Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Mannen min har også fått påvist dårlig sædkvalitet: "ca 10% av normal sædkvalitet, antakelig født slik". Skal til felles gyn.time i slutten av november. Hvis alt er bra med meg, er det noen som vet om jeg kun kan insemineres (uff...) ved eggløsning og slippe å gå på hormonkurer i flere uker...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er i samme situasjon som deg, og jeg tror du må belage deg på full pakke med hormoner. Kvaliteten er nok ikke god nok til inseminering. De må stimulere frem flere egg, og ved ICSI fører de en sædcelle rett inn i eggcellen.

Samboeren min går nå på en hestekur med bl.a. Sink og diverse vitaminer for å se om kvaliteten blir bedre til neste test... Vi får bare krysse fingre!!!

Skrevet

Et lite tillegg - jeg er 'veldig fruktbar', så i vårt tilfelle er det kun hans dårlige sædkvalitet som fører til at ICSI er eneste løsning...

Skrevet
Et lite tillegg - jeg er 'veldig fruktbar', så i vårt tilfelle er det kun hans dårlige sædkvalitet som fører til at ICSI er eneste løsning...

Det er godt at du er helt i orden og vel så det!

Er spent på gyn.timen vår også. Så langt, i følge blodprøver og en generell gyn.und er jeg da i orden. Snakket med fastlegen og han trodde at man kunne damle opp flere sædprøver og får en god porsjon, altså en konsentrert sæd-dose som kunne settes inn i meg. Høres bedre ut og ikke så voldsomt som med "full pakke " for min del...

Skrevet

Hm, interessant. Har aldri hørt om dette, men jeg er ingen er på ingen måte ekspert...! Regner med de da må fryse ned hver enkelt dose, og samle opp over flere dager, eller...?

Skrevet

Ja, de fryser visst ned etterhvert, ja... ,i følge fastlegen vel og merke og han er jo tross alt ikke spesialist på dette området, så ta det med en klype salt. Håper på flere svar ved gyn.timen...

Skrevet

Skal dere ha ICSI må du gjennom nesespray, hormonsprøyter - hele pakka.

Aldri hørt om at noen med dårlig sædkvalitet får inseminasjon før.

'Ikke for å ødelegge noe for deg, men jeg hadde ikke stolt på fastlegen min når det gjelder sånne ting. De er ofte lite opplyste om dette ;)

Når vi var på info møte på riksen var det IVF-ICSI og TESA vi kunne "velge" mellom.

Ønsker dere lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...