Lilo85 Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Bor for tiden i en toroms leilighet på 45 kvm sammen med samboer. Vi føler nå at dette er litt lite siden vi gjerne skulle hatt et ekstra rom. Etter en del titting på boligmarkedet har vi funnet en treroms på 67 kvm og er veldig intr i denne. Denne leiligheten koster 1 650000. Leiligheten har fasiliteter som parkett, gasspeis og to terasser og er i 2 etg+ carport med utebod inkl i prisen. Er dette dyrt for en slik leilighet? Er ikke så inn i boligmarkedet så tar gjerne imot meninger... Denne leiligheten ligger forresten ikke i noen by men på et mindre sted i akershus.
Gjest Britt Banditt Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 (endret) Endret: Leste ikke den siste setningen din. Er det fellesgjeld på leiligheten? Hvordan er standarden? Har du lest tilstandsrapporten? Endret 1. november 2007 av Britt Banditt
Lilo85 Skrevet 1. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2007 Det er et nybygg så vi blir de første som bor i leiligheten. Er forresten et sameie med husleie på rundt 800 kr mnd.
Gjest rikkerikke Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Sjekk andre leiligheter i området på finn.no og sammenlikn priser, også i forhold til "brukte" leiligheter. Ta kontakt med meglere som selger i området og forhør dere. Søk litt på nett om nybygg og mulige ulemper. prøver vel å si at jeg vil anbefale deg/dere å undersøke mer og sette dere inn i markedet på stedet for å få tryggheten selv. Ikke minst, sjekk ut med banken om dere får lån og om dere kan betjene det. Det var mine tanker i øyeblikket. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Det er et nybygg så vi blir de første som bor i leiligheten. Er forresten et sameie med husleie på rundt 800 kr mnd. Er det høy fellesgjeld? Det er mange særlig nyere leiligheter som har høy fellesgjeld, men hvor man har avdragsfrihet de første årene, slik at husleien -ser- billig ut når man kjøper leiligheten, men så etter noen år når avdragsfriheten går ut hopper plutselig husleien opp noe voldsomt. Jeg anbefaler at du ser masse før du kjøper. Se i boligavisene, på finn.no, osv, og sammenlign leiligheten. Du må se på beliggenhet og standard og slikt. Det er mange faktorer som spiller inn, og det er ikke alltid like lett å orientere seg. Ta deg tid, jeg brukte et halvt år på å orientere meg før jeg køpte noe, og det sparte jeg på.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Er det høy fellesgjeld? Det er mange særlig nyere leiligheter som har høy fellesgjeld, men hvor man har avdragsfrihet de første årene, slik at husleien -ser- billig ut når man kjøper leiligheten, men så etter noen år når avdragsfriheten går ut hopper plutselig husleien opp noe voldsomt. Herregud, for et svar. 1. Hun skriver at det er et sameie. 2. Selv med avdragsfrihet kommer renteutgiftene på MYYYYYYYYYE mer enn 800,- dersom det skulle være fellesgjeld på den.
Gjest Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Vil anbefalle deg å se over leiligheten skikkelig. Selv om leiligheten er flunkende ny, kan det fortsatt være mye feil om det evt har vært et hastprosjekt,dårlig håndverkere o.s.v. Her hos meg er f.eks veggen på badet skeiv (den buer innover i midten), vinduet i taket kommer inntil veggen, det er kommet sprekker i mur grunnet bygget har synket litt os.v. Masse smådumme feil pga byggskader og ikke slitasje ettersom sambo kjøpte leiligheten før den var bygd ferdig.
Frey Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 (endret) Bor for tiden i en toroms leilighet på 45 kvm sammen med samboer. Vi føler nå at dette er litt lite siden vi gjerne skulle hatt et ekstra rom. Etter en del titting på boligmarkedet har vi funnet en treroms på 67 kvm og er veldig intr i denne. Denne leiligheten koster 1 650000. Leiligheten har fasiliteter som parkett, gasspeis og to terasser og er i 2 etg+ carport med utebod inkl i prisen. Er dette dyrt for en slik leilighet? Er ikke så inn i boligmarkedet så tar gjerne imot meninger... Denne leiligheten ligger forresten ikke i noen by men på et mindre sted i akershus. Jeg vil ikke si det er dyrt nei. Til sammenligning solgte jeg for 1 1/2 år siden en treroms utenfor Trondheim på 65 kvm for 1 475 000,- Denne hadde husleie på noe over 2 000,- pr mnd. Leiligheten hadde en balkong, ingen garasjeplass,hadde gamle slitte gulv og gammelt kjøkken. Men er enig med AnnChristin - gå nøye over leiligheten. Gjerne sammen med en fagmann. Endret 2. november 2007 av Frey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå