Shabana Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Har lett etter en lignende tråd på denne siden, men da jeg kom til side 12 orket jeg ikke mer. Noen som kan svare meg? Jeg aner ikke, forloveren min aner ikke og jeg finner ikkenoe informasjon om det noen steder... Takker på forhånd for alt som er relevant :bukke:
Gjest nexlife-ikke innlogget Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Det er veldig individuelt hvilke oppgaver forlover skal ha, dette må du, i samarbeid med forlover finne ut av, men dette ligger vel i "arbeidsinnstruksen" - skrive under forlovererklæring - Arrangere utdrikningslag, hvis du ønsker det - Være din hjelper med praktiske ting på bryllupsdagen - Holde tale Ellers kan det jo være å bli med deg på prøving av kjoler, kommer med råd og innspill ellers i planleggingen.
Nutrisse Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Da jeg var forlover var jeg med når bruden prøvde kjoler. Jeg hjalp også til med å lage bordkort. Jeg arrangerte utdrikningslag, og ordnet album i etterkant av dette. Dagen før bryllupet hjalp jeg henne med praktiske ting, som å handle frukt, frakte kaker, hente kjolen+++. Så sov hun hos meg og vi koste oss med vin og en matbit. På bryllupsdagen var i salong sammen og fikk ordnet smonke og hår. På kvelden holdt jeg tale for henne, og hjalp til i festlokalet dagen etter med å pakke gaver++. Syns det var veldig hyggelig at vi gjorde mange av tingene sammen og at jeg dermed fikk følelsen av å bidra med noe og at vi delte noe av denne hendelsen sammen.
Malama Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Rent formelt er det å signere på forlovererklæringen. Ellers er det opp til dere. Min forlover var med på kjoletitting, fikk være med når vi pyntet lokalet, var sammen med meg hos frisøren, og roet nervene mine i bilen når vi ventet på å kjøre opp til kirka. Tente et lys for oss under vigselen, hold tale under middagen, og det er vel egentlig det. Jeg hadde ikke noe utdrikningslag, ønket ikke det. Og jeg bor langt unna der min forlvoer bor (hun bor der vi giftet oss) Hun er dessuten syk (ME), og holdt seg mer eller mindre oppegående gjennom denne dagen på pur viljestyrke og sterke doser medisin. Så jeg forventet ikke at hun skulle være min "håndtlanger" denne dagen. Jeg hadde med mamma til fotografen i tillegg, sånn til kjolefiksing, og mamma var også den som hjalp meg å få underskjørtet på plass igjen før valsen (det var for stort, så det gled litt ned...) Noen velger å la forloveren være den en tyter ørene full på under planleggingen, hjelpe til med innbydelser, pynting, og detaljer, andre får bare den signaturen på det papiret. Og så er det alle mulige tilpassninger i mellomrommet der. Det er opp til dere.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=12&nid=103
~Minni~ Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Har lett etter en lignende tråd på denne siden, men da jeg kom til side 12 orket jeg ikke mer. Noen som kan svare meg? Jeg søkte på 'forlover oppgaver' i søkefunksjonen. Fikk opp bl.a. denne tråden. Sikkert noen gode tips her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå