolen sitter perfekt på dagen.
Gjest IRENE AUSTAD Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Hei! Snakker om å gifte oss når jeg er omtrent 4-5 mnd gravid, og jeg titter litt på nett etter aktuelle kjoler. Synes de fleste gravidkjolene jeg finner er laget for virkelig høygravide bruder, og jeg regner ikke med at jeg har sååå stor mage når jeg er 5 mnd på vei. Trenger litt eksperthjelp fra dere! Er det noen som har forslag til type kjole som kan egne seg for gravide uten høygravidmage? Kan man kanskje bruke en vanlig kjole som er sydd ut litt på magen? Jeg vil gjerne ha en forholdsvis enkel kjole, uten mye dill og uten langt slep. Det blir et lite tinghusbryllup, og med en gravid brud så... Håper dere kan hjelpe meg!
Gjest NINA MYHRE Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Hei! Snakker om å gifte oss når jeg er omtrent 4-5 mnd gravid, og jeg titter litt på nett etter aktuelle kjoler. Synes de fleste gravidkjolene jeg finner er laget for virkelig høygravide bruder, og jeg regner ikke med at jeg har sååå stor mage når jeg er 5 mnd på vei. Trenger litt eksperthjelp fra dere! Er det noen som har forslag til type kjole som kan egne seg for gravide uten høygravidmage? Kan man kanskje bruke en vanlig kjole som er sydd ut litt på magen? Jeg vil gjerne ha en forholdsvis enkel kjole, uten mye dill og uten langt slep. Det blir et lite tinghusbryllup, og med en gravid brud så... Håper dere kan hjelpe meg!
Gjest NINA MYHRE Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Hei du, jeg var også gravid og var kommet like langt som deg da vi giftet oss. Var selvfølgelig veldig nervøs for at det skulle bli et problem å finne kjole. Kjøpte kjole på Frøken Frue å det var kjempe greit, de tilpasset en helt vanlig brudekjole og jeg synes selv at det ble kjempe flott....Anbefales!!!!!!!Det vises ikke bildene engang at jeg er gravid..
Shabana Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 En kjole med empireliv kan kanskje være en ide...
~Minni~ Skrevet 3. november 2007 #9 Skrevet 3. november 2007 Som du sier så har du ikke så veldig stor mage når du er 4-5 måneder på vei. Denne bruden var 4 måneder på vei og brukte en helt vanlig kjole. Selv syntes jeg denne kjolen var veldig fin og hun var 19 uker på vei. Det synes jo knapt og med snøring i ryggen så kan man jo tilpasse litt hvis magen skulle bli litt større enn man tror
Gjest Brud2008 Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Som du sier så har du ikke så veldig stor mage når du er 4-5 måneder på vei. Denne bruden var 4 måneder på vei og brukte en helt vanlig kjole. Selv syntes jeg denne kjolen var veldig fin og hun var 19 uker på vei. Det synes jo knapt og med snøring i ryggen så kan man jo tilpasse litt hvis magen skulle bli litt større enn man tror Wow...de damene der ser ikke ut som de er gravide engang :smile:
Gjest Lise (trådstarter) Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Tusen takk for innspill alle sammen. Nå ble jeg litt lettet, for det virker det som det fint lar seg gjøre å velge en vanlig brudekjole. Det er litt lite utvalg i gravidbrudekjoler, i tillegg til at jeg ikke vil gjøre meg mer gravid enn jeg er Vi synes forøvrig det er helt greit å gifte oss selvom jeg er gravid, og det viktigste for meg med bryllupsdagen er ikke å se fin og slank ut Tror vel uansett det går an å se ganske fin ut selvom man er gravid! Som du sier så har du ikke så veldig stor mage når du er 4-5 måneder på vei. Denne bruden var 4 måneder på vei og brukte en helt vanlig kjole. Selv syntes jeg denne kjolen var veldig fin og hun var 19 uker på vei. Det synes jo knapt og med snøring i ryggen så kan man jo tilpasse litt hvis magen skulle bli litt større enn man tror Dette var flotte bilder! Ser jeg slik ut når jeg er 4-5 mnd på vei har jeg jo ingenting å bekymre meg for. Det var forresten et godt råd å velge kjole med snøring i ryggen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå