Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg sliter virkelig for tiden og aner ikke hva jeg skal gjøre. Er ei jente på snart 27 år som er sammen med en mann på samme alder. Vi har vært sammen i 7 år. Vi har hele tiden hatt det fint sammen. Jeg har aldri vært stormforelsket,men tror jeg elsker han. Altså,jeg har hele tiden vært sikker på det,men ting som har skjedd den siste tiden har fått meg til å tvile på mine egne følelser. Jeg har truffet en annen mann som er forelsket i meg. Det begynte så uskyldig med noen sms.Nå sitter vi hver kveld og pratet på msn,og det eneste jeg tenker på er han. Når samboeren min kommer hjem fra jobb om kveldene,så vil jeg bare at han skal gå å legge seg,så jeg får prate i fred. Han vet selvfølgelig ingenting om hva jeg driver med. Når jeg snakker med denne nye mannen så er det mest om hverdagslige ting,men av og til så kommer samtalen inn på følelser. Jeg holder igjen veldig pga at jeg føler meg så grusomt slem mot samboeren min. Jeg har sagt til han at vi ikke kan ha kontakt mere,men neste dag så er det rett på msn igjen. Tenker på han hele tiden,drømmer om hvordan ting ville vært sammen med han. Tenker tanken på å gjøre det slutt med samboeren min. Men herregud,jeg kan jo ikke gjøre det! Vi har så mye sammen og har vært sammen så lenge. Den siste tiden har vi også snakket om å prøve å få barn. Aner ikke om jeg virkelig elsker samboeren min. Jeg var jo sikker frem til jeg traff denne mannen. Er det bare spenningen som gjør denne nye så interessant? Tør ikke stole på følelsene mine akkurat nå. Vet jeg bør kutte all kontakt med han,og gi samboeren min en sjanse,men jeg sliter virkelig. Trenger noen innspill og råd fra dere. Få meg ned på jorda igjen,vær så snill!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Synes du skal ta et valg og stå for det. Hvis du velger samboeren din må du kutte all kontakt med denne andre mannen - for alltid. Hvis du velger å fortsette bør du informere samboeren din. Hvis han ikke godtar det og det betyr så mye for deg, får du heller flytte ut og bryte forholdet til samboeren. Hvis du gjør det tror jeg du snart kommer til å våkne opp og angre. En mann som innleder et forhold til en kvinne som har samboer er sannsynligvis ikke trofast selv. Når han treffer en jente han liker bedre enn deg, er det kanskje din tur til å bli lurt og dumpet?
[virtual] Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Hei! Vi er flere som har vært i den situasjonen der desverre, og det misunner jeg deg ikke Da jeg var sammen med min x (forlova og samboere i 7 år) så ble jeg selv betatt av en annen gutt. Vi gikk aldri over streken eller noe, men snakka mye sammen og møttes. Og dette uten at jeg fortalte noe til min samboer. Men jeg skjønte jo etter hvert at dette bare var en liten forelskelse og ikke kunne måle seg med hva jeg hadde sammen med min samboer. Så jeg klarte faktisk og bryte kontakten med han jeg var betatt i Dette var vel etter kun noen år etter av vi flytta sammen. Men det som gjore at vi slo opp var vel at jeg var blitt betatt igjen i en annen... Og denne gangen såg jeg ingen grunn til ikke å prøve meg ute i den store verden igjen. Jeg og samboeren hadde vokst i fra hverandre og var mer venner enn kjærester. Nå er vi bestevenner Men, det jeg vil råde deg til er å kanskje ta ein timeout, finne ut hva du selv føler for begge disse to. Det behøver jo ikke være slutt mellom deg og han du er sammen med, og du behøver jo heller ikke gå over streken med han 'nye' om du føler det blir feil. Det skjer jo at folk blir betatt av andre mens de er i et forhold, uten at de ikke lengre elsker den de er sammen med eller noe i den dur. Mitt tips er bare å gå inn i deg selv, finn ut hva du vil med hvem. Ikke tenk på at du kommer til å såre en person om du velger en annen enn han. Vær litt egoistisk! Ønsker deg masse lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Tusen takk for svar! Hvis du gjør det tror jeg du snart kommer til å våkne opp og angre. Det er det jeg er så redd for. Men så tenker jeg at siden jeg føler som jeg føler,så er det kanskje noe som ikke stemmer i forholdet til samboeren min. Samtidig så vet jeg jo at dette er noe de fleste opplever i løpet av et langt samliv. Mitt tips er bare å gå inn i deg selv, finn ut hva du vil med hvem. Ikke tenk på at du kommer til å såre en person om du velger en annen enn han. Vær litt egoistisk! Jeg prøver,men jeg klarer ikke tenke klart. Vi bor sammen og jeg føler at jeg ikke får tid for meg selv til å tenke godt gjennom dette. Nå irriterer jeg meg bare over samboeren og tenker masse på han andre,men hadde jeg fått begge litt på avstand så kanskje jeg hadde klart å finne ut av hva jeg vil. Har ikke gjort noe annet enn å prate med han andre,men allikevel føler jeg meg utro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå