Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Hva mener du er verdens farligste dyr (inkludert fisker, fugler, insekt) (men uten om mennesket, for de som sier det)?
Gjest Elfrida Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 (endret) Hm, kanskje malariamygg? 1 million døde i året eller noe i den retningen. Tillegg: jeg har visst (nesten) rett i følge denne siden: http://science-facts.com/2007/10/03/the-wo...erous-wildlife/ Endret 1. november 2007 av Elfrida
Mirepoix Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 En jeg kjenner fortalte at de store edderkoppene som sniker seg inn i huset er kjempe giftige, men de har ikke lange nok tenner til å bite, så de er ikke farlige;P
Gjest Veronica Mars Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 En jeg kjenner fortalte at de store edderkoppene som sniker seg inn i huset er kjempe giftige, men de har ikke lange nok tenner til å bite, så de er ikke farlige;P I følge mythbusters er dette bare en myte. De er ikke så veldig giftige. På verdensbasis er det jo som sagt malariamyggen. Ikke fordi den er så farlig i seg selv, men fordi den overfører smitte. Dyret som er mest giftig er vel sort enke, men jeg tror det er "funnel web spider" som tar livet av flest mennesker. I Norge mener jeg å ha hørt at det er veps som tar livet av flest mennesker.
Gjest Gjest_lol_* Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 sauer. de er ondskapsfulle dyr som prøver og drepe meg
Gjest Morgan le Fay Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Min subjektive oppfatning er at det er mygg, veps og måker.
Mirepoix Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 I følge mythbusters er dette bare en myte. De er ikke så veldig giftige. På verdensbasis er det jo som sagt malariamyggen. Ikke fordi den er så farlig i seg selv, men fordi den overfører smitte. Dyret som er mest giftig er vel sort enke, men jeg tror det er "funnel web spider" som tar livet av flest mennesker. I Norge mener jeg å ha hørt at det er veps som tar livet av flest mennesker. hehe det var bra^^, Man kan jo aldri vite om den som løper over gulvet har "missdannede" tenner;P
Gjest Nedfall Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 En jeg kjenner fortalte at de store edderkoppene som sniker seg inn i huset er kjempe giftige, men de har ikke lange nok tenner til å bite, så de er ikke farlige;P De kan bite hvis de blir provosert, men det er ikke akkurat ett dødelig bitt: "Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer. Ingen andre reaksjoner er beskrevet." Les mer her. Men de blir jo forholdsvis store da (spesielt hannene), opptil 10cm.. Artig liten krabat.
Gjest vimselot Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 (endret) Verdens farligste dyr innbefatter vel hvor du ER...og hvilke grep du tar? Nå ser vi bort fra menneskeheten, ...men verdens mest instiktive farlige dyr, må jo være isbjørnen? Den har aldri noen og har ikke hatt, noen naturlige fiender. Den har vært konge. Og er konge. Men den dreper jo ikke bikkjer, de pleier å leke sammen...men en sulten isbjørn som er desperat og ikke noe jeg vil møte, det holder med marerittene etter siste gang. Likevel, jeg vet hvordan osv man skal oppføre seg i møte med en bjørn, men husker jeg det hvis jeg blir angrepet eller dvs. om bjørnen føler seg truet? Ang. isbjørn føler den seg ikke truet, men løper du, er du mat...det gjelder alle bjørner, de følger byttedyr, og et byttedyr løper. De er jo litt søte da. Jeg har bare vært i nærkontakt med ulv, har aldri møtt en bjørn, kun på 500 meters avstand og det kaller jeg ikke et møte... Men malaria-mygg dreper vel flest, og veps dreper mange... Bier dreper flere enn veps. osv. Jeg er det man kaller litt redd bjørn, men jeg vet hvordan jeg skal oppføre meg, og er glad jeg har en rifle når jeg beveger meg i bjørne-områder, men det har jeg jo ikke alltid, f.eks. når jeg plukker bær. Men jeg er jo prinsessa som satt på ryggen til en bjørn og gikk inn i skogen... Jeg mener, hvorfor være redd, ??? Joda, det er naturlig å være redd, men rovdyr er ikke ille. De kan angripe bikkja di, og det er jo et helvete. Men kommer bikkja (lady, nei har ikke skrevet så mye om han nå...) løpende med en ulv etter seg, vel, det ville han, sorry ikke gjort...da hadde han vært død, men han har ulve halsbånd rundt nakken. Som beskyttelse når vi går i terrenget. Ikke her i Oslo... men sånn ellers, der f.eks. eksen bor og ellers. Har lite kontakt med Lady nå, eksen har fått seg en dame, sambo, og jeg har møtt henne og det går bra med Lady, så jeg vil ikke være, dessuten har jeg ikke hatt energi, men... Verdens farligste dyr er kvinner. Jeg skrev 500 meter avstand fra en bamse, men mente femti meter. Heldigvis brummet den bare, reiste seg på to og ruslet videre. En ung hannbjørn, jeg fulgte sporene etterpå... Jeg da...lagde noia på alle som bare skulle fiske litt... Endret 2. november 2007 av vimselot
Paradokset Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 Box Jellyfish En liten manet som sannsynligvis har den mest potente giften i dyreriket. Drept oppunder 6000 mennesker, hovedsaklig i Australia og på Fillipinene.
Noorgie Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 Det dyret som dreper flest i Afrika er visstnok den "Søte" flodhesten.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #13 Skrevet 3. november 2007 De kan bite hvis de blir provosert, men det er ikke akkurat ett dødelig bitt: "Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer. Ingen andre reaksjoner er beskrevet." Les mer her. Men de blir jo forholdsvis store da (spesielt hannene), opptil 10cm.. Artig liten krabat. Som med alle andre edderkopper så er det vel hunnene som blir størst også i denne arten Stemmer vel på malariamyggen jeg også, selv om den er langt fra så skummel/ekkel i utseende som mange andre ting
Gjest Frysepulver Skrevet 3. november 2007 #14 Skrevet 3. november 2007 De kan bite hvis de blir provosert, men det er ikke akkurat ett dødelig bitt: "Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer. Ingen andre reaksjoner er beskrevet." Les mer her. Men de blir jo forholdsvis store da (spesielt hannene), opptil 10cm.. Artig liten krabat. HERREGUD! Jeg ante ikke at de kan BITE - jeg som har levd i den tro at de bare SER skumle ut!!! Jaja, så mye for alle som har sagt at det er en helt irrasjonell frykt!!! Godt at de tørker inn og DØR da :sjramor: Har heldigvis ikke sett noen og skal kjøpe en slik edderkoppgreie som skremmer den vekk! Det dyret som dreper flest i Afrika er visstnok den "Søte" flodhesten. Var et spørmål i TP det - svaret på hvilket dyr som er farligst var visst flodhesten. Husker ikke spørsmålet helt konkret; om det var listet opp noen alternativer eller hva, men de er visst farlige.
Gjest Nedfall Skrevet 3. november 2007 #15 Skrevet 3. november 2007 HERREGUD! Jeg ante ikke at de kan BITE - jeg som har levd i den tro at de bare SER skumle ut!!! Jaja, så mye for alle som har sagt at det er en helt irrasjonell frykt!!! Som du ser på den linken, skal det svært mye til før de biter. Det er m.a.o irrasjonelt å tro at du er i noen som helst reel fare.. Godt at de tørker inn og DØR da :sjramor: Har heldigvis ikke sett noen og skal kjøpe en slik edderkoppgreie som skremmer den vekk! En slik du tenker på.. ? Spar pengene dine, det er like pålitelig som ett horoskop.. Tett heller mulige adkomstveier, forebygg evt fugtighet i huset, og bruk støvsugeren på de eksemplarene som allerede er innendørs.
Gjest Frysepulver Skrevet 3. november 2007 #16 Skrevet 3. november 2007 Som du ser på den linken, skal det svært mye til før de biter. Det er m.a.o irrasjonelt å tro at du er i noen som helst reel fare.. En slik du tenker på.. ? Spar pengene dine, det er like pålitelig som ett horoskop.. Tett heller mulige adkomstveier, forebygg evt fugtighet i huset, og bruk støvsugeren på de eksemplarene som allerede er innendørs. Støvsuger jeg de tror jeg at de kryper ut igjen... De må slås ihjel/tråkkes ihjel så bena spruter og kroppen blir flat. Først da tror jeg at de er døde
Gjest Nedfall Skrevet 4. november 2007 #17 Skrevet 4. november 2007 Støvsuger jeg de tror jeg at de kryper ut igjen... De må slås ihjel/tråkkes ihjel så bena spruter og kroppen blir flat. Først da tror jeg at de er døde Easy, just burn the bag !
Gjest javac Skrevet 4. november 2007 #18 Skrevet 4. november 2007 Man skal være snill mot edderkopper. De spiser småkryp som er langt eklere enn de selv er.
Gjest javac Skrevet 4. november 2007 #19 Skrevet 4. november 2007 (endret) Box Jellyfish En liten manet som sannsynligvis har den mest potente giften i dyreriket. Drept oppunder 6000 mennesker, hovedsaklig i Australia og på Fillipinene. Kan nok stemme at disse manetene i hvert fall er de giftigste: "A single sea wasp (a kind of jellyfish with 60 tentacles, each 15 feet long) has enough venom to kill 60 adult humans." - Kilde Her finner du også ei lita liste for å bygge opp under alle fobier folk måtte ha (i hvert fall når det gjelder vann): http://www.dinside.no/php/art.php?id=24816 Det er mange dyr som er farlige for mennesker. Synes ikke du skal gå rundt å bekymre deg noe særlig for noen av dem. Endret 4. november 2007 av javac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå