Gå til innhold

Forlovelsesring

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer ble jeg forlovet med min kjæreste og samboer. Det var han som spurte, under en ganske spesiell (for oss) opplevelse. Det var han som spurte, men det var nok ganske på impuls, derfor hadde han ingen ring. Vi kjøpte senere ringene sammen, og bestemte inskripsjon sammen også.

I ettertid er det flere som har reagert på at han ikke hadde ring med seg når han fridde. Det er som om det ikke er "riktig" å kjøpe ringene sammen etterpå. For meg spiller dette ingen rolle, jeg fikk være med og kjøpe en ring som jeg synes er fin, pluss velge hva som skal stå inni.

Er det noen som har synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Brud2008
Skrevet
I sommer ble jeg forlovet med min kjæreste og samboer. Det var han som spurte, under en ganske spesiell (for oss) opplevelse. Det var han som spurte, men det var nok ganske på impuls, derfor hadde han ingen ring. Vi kjøpte senere ringene sammen, og bestemte inskripsjon sammen også.

I ettertid er det flere som har reagert på at han ikke hadde ring med seg når han fridde. Det er som om det ikke er "riktig" å kjøpe ringene sammen etterpå. For meg spiller dette ingen rolle, jeg fikk være med og kjøpe en ring som jeg synes er fin, pluss velge hva som skal stå inni.

Min kjære fridde også impulsivt, og hadde ikke ring med seg. Men det gjør meg absolut ingenting...synes det var så koselig å velge ut ringer sammen og bestemme hva skulle ingraveres :rødme:

Jeg for min del bryr meg ikke hva andre synes. Jeg er bare kjempeglad å ha noen som er så glad i meg at han ønsker å dele livet sitt med meg :love:

Skrevet

Jeg sa ganske klart i fra om at giftering ville jeg være med på å bestemme. Skal trossalt ha den på fingen resten av livet. Det må være ringer som begge er fortrolige med. Nå endte han med å kjøpe en ring (bare til meg) som han fridde med, men gifteringene har vi kjøpt sammen. Ringer som ser lekre ut både på herrehånd og damehånd. Er veldig fornøyd

Skrevet
Min kjære fridde også impulsivt, og hadde ikke ring med seg. Men det gjør meg absolut ingenting...synes det var så koselig å velge ut ringer sammen og bestemme hva skulle ingraveres :rødme:

Jeg for min del bryr meg ikke hva andre synes. Jeg er bare kjempeglad å ha noen som er så glad i meg at han ønsker å dele livet sitt med meg :love:

:dagens-rose: Så godt å høre... helt enig i at det var koselig å velge noe sammen. Inskripsjonen vi valgte var min idé, men han synes den var veldig flott.

Skrevet
Jeg sa ganske klart i fra om at giftering ville jeg være med på å bestemme. Skal trossalt ha den på fingen resten av livet. Det må være ringer som begge er fortrolige med. Nå endte han med å kjøpe en ring (bare til meg) som han fridde med, men gifteringene har vi kjøpt sammen. Ringer som ser lekre ut både på herrehånd og damehånd. Er veldig fornøyd

Ringen er bare en forlovelsesring, vi skal kjøpe nye gifteringer slik som dere gjorde. :)

Skrevet

Frieriet fra mannen min var planlagt, men han hadde likevel ingen ring. Det var fordi han kjenner meg så godt at han vet jeg ville sette pris på å få være med å velge den. Jeg synes også det var koselig å gå sammen og velge ringer og inngravering og har aldri tenkt på at frieriet ikke var "riktig" fordi han ikke fridde med ring.

Skrevet

Mannen min hadde heller ikke kjøpt ring. Synes det var koselig å kjøpe de sammen.

Skrevet

Vi fant også ringer i etterkant. Er mange som er altfor påvirka av amerikanske filmer der mannen går ned med på ett kne med en diger diamantring... :lete:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Vi hadde ikke forlovelsesringer en gang, vi. Satte ikke på oss ringer før på bryllupsdagen. Og vi har ikke fått noen reaksjoner på det i det hele tatt.

Skrevet

Forloveden min turte ikke kjøpe ring til meg, he he. Grunnen var at jeg nesten ikke bruker smykker og er veldig nøye med hva når jeg først tar på meg noe. I tillegg fridde han på Gran Canaria så han tenkte vi kunne få litt billigere der. Planen er å kjøpe nye ringer når vi skal gifte oss :)

Gjest -eline-
Skrevet

Nå er jeg ikke fridd til enda, men min samboer kommer ikke til å kjøpe ring på forhånd (mest fordi jeg har en lillebror som er smykkedesigner og derfor kommer vi nok til å få laget en spesiell ring, men også fordi jeg er ganske kresen på smykker ;)). Akkurat hva man skal ha på fingeren for resten av livet synes det er greit å avgjøre sammen. Synes absolutt ikke det vil gjøre frieriet mindre romantisk :)

Skrevet

Nei det synes jeg ikke er nødvendig. Min kjære hadde ikke ring, men vi laget aluminiumsfolieringer som vi brukte til vi fikk forlovelses ringene vi kjøpte sammen. For meg var det ikke viktig hvordan ringene var. Jeg elsker smykker og har mange, min forlovede derimot er kokk og må ha noe han er konfortabel med, så han fikk viljen sin på ringene. men de er akkurat sånn de skal være. :)

ikke bry deg om hva andre sier. Det som er rett for andre behøver ikke å være rett for dere ;)

Skrevet

Min mann hadde kjøpt ringer (som måtte leveres inn for gravering og sånn da, så vi fikk ikke bruke dem før en uke etter forlovelsen) og det synes jeg var koselig, men det er da slett ikke noe i veien for å fri uten ring, og kjøpe ring i etterkant.

Om det føles rett for dere, så ER det rett for dere!

Skrevet

Spiller vel ingen rolle, det, vel. Nå har han jo fridd, går ikke an å endre på det nå, eller at han skal fri på nytt...

Har ikke noe å si hva andre gjør, uansett, eller hva som er "normalt". Kanskje du har sett for mye på film...¨

Min mann hadde planlagt å fri, men han hadde verken ringer eller blomster, og gikk ikke ned på kne heller. Vi kjøpte ikke ringer etterpå heller, vi kjøpte bare gifteringer som vi satte på oss under vielsen.

Skrevet

Min kjære fridde uten ringer, selv om frieriet var planlagt. Men vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer og da synes jeg det bare var helt naturlig at jeg skulle være med å velge hvilken ring jeg skal bære resten av livet.

Skrevet

Hvorfor i hele verden betyr dette noe?

Skrevet
Hvorfor i hele verden betyr dette noe?

Det betyr ingenting. Men jeg synes likevel det kan være interessant å vite hva andre synes!

Skrevet
Spiller vel ingen rolle, det, vel. Nå har han jo fridd, går ikke an å endre på det nå, eller at han skal fri på nytt...

Har ikke noe å si hva andre gjør, uansett, eller hva som er "normalt". Kanskje du har sett for mye på film...¨

Nei, jeg har ikke sett for mye på film... men kanskje andre har det. Jeg har i det hele tatt ikke tenkte særlig på verken bryllup eller frieri :cool: (hehe) Jeg skrev jo at det ikke betydde noe for meg, men at det var andre som hadde reagert. Men det er jo tydelig fra svar her inne at det er mange som ikke tenker som på film... og det er fint.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_bella_*
Skrevet

Hei=)

Nyttårsaften spurte min samboer gjennom snart 3 år om jeg ville forlove meg med han. Vi har snakket litt rundt temaet før og det lå vel litt i luften at det skulle skje nyttårsaften=) Jeg svarte selvsagt ja da dette er mannen i mitt liv og idag var vi å bestilte ringer- har ikke tenkt over det et sekund at han ikke hadde med ring på nyttårsaften! Hva gjør vel det??? poenget er at forlovelsen ble inngått og hvorvidt han kjøper ring i forveien eller dere sammen kjøper i etterkant er jo helt opp til en hver! Jeg satte ihvertfall stor pris på at jeg fikk være med åbestille ringer, for slik å sikre at vi begge ble fornøyd med resultatet=) -Som forresten er 2 gullringer med mønster på sidene=)

Godt nytt år fra nyforlovet jente=)

Skrevet

Min kjære hadde ikke ring da han spurte, han vil at vi skal se etter ringer sammen. Jeg tror vi kommer til å designe egne gifteringer, men jeg har så lyst til å ha ring at vi kommer til å bestille disse enkle sølvringene og bruke som forlovelsesringer. Gidder ikke bruke masse penger på ringer vi kun skal bruke i 1,5 år, og synes de var veldig pene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...