Gå til innhold

Sunving Resort Cala Bona, Mallorca

Billeba

Anbefalte innlegg

Vi har vært tidlig ute med å bestille sommerferie, og valget falt på Sunving Resort, Cala Bona. Er det noen her som har vært der før og som vil fortelle litt? Vi er familie på to voksne og to små barn. Det som er vikitg for oss er at vi har fint bassengområde, aktivitetsmuligheter for barn (barneklubb), og at det er restaurant på hotellet eller i umiddelbar nærhet. Jeg fikk intrykk av at strendene ikke var så bra, stemmer det? Det er forsovidt ingen fare da vi stort sett befinner hos ved bassengområdet.

Fortell:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På denne siden av Mallorca er det mest små badeviker. Det er ikke noe galt med disse strendene. Må i så fall være at de er små?

Vil dere oppleve en ordentlig flott strand med sanddyner og krystallklart vann skal dere dra til Playa Es Trenc Den ligger ved en natur-reservat noe som betyr at det ikke er bygget hotell eller "turistmaskiner" rundt stranden. Jeg var der første gang for 22 år siden og stranden og området rundt er likt i dag.

Nedenfor Sunwing hotellet er det en bitteliten strand. Også kan dere gå inn til Cala Bona hvor det også er en liten strand.

Du har sikkert sett av bildene til Ving hvordan bassengområdet ser ut og hva slags restauranter de har. (La Tasca f.eks. hvor barn under 12 spiser gratis - fra egen meny/buffet)

Da jeg var der (for en del år siden nå) bodde vi på den delen av resorten som heter Bouganvilla (ser av bildene hos Ving at ikke mye har forandret seg... og de skal visst totalrenovere til sommeren 2008)

I området rundt hotellet så er det jo mer og ta av. Rusle inn til Cala Bona (det er en forholdsvis rolig liten by) og videre til Cala Millor (hvor det er litt mer liv, nattklubber og sånn)

Det er helt supert å ta med barn ut for å spise. Barna blir så godt tatt vare på og mine fikk alltid noe ekstra (dessert, godteri, det var kelnere som tullet og lekte med dem) hvorenn vi spiste.

Anbefaler dere å leie bil - se og opplev litt mer av øya!!

Litt tips for hva man kan finne på med barn finner du her

Selv om det er noen år siden jeg var i på Sunwing i Cala Bona så har vi (familien) vært mange ganger på Mallorca de siste årene. Det er en kjempefin øy. Man må bare ta seg tid til å gjøre og se litt mer enn bare hotellet man bor på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Hei hvis du er her inne enda, hvordan var ferien? Var det opp pusset der dere bodde? :)

Vi hadde en fin ferie. Veldig flott for barnefamilier. Vi bodde på Mimosa og leilighetene var nyoppusset og fine. Selve bygningen bar preg av slitasje. Mange bassenger å velge i mellom, men stranden nedenfor hotellet var veldig dårlig. Vi gikk inn til Cala Millor, noe som tok oss ca et kvarter. Der var det lang kritthvit og langgrund sandstrand. Det gikk tøffetog fra Sunnwing senteret i cala Bona og inn til cala Millor flere ganger pr dag.

Jeg kan absolutt anbefale stedet. Vi var der en uke og det passet oss helt greit. Skulle jeg vært borte i to uker ville jeg valgt et annet sted.

Veldig tilrettelagt for barnefamilier. Jeg liker sunwing-konseptet og har bestilt ny tur til sommeren, men denne gang på et annet sunwing senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 11 måneder senere...
Gjest kristeva
Er det flere som har hatt ferien her? :)

Hei, nå har jeg akkurat bestilt på Cala Bona. Veldig interessant å lese innleggene her, selv om de er relativt gamle. Vi har 3 barn(4,6 og 11) Vi har vært i Alcudia tidligere og syntes det var topp. Og tror nok kanskje at Cala Bona er "litt kjedeligere" på et vis. Men, mye billigere da. Vi får heller være flinke til å leie bil og kjøre turer tenker jeg. Og, for ungene er basseng toppers. Vi voksne er nok både mer interessert i både opplevelser og kultur, egentlig.

Men etter endeløs søking og vurdering, falt valget på et Sunving resort, hvor vi VET at ungene vil trives og vi vet hva vi får.. enkelt og greti. I fjor var vi på fastlandet. Leide hus og bil og kjørte til og fra Madrid til kysten osv Flott ferie det også, men annerledes enn den vi tar i år. Litt mer forutsigbart i år! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...