Gå til innhold

Forlovelsesring

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Min samboer fridde til meg med en nydelig enstens alliansering. Jeg synes det var superromantisk å bli fridd til med en "frierring", og bærer den ringen venstre ringefinger.

En stund senere lette vi og fant de ringene som vi skulle bruke som forlovelsesringer/gifteringer. Ser ingen grunn til å ha ett sett "forlovelsesringer" og et annet sett "gifteringer". Vi setter en dato for forlovelsesdagen, og en annen med bryllupsdatoen, og får pusset dem opp og satt inn ekstra diamant før bryllupet. Ringene er 3.5 mm brede, hvitt gull,der min har en opphøyd diamant :)

Gjest snazaroo
Skrevet

Jeg fridde til min samboer selv, og det uten ring. Vi har snakket lenge om å gifte oss, så jeg bare tok mot til meg. Det var ikke noe på kne eller blomster, heller en søt og morsom greie vi satte pris på begge to.

Et par dager etterpå gikk vi å bestilte ringer, omtrent slike som Concertina skal ha. Veldig pene synes vi. Vi likte dem begge to, så den saken var igrunnen klar. Vi skal bruke disse ringene til gifteringer også vi. Jeg har fått en nydelig diamantring av ham fra før, så det får være måte på hvor mange ringer jeg skal gå med da :sjarmor:

For å svare på sprøsmålet ditt,

ingen som har noe med hvordan folk gjør det med frieriene sine. Jeg synes bare det er koselig når noen finner ut at de vil dele livet sammen.

Skrevet

Godt nytt år, alle sammen! Synes også at Concertinas ringer var nydelige. Våre har også mønster på sidene, men det mest spesielle er inskripsjonen inni, som er noe helt spesielt for meg og gutten min, og minner oss på hvordan "frieriet" (hjelp, et frieri til og med) skjedde. Det hadde jeg kanskje ikke fått dersom han hadde bestilt ringer alene. Så jeg har kommet til at dette var det absolutt beste!

Skrevet
I sommer ble jeg forlovet med min kjæreste og samboer. Det var han som spurte, under en ganske spesiell (for oss) opplevelse. Det var han som spurte, men det var nok ganske på impuls, derfor hadde han ingen ring. Vi kjøpte senere ringene sammen, og bestemte inskripsjon sammen også.

I ettertid er det flere som har reagert på at han ikke hadde ring med seg når han fridde. Det er som om det ikke er "riktig" å kjøpe ringene sammen etterpå. For meg spiller dette ingen rolle, jeg fikk være med og kjøpe en ring som jeg synes er fin, pluss velge hva som skal stå inni.

Er det noen som har synspunkter på dette?

Visste ikke at man ikke skulle ha ring på seg når man fridde jeg... og uansett så mener nå jeg at det viktigste må jo være at man gjør det fordi man mener noe med det, ikke at det nødvendigvis er veldig gjennomtenkt. Samboeren min fridde helt uventa, under en spesiel kveld, og vi har ikke en gang hatt forlovelsesring fordi vi skal ha hemmelig bryllup, og jeg kommer ikke til å bry meg om noen mener det er feil måte å gjøre det på. Det er jo at man elsket hverandre som betyr noe, ikke sant! :)

Skrevet

Vi ble bare enige om å forlove oss, så vi valgte ut ringene (dog i hvitt gull), og satte datoen.

Det ble akkurat sånn vi ønsket det. :)

Gjest Gjest_Turid_*
Skrevet
Min kjære hadde ikke ring da han spurte, han vil at vi skal se etter ringer sammen. Jeg tror vi kommer til å designe egne gifteringer, men jeg har så lyst til å ha ring at vi kommer til å bestille disse enkle sølvringene og bruke som forlovelsesringer. Gidder ikke bruke masse penger på ringer vi kun skal bruke i 1,5 år, og synes de var veldig pene :)
Gjest Gjest_Turid_*
Skrevet

hei du!

Jeg har tenkt å være litt "gammeldags" og fri på skuddårsdagen i år... Synes det kan være litt morsomt å være den som frir på en sånn dag, men ville nok overlatt det til han hvis det ikke var skuddår i år:)

Har lurt på hva jeg skal gjøre når jeg frir, er jo tross alt ike så vanlig at dama frir da. Men nå fikk jeg så bra tips av deg med de ringene fra smykkebutikken.com. Billige ringer holder i massevis til en forlovelse så kan vi heller gå ut sammen og finne flott gifteringer når den dagen kommer... så tusen takk!

Skrik ut hvis noen har noen tips for hvordan jeg kan utføre selve frieriet, mye nerver... væææhh...;)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_eirik_*
Skrevet

Jeg har gått og tenkt litt på å fri og hadde egentlig lyst å gjøre dette med ring.

Det den snille damen i butikke sa var at jeg kunne plukke ut de ringene jeg ønsket, kjøpe dem, for så å komme inn igjen og bytte dersom hennes ikke passet helt eller hvis man av en eller annen grunn hadde lyst på en annen type ringt.

Selv er jeg veldig i tvil. Jeg har funnet noen ringer som jeg synes var veldig fine, men de er i hvitt gull. Har selv alltid sett for meg at ringen jeg skal ha på meg vil være i gult gull. Ringene kom finnes ogsåm i gult gull, men jeg synes ikke det passet så bra med diamant i hennes da.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre her, tar gjerne imot synspunkt.

I gult:

http://www.thune.no/produkt/45_Promise_rin...px?kategoriid=8

I hvitt:

http://www.thune.no/produkt/297_Promise_ri...px?kategoriid=8

(Det er gjerne ikke akkurat disse ringene jeg så på i butikken, men man får inntrykket.)

Skrevet

Hei Eirik. Jeg synes absolutt de i hvitt gull er finest, men det er bare min personlige mening. Dersom du alltid har hatt lyst på gult gull, så er det vel ikke så lett å venne seg til den i hvitt gull. Vet du hva din fremtidige forlovede liker best, hvitt eller gult?

Ellers er det jo også ok å fri uten ringen fysisk i hånden (som sagt av mange her), men du kan vise broskyren til kjæresten din og høre hva hun har lyst på.

Lykke til! :)

Gjest Gjest_eirik_*
Skrevet

Tja, jeg er jo gutt, så dette er vel ikke noe jeg "har tenkt på hele livet" jeg overdriver vel litt når jeg sier det. Er bare et eller annet med tradisjonen og at mine foreldres ringer er gult gull. Jeg tror hun ville like best den med hvitt gull utseendemessig, men er litt usikker på hvordan hun tenker ang tradisjon. Hun er litt radisjonsmenneske hun og, og jeg har intrykk at hvitt gull (og rødt for den saks skyld) og platina er mer en moderne greie?

Jeg har lyst å fri med ring og tror hun har lyst å bli fridd til med ring. Har man muligheten til å bytte så er jo det en løsning, selv om man da binder seg til en butikkkjede.

Skrevet

Min kjære hadde ikke ring da han fridde, men dette fordi han viste at jeg ville være med å velge selv. Vi skal bruke forlovelsesringene som gifttering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...