Gjest Mel Skrevet 9. april 2003 #21 Skrevet 9. april 2003 Så klart jeg tenker på hvordan klærne sitter! Det har da alt og si. Klærne må sitte bra over rumpa, og klær på overkroppen må sitte fint inntil kroppen, så formene kommer til sin rett. Selvsagt ser jeg på hva jeg liker - ser på klærne først, ser om de ser fine ut på hengeren, og liker jeg dem - så sjekker jeg deretter om de ser like bra ut på meg. Jeg har ikke komplekser over kroppen min, men enkelte klær ville jeg aldri kjøpt. Fordi de ikke sitter pent - så jeg synes kroppen min ser verre ut enn den er.
Litago Skrevet 9. april 2003 #22 Skrevet 9. april 2003 Jeg synes det er viktig at klærne sitter pent på meg. Blåser litt i hvor moderne de er, bare snittet er fint og klærne passer. Er ganske bred over skuldrene (åneida, jeg er slettes ingen mann :D ), så det er ganske mange overdeler som blir trange øverst til meg. Og hvis jeg får de store nok øverst, så slenger de ofte rundt maven. Har nok av slike topper, så nå prøver jeg alltid først! Synes det er fælt å se folk med klær som sitter dårlig, - uansett hvor moderne klærne er!
Gjest the imp Skrevet 10. april 2003 #23 Skrevet 10. april 2003 Jeg kjøper stort sett det jeg har lyst på! Alt kler den smukke Bukser med veldig lavt liv liker jeg ikke. Ikke engang Britney ser bra ut med rørlegger! Jeg har vært motstander av alt som heter mote i årevis og nektet å uniformere meg i likhet med resten av saueflokken. Ting har endret seg... Fortsatt liker jeg å ha min egen stil,men jeg dør ikke om jeg møter noen på gata med samme sixpencen. Høye tynne hæler og kjoler gjør at jeg føler meg som en bryteloff som har forvilla seg inn i ett pølseskinn. Selv om andre sier at man ser bra ut så er det det man føler selv som teller. :dyp: Når ble forresten 163 lavt? Hvem har sagt at det å være lav er dumt? Sjekk Kylie! når 163 cm ble lavt? når man skal kjøpe seg klær som passer jeg er 163 cm, slank med kvinnelige former. Jeg er ikke supertynn og dermed er det meste for langt til meg. str 36 er ikke beregnet for min høyde for tiden. skjørt som skal gå til rett ovenfor knærne henger gjerne til midt på knærne eller under knærne, bukser må syes opp for at jeg ikke skal tråkke i dem. Skal du være 163 cm er det nesten umulig å finne klær som passer perfekt dersom du ikke går inn i 34. virker som klesprodusentene tenker som så at er du så "liten" så er du også syltynn. Selv kjøper jeg klær jeg synes jeg kler, som sitter pent og som jeg føler meg vel i. Hva som er absolutt hottest bryr jeg meg lite om, kjøper ikke ting bare fordi det er "in"
Gjest Duchess Skrevet 10. april 2003 #24 Skrevet 10. april 2003 Det verste, når man er 162 cm høy (eller lav passer kanskje bedre), er å finne bukser, for de er stort sett for lange i beina uansett.
Livets datter Skrevet 10. april 2003 #25 Skrevet 10. april 2003 Det verste' date=' når man er 162 cm høy (eller lav passer kanskje bedre), er å finne bukser, for de er stort sett for lange i beina uansett.[/quote'] Jeg kan tenke meg at dette med ben-lengde er et problem da, ja. Jeg er 172 cm høy, og bruker str 34/36 i livet. Til og med jeg opplever at disse buksene kan være for lange til meg, og jeg er 10 cm høyere enn deg. Buksene blir sydd ekstra lange nå. Må kjøpe stylte-sko for ikke å tråkke i dem.
Gjest Starya Skrevet 10. april 2003 #26 Skrevet 10. april 2003 De flese buksene er kjempe vie i livet of for trange i lårene.. Pussig, jeg har motsatt problem. Buksa passer fint til den skal kneppes igjen... :o Når det gjelder lange bukser, så har jeg "oppdaget" strykebånd, sånn hurtig jukseopplegg-greier. 8)
Gjest Poirot Skrevet 10. april 2003 #28 Skrevet 10. april 2003 Bukser.... *drømmer* Dere synes 163 er lavt?... Test ut mine 153! Utrolig flaut å mått ebe om hjelp på rimi for å ta ned varer høyt oppe/langt inn på hylla. Men det verste er en sykepleierbekjent som i fullt alvor mente jeg var dverg. Ikke at det er noe galt, men de har da tross alt et ganske karakteristisk utseende, og er en smule lavere...
Gjest Starya Skrevet 10. april 2003 #29 Skrevet 10. april 2003 Vel, jeg kjøpte det i garn "og denslags"-avdelingen på Mega. Det er sånn viselin-bånd som man bare legger mellom bretten, og så stryker fast. Har lagt opp bukser både til meg og guttungen på den måten, men det krever jo at det ikke er snøring og anet dill-dall nederst på bena da...
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2003 #30 Skrevet 10. april 2003 Tenker egentlig ikke på kroppen min når jeg ser etter klær. Pleier bare å "falle for" et plagg. Og DA tenker jeg vel mer på hvordan det vil se ut på meg. Prøver da, og ser om de passer min figur. Her er det viktig at det sitter som det skal og fremhever det positive:) Er forresten KJEMPEGLAD for at det finnes lengre bukser om dagen! Det trenger jeg.. Og det er jo mye lettere å legge opp enn ned.. Har mangfoldige bukser i skapet som er litt for korte og som bare ligger der. Føler meg ikke vel i dem.
ivanka Skrevet 10. april 2003 #32 Skrevet 10. april 2003 jeg kjøper selvfølgelig ikke klær som ikke sitter pent på meg, men det er da ikke yttrykk for noe kompleks! ikke alle klær har et snitt som passer alle kropper, så enkelt er det. det er ikke meg det er noe galt med hvis et plagg ikke kler min fasong og kroppsbygning. men da kjøper jeg det heller ikke, selv om det kan se fint ut på hengeren eller på en annen person. hva skulle poenget med det være? samle på kule men ukledelige klær liksom?
Gjest Starya Skrevet 10. april 2003 #33 Skrevet 10. april 2003 Jeg synes det holder bra, ja. Har brukt det på en av ungens dongeribukser, enn så lenge har det tålt både slitasje og 60 graders vasken godt.
Snehvit Skrevet 10. april 2003 #34 Skrevet 10. april 2003 Vliselin er kjempefint når man skal legge opp klær, og det holder seg som regel bra også - vask etter vask! Et lite tips er å hekte opp buksen med noen få sting på hver side i tillegg til vliselinbåndet.
Fru Fomle Skrevet 10. april 2003 #35 Skrevet 10. april 2003 Men det verste er en sykepleierbekjent som i fullt alvor mente jeg var dverg. Ikke at det er noe galt, men de har da tross alt et ganske karakteristisk utseende, og er en smule lavere... Hvordan er det mulig???? Og fra en sykepleier?? Det forteller jo ganske mye om vedkommende når man klarer å si sånt i fullt alvor :o Selv kler jeg meg i klær som ikke framhever mine skavanker! Bukser med veldig lavt liv må unngås pga. solide dansehåndtak og valker på magen etter to svangerskap. Korte topper er bannlyst av samme grunn... Bukser som bare er litt lavere i livet kan brukes hvis jeg unngår svært trange topper. Men jeg må innrømme at jeg ikke alltid er like flink til å se hva jeg kler når jeg står i prøverommet. Og ikke alt faller i like god smak når jeg viser det fram hjemme... Så det er endel klær som bare henger til pynt i skapet hjemme hos meg ja! -valla-
AUF Skrevet 10. april 2003 #36 Skrevet 10. april 2003 Jeg tenker stort sett på hva jeg kler, at de skal passe, sitte godt... Jeg synes ikke jeg kler klær med mye mønster og krims-krams, og så MÅ jeg ha litt vidde i beina. bukser som er trange nederst forkastes med en gang. Ellers er jeg alt-etende...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. april 2003 #37 Skrevet 10. april 2003 Men jeg må innrømme at jeg ikke alltid er like flink til å se hva jeg kler når jeg står i prøverommet. Tror nok det er mange som har det sånn- derfor er jeg shoppingassistent for mange av mine venninner. Jeg har god greie på snitt og hva som kler deres kroppsfasong og ikke- derfor er jeg visst god og ha med i butikkene, bedre service får vi også Også blir jeg gjerne spandert lunch på- som takk for hjelpen (nam-nam). Minnie
jojobing Skrevet 10. april 2003 #38 Skrevet 10. april 2003 Tror nok det er mange som har det sånn- derfor er jeg shoppingassistent for mange av mine venninner. Jeg har god greie på snitt og hva som kler deres kroppsfasong og ikke- derfor er jeg visst god og ha med i butikkene, bedre service får vi også Også blir jeg gjerne spandert lunch på- som takk for hjelpen (nam-nam). Minnie det hørtes kos ut skulle ønske jeg hadde en venninne som hadde litt peiling også... generelt har mine venninner mindre peiling enn meg (synes jeg, da) og jeg har ved et par "felles-shoppingturer" endt opp med å la meg påvirke til å kjøpe plagg jeg senere har angret på... så nå shopper jeg helst alene.. lillesøster har god smak.. men bor så alt for alt for langt unna.. og er litt redd for å si i fra (hun har jo alltid sett opp til "storesøster" og forventer liksom fortsatt at rådene i første rekke skal gå fra meg til henne.. ) men det kommer seg nok etter hvert.. det området jeg er mist fornøyd med på meg selv er "overkroppen".. Dvs armene, skuldrene og området mellom puppene og bukselinningen.. Føler meg litt "blubbete" her :oops: .. Må f.eks bruke større størrelser oventil enn i bukser osv
Livets datter Skrevet 10. april 2003 #39 Skrevet 10. april 2003 det hørtes kos ut skulle ønske jeg hadde en venninne som hadde litt peiling også... Jeg har en slik assistent!!! Men han er hannkjønn. Utrolig nok. Min beste-kamerat har shopping-dilla, og drar meg med rundt på alle slags butikker og sentere for å finne nye ting til meg. Som han sier: "Du skulle jo hatt en rød skjorte som står til den nye dressen din". Så mens jeg står i prøverommet, løper han rundt i butikken og henter nye ting jeg kan prøve. ...og det "verste" er at han faktisk har peiling!"
Gjest Étoile Skrevet 10. april 2003 #40 Skrevet 10. april 2003 Jeg er en impuls-shopper... shopper det jeg faller for i butikken, men kjøper det selvfølgelig ikke hvis det ikke sitter pent. Liker å kjøpe ting som er trendy, men absolutt IKKE korte topper, og kjoler og topper jeg ikke kan ha bh under prøver jeg å styre unna, for uten bh er det ingenting igjen der.... men kjøper det noen ganger allikevel, hvis jeg faller heeeelt pladask for plagget....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå