Gå til innhold

Kake til dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier vel det meste... Skal ha dåp neste helg. Er det noen som har noen knallgode kaker som egner seg i et slikt lag? Som gjerne kan lages et par dager før... Kremkaker tror jeg vi får nok av, men ellers tar jeg mer enn gjerne imot forslag! Takk, takk! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selv synes jeg suksessterte er en av de beste kakene noensinne!

noen ganger finner den ut at den skal være vrang og ikke samarbeide med meg, men god blir den! selv om den ser en smule merkelig ut og kremen ikke ble like tykk som jeg ville :(

SUKSESSTERTE

4 eggehviter

150 g melis

150 g mandler

Kremen:

4 eggeplommer

1 dl kremfløte

125 g sukker

1 ts vaniljesukker

ca 100 g smør (d står opprinnelig 150, men 100 er mer enn nok)

Stivpisk eggehvitene og bland inn melis og malte mandler. Fyll d i en form på 22-24 cm i diameter og stek ved 160 grader i 30-35 minutter.

Rør sammen alle ingrediensene utenom smøret og la d koke til d tykner. jeg bruker å la d koke en stund selv om de fleste oppskrifter sier d motsatte. slik blir den ekstra tykk. avkjøl kremen og rør inn smøret før du setter den kald til den stivner. så er d bare å bre kremen utover bunnen og eventuelt pynt med mandelflak.

nyyydelig kake!

Skrevet

Brownies. De holder seg godt et par dager etter baking også.

Skrevet

Gulrotkake, er nesten best etter en dag eller to.

Gjest Eurydike
Skrevet

Bakt ostekake er også best etter et par dager i kjøleskapet. Godt med frisk bærsaus til. :)

Skrevet

Ostekake

Verdens beste

Orio kake

:sikle:

Skrevet

Takk takk!

Det blir nok ostekake, gulrotkake eller oreokake....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...