Gjest huskjøper Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 vi vil virkelig ha dette huset, men hvordan? har aldri vært med i noen budrunde og aner ikke hvordan dette foregår. det er snakk om en enebolig til ca 3mill i populære omgivelser. skal vi vente til megler ringer å gir beskjed om bud eller hva? alle tips mottas med størtse takk. finansieringen er i orden, kan by opp et par hundre tuden i forohold til taks, men vil johelst ha det billigst mulig. det var mange på visning og nærmere 10stk på listen
Gjest ts Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Når foregår budrunden? mellom 8-4? eller hele døgnet? det er snakk om eiendomsmegler 1 er det vanlig å ikke gi bud dagen etter visning? pleas kom med tips og erfaringe dere har....jeg er temmelig grønn på dette området
Frey Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Du kan legge inn bud når du vil men det må stå til 24 timer etter siste visning. Nå har ikke jeg kjøpt eller solgt etter at denne regelen trådde i kraft men slik jeg forstår det så må dere hvis en visning til er annonnsert onsdag kl 19 ha budet stående til torsdag kl 19. Hvis ingen flere visninger er annonsert så ville jeg ventet en dag eller to og så lagt inn et bud som har ligget litt under takst (100-200 000 under prisantydning). Hvis noen andre legger inn bud først vil dere jo få vite det og da er det bare å hvie seg på budrunden. Men det er meg..
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Hvis du legger inn bud før budrunden er i gang vil megler automatisk kontakte deg når budrunden er i gang og det kanskje har kommet inn et høyere bud. Skriver man seg bare på liste er det fort gjort å bli lavere prioritert enn de som har gitt bud. Legg inn et bud allerede nå (men husk fristen som den over nevnte) på ett eller annet under takst. Da er dere i hvert fall allerede "inne" når budrunden starter. De 10 stk på listen kan fort være nysgjerrige naboer... Tenk over en eventuell budrunde før den setter i gang, hvor langt vil dere gå? Hvor mye vil dere øke hvert bud med? Taktikk? Fort gjort å la seg rive med i en hektisk budrunde
Frey Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Hvis du legger inn bud før budrunden er i gang vil megler automatisk kontakte deg når budrunden er i gang og det kanskje har kommet inn et høyere bud. Skriver man seg bare på liste er det fort gjort å bli lavere prioritert enn de som har gitt bud. Det er feil. Skriver man seg på liste er man potensiell kjøper og det vet megler. Megler vil derfor informere om eventuelle bud nettopp for at noen andre skal by over.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Det er feil. Skriver man seg på liste er man potensiell kjøper og det vet megler. Megler vil derfor informere om eventuelle bud nettopp for at noen andre skal by over. Ja, men jeg har opplevd at det gjerne er etter at budrunden har vært i gang en liten stund. Er man med fra begynnelsen merker man seg gangen i den, kommer man ikke mot slutten vet man ikke hvordan de andre har gått fram. Dette er min egen erfaring, ikke alle meglere som er like trege med å trekke folk fra listen inn.
Gjest ts Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Men hva er taktisk? hvor mye øker en bud med i en budrunde? det er ikke annonsert flere visninger. vi spurte megler i går om det var kommet inn bud og da sa han at det var "bare" første visning. sambo snakket med megler i dag, ingen bud er kommet inn. han sluttet på jobb 4 så bude måtte komme i arbeidstiden eller noe. er så spent. taktikk triks er velkommne vi skal regne litt på hvor langt over takst vi skal gå, men kan gå minst 200 tusen over, mest sannsylig mere. banken sa det var opp til oss. kommer ann på hvor mye vi vil bruke på hus i mnd nesten.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Megleren har sine provisjonsinteresser og kjører taktikk i sine egeninteresser. Huseieren vil selge til høyest mulig pris. Kjøperen vil ha huset til en lavest mulig pris. Den kjøper som gir høyest bud får huset.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Det er feil. Skriver man seg på liste er man potensiell kjøper og det vet megler. Megler vil derfor informere om eventuelle bud nettopp for at noen andre skal by over. Jeg opplevde å ikke bli kontaktet av megler selv om jeg sto på lista. Da jeg selv tok kontakt fikk jeg vite at huset var solgt. Bra at dere allerede har kontaktet megler for å få opplyst om det har kommet inn bud. Bra for dere at ingen har lagt inn bud! Han vil nok ta kontakt hvis det kommer bud. Hvis dette er et hus dere vil ha, er det kanskje lurt å legge inn et bud på 200 000 under prisantydning med kort tidsfrist? Da legger dere press på kjøper. Hvis det ikke kommer flere bud blir de kanskje litt stressa og selger under takst? Det er jo mye usikkerhet i boligmarkedet nå. Hvis det blir en budrunde, med flere som vil ha huset, kan prisen fort bli høyere. Følg magefølelsen. Uansett ville jeg ikke betalt mer enn prisantydning slik markedet er nå. Da måtte det ihvert fall vært Drømmehuset - akkurat det huset dere har ventet på og drømt om. Lykke til med boligjakt og huskjøp.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Det er for tiden kjøpers marked. Dagens aviser skriver om boliger som selges til priser langt under takst. "Det trege markedet fører at stadig flere nedjusterer taksten på boliger eller tar til takke med bud langt under takst. På Nordberg i Oslo er en tomannsbolig nedjustert fra en takst på 6,2 millioner til 5,29 millioner. En nedjustering på nærmere én million etter kun fire uker i markedet. På Frogner i Oslo fikk en 4/5-roms leilighet en takst på 5,5 millioner da den ble lagt ut i september. Nå er taksten satt til 4,9 millioner." http://e24.no/eiendom/article2078567.ece#VG
Hedda-78 Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 Hei ts! Hvordan gikk det? Hilsen annen huskjøper, som ga mye mer enn takst...
Gjest ts Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 hei ser jeg la inn samme spm i to tråder, beklager dette. har svart på hvordan det gikk i tråden hus og hobby... det ble ikke hus på oss takk for alle tips har lært litt til neste gang nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå