Gå til innhold

Bruker dere bind eller tampong om natta?

Anbefalte innlegg

Gjest Nida_Michelle
Skrevet

Har hørt fra sinnsykt mange at det liksom skal være "farlig" å sove med tampong i steden for bind om natta,kan da ikke stemme det? Jeg mener liksom så lenge du ikke har den inne lenger 6-7 timer,så kan du jo ikke være farligere å bruke det om natta enn om dagen?Jeg pleier alltid og bruke tampong om natta, husker bare på å stille klokka sånn at jeg får skifta en gang i løpet av natta,så går det helt fint.Men det er vel egentlig bra å bruke tampong i det hele tatt,eller?

Jeg personlig hadde ikke klart meg uten!Når du bruker tampong går det jo faktisk ann å tenke på andre ting enn bare det at du har mensen..

Dessuten er tamponger utrolig praktisk når du trener også,har prøvd å bruke bind på trening,men bare en ting å si:Det går bare ikke..

ps! En annen ting også,dere vet ikke om det fins noe sted på nettet hvor det går ann å få kjøpt Ob(de gamle!)Det er jo ikke mulig å få kjøpt lenger jo! :cry: Bruker tampax nå,men syns de er så store å drive og drasse med meg overalt..

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

De gamle o.b. lages ikke lengre så de finnes ikke noe sted, heller ikke på nettbutikkene. Og ja- du er ikke den eneste som savner dem :cry:

Jeg bruker Always Night om natten, men det er ikke farlig å bruke tampong om natten heller. Det eneste du skal huske på er at du setter den i rett før du legger deg og tar den ut med en gang du står opp. Dette TSS-syndromet er ekstremt sjeldent så det er ingen grunn til hysteri og spredning av div. skrekkpropaganda.

Minnie

Skrevet

Jeg bruker bind om natta, er altfor lat til å gidde å stå opp for å skifte midt på natta! Men ellers er jeg enig- om dagen er tamponger uunnværlig!

Gjest Nida_Michelle
Skrevet

Pleide også alltid å bruke bind om natta før,men endte som regel med at jeg vred og snudde så sinnsykt mye på meg at jeg ikke fikk sove før langt på natt..Så syns jeg det er utrolig ukomfertabelt og klissete på en måte.Men når jeg til tider blir nødt til å bruke bind,så må jeg ha på meg helst 2 truser(minimalt med følelse da..).Noen flere som gjør det,eller er det bare meg..? :roll:

Skrevet

Jeg leste bruksanvisninga på nye OB nå, og ble veldig overraska for den er jo forandra totalt fra gamle OB. På gamle OB sto det max 5 timer, her står det mac 8 timer når man blør mye.

På gamle Ob sto det at man bør ha en 7 timers pause fra Ob i løpet av en dag, her står det bare at man skal bruke samme størrelse om natta som om dagen. (Er nok her folk har fått fra at det er farlig å bruke tampong om natta.)

Og på den nye står det heller ikke noe om hvordan TSS oppstår, på den gamle sto det at man kan få det hvis man blør lite og ikke skifter tampong ofte nok pga oppsugingsevne og bakterier som gror (mener jeg å huske).

Uansett. Les symptomene på TSS som skal være vedlagt tampongesken og ta ut tampongen med en gang hvis du får slike symptomer og kom deg til lege. Er som nevnt tidligere, veldig sjeldent.

Skrevet

En tampong skal være i max 5 timer....Hvis ikke kan du risikere å få tampongsyken.

"Tampongsyken er en infeksjon i underlivet som kan være forårsaket av en gjenglemt tampong, hvor bakteriene vokser godt og har gode vilkår. En tampong bør skiftes hver 3-5 time. " (sitat hentet fra lommelegen.no)

BRUK BIND OM NATTEN, for all del. :wink:

Skrevet

jeg liker å leve farlig... bruker tampong og bind hele dagen og natta. jeg blør også i bare to dager....

Skrevet

Hvorfor ikke trå til med en slik voksenbleie...? Det bruker jeg.... :oops:

...har nettopp kommet hjem fra by'n....det ble bøttevis med rødvin... :briller:

...men spiste litt også, da...

Skrevet

Da er vel ikke faren så stor Lisle :wink:

Skrevet

Jeg bruker bare bind om natten...tar ikke sjansen på å bruke tampong, alt som man blir advart for skal man ta alvorlig, de tuler jo ikke heller da.... :wink: For de som plages av ekstra mye blod, så finnes det jo nattbind.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det hender jeg bruker ob om natten, men oftest bind. Har lagt merke til den nye "info'n" på den nye ob'n (SOM FORØVRIG ER ELENDIG) og er nok ikke like engstelig for å bruke tampong om natta nå som før. Synes som de fleste andre her at bind er ubehagelig, men pga denne "tampongsyken" har jeg vært litt lei å bruke ob hele døgnet...

Skrevet

Jeg må dessverre bruke begge deler samtidig om natta, for å ikke lekke. :(

Jeg orker ikke å bekymre meg om alt som er farlig og muligens kan gå galt. Det er større sjanse for å bli drept i bilulykke enn å dø av "tampongsyken".

Skrevet

Tampong døgnet rundt her i gården.

Noen sjanser er verdt å ta.

(Og jeg bruker kun tampax og venter fremdeles spent på at de "sammenleggbare" som tar like stor plass i vesken som ob skal komme til landet)

Nå er det en stund siden jeg har hatt mensen, da :lol:

Skrevet
Can I use a tampon overnight?

Yes. Tampax® tampons can be worn for up to eight hours during the day or night. They give you full protection, and stay in place no matter how much you move around when you sleep! Please remember to insert a new tampon when you go to sleep and remove the tampon first thing in the morning. One thing, though, if you usually sleep more than 8 hours, you should use an Always pad instead. A tampon should be removed after 8 hours.

kilde: [/i'>]http://www.tampax.co.uk/frames_faq.html

Gjest Nida_Michelle
Skrevet

Det hørtes virkelig bra ut!Syns Tampax er veldig bra å bruke siden den er det absolutt letteste å sette inn,men det eneste minuset er vel størrelsen?

Får håpe disse her "Tampax miniene" finner frem på norsk jord i nær fremtid da!..Men tar nok sin tid antar jeg :-?

Gjest Duchess
Skrevet

Her brukes det kun tampong, døgnet rundt.

Skrevet

Bruker kun tamponger jeg. Brukte bind om natten før, men sov så dårlig. Selv om jeg blør kun 1-2 døgn, så liker jeg å sove godt om natten :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg bruker bare bind om natten...tar ikke sjansen på å bruke tampong, alt som man blir advart for skal man ta alvorlig

For de som plages av ekstra mye blod, så finnes det jo nattbind.

Du må leve ett slitsom liv Juliet hvis du skal ta alle slike produktadvarsler kjempealvorlig. TSS er ekstremt sjeldent men produsentene er forpliktet til å opplyse om dette syndromet- det betyr ikke at du skal gå rundt og være hysterisk redd for TSS.

De fleste som bruker bind om natten bruker nok nattbind allerede.

Minnie

Skrevet

Gæææh.. leseleif..

innlegg slettet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...