Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har så spesiell smak... Ønsker en kjole som ikke har: - så stort volum/ underskjørt - Uten (langt) slep - blankt stoff - "stivt" inntrykk - for urolig pynt Dette er ikke lett!! I tillegg ønsker jeg gjerne en litt mørkere kjole enn det som er vanlig. Ivory er det de fleste går for har jeg inntrykk av. Syns kjolene som heller mot pudderfarge, mocca eller latte er tøffe. Gjerne med lysere overlag av flortynt stoff eller blonde. Vel, ser ut til at jeg vil ha noe som ikke finnes I alle fall til overkommerlig pris her til lands. Sett noe på utenlandske nettsteder...Jeg blir utslitt av letingen :gråte: Men det føles feil å "bare ta en kjole" når en skal bruke såpass mye penger på å se lekker ut. Andre som har følte det samme?
hello kittyen Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har så spesiell smak... Ønsker en kjole som ikke har: - så stort volum/ underskjørt - Uten (langt) slep - blankt stoff - "stivt" inntrykk - for urolig pynt Dette er ikke lett!! I tillegg ønsker jeg gjerne en litt mørkere kjole enn det som er vanlig. Ivory er det de fleste går for har jeg inntrykk av. Syns kjolene som heller mot pudderfarge, mocca eller latte er tøffe. Gjerne med lysere overlag av flortynt stoff eller blonde. Vel, ser ut til at jeg vil ha noe som ikke finnes I alle fall til overkommerlig pris her til lands. Sett noe på utenlandske nettsteder...Jeg blir utslitt av letingen :gråte: Men det føles feil å "bare ta en kjole" når en skal bruke såpass mye penger på å se lekker ut. Andre som har følte det samme? Har du sjekka Linnea Rafaelli? Dei har kjolar så e litt annerledes....Kjempefine å stiiiilige!! Såg på di sjøl men landa på nåke HEILT aent...
Gjest *marie* Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Har du sjekket ut Unik Brudestudio i Oslo? Utifra de kriteriene du har oppstilt her, tror jeg du skal klare å finne noe der. Lykke til :-D
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for innspill Tenkte også at Rembo styling (minus blomstepynten) og linnea rafaelli kunne være noe for meg på forhånd. Men fikk ikke den gode magefølelsen etter å ha prøvd noen linnea rafaelli kjoler. De er kjempe tøffe, men på meg ble de vel rufsete. De ser litt stive ut. Har funnet ut at når det kommer til brudekjoler liker jeg mer delikat og rent - mot romantisk shabby chic. Veldig glad i fleksible og flortynne stoffer. Det er få kjoler som er laget av slikt materiale. Har vært i fire brudesalonger og det var bare en kjole som var slik. Så herlig å ha på seg!! Satt som et skudd også! Den var dessverre kritthvit....
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Det er ofte man kan bestille kjolen i andre farger, spurde du om det? Hvor bor du egentlig?
Marge Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg var (som deg) veldig sikker på hvordan jeg ville ha min brudekjole til jeg begynte å prøve dem. Jeg endte opp med noe HELT annerledes enn jeg hadde trodd. Kanskje det hadde vært greit å prøve noen? Og hvis du likevel vil ha det som du beskriver det kan du kanskje få noen til å skreddersy en til deg? Lykke til!
Gjest -eline- Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Hva med Novia d'Art...riktignok så er de hvite men, de har i hvertfall mange litt anerledes kjoler Eller hva med å ta kontakt med en designer? Feks så kan Lise Mare Heines i Goddess sy akkurat hva du måtte ønske deg
jannamor Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Vil og anbefale deg og prøve masse. jeg vet og (trodde jeg) hva jeg vil ha, men jo mer jeg prøver jo mer viser det seg at kroppen min trives best i noe annet. Hvis du alikevel er helt bom sikker på at det er det du vil ha ville jeg fått den skreddersydd. det er ikke så dyrt som man skulle tro. Kjoler i Norge er vanvittig overpriset. Så en kjole i flerelags chiffon med en tynnerelag silketyll med blonder i over feks, vil kanskje ikke koste mer enn 3000-5000 for stoffet, og nå tar jeg hardt i her. hvis du får er sy dame og ikke designer til å sy, så vil du kanskje ende på en 5-10000 for en kjole. og det ville kostet bra mye mer i butikken silketyll er foressten stoffet som var i brudekjolen til mette marit.
Gjest smotti Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 www.luccabride.com sjekk ut denne siden. Her har de alt ca.. fant min kjole her
øyenstikker Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Kan tenke meg at kanskje maggie sottero sin "Grace kelly" kunne vært noe for deg??!!
Gjest Frk Åberg Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Jeg er også kresen, men å si at man blir utbrent, er vel å ta litt hardt i? Jeg har vært i et par brudesalonger for moro skyld, og de har bare sett dumt på meg når jeg har spurt etter en kjole uten slep. Hvorfor i all verden vil jeg ha det?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Ønsker en kjole som ikke har: - så stort volum/ underskjørt - Uten (langt) slep - blankt stoff - "stivt" inntrykk - for urolig pynt Jeg har vært i et par brudesalonger for moro skyld, og de har bare sett dumt på meg når jeg har spurt etter en kjole uten slep. Hvorfor i all verden vil jeg ha det? Jeg fant heller ikke kjole uten slep (som jeg likte), men jeg fikk sydamen i butikken til å klippe av slepet og fjerne mye av pynten på min. Valgte et lite underskjørt og det ble helt supert. Så hvis du finner er kjole du stort sett liker så kan de jo gjøre ganske mye med den. Men det forutsetter sikkert at du kjøper den og ikke leier.
Gjest nimbus Skrevet 1. november 2007 #13 Skrevet 1. november 2007 Jeg ville ha ca det samme som deg, bare at jeg ville ha kritthvit, og helt bar rygg. Men det jeg endte opp med var en ivory stroppeløs med slep, stort skjørt, stivt stoff. Den var i det minste ikke blank eller med pynt...
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2007 #14 Skrevet 1. november 2007 Å si jeg blir utbrent er å ta litt i ja! Men må ha litt humor også vet du! Når det er sagt er det ganske frustrerende å "lete etter noe som ikke finnes". Bortkastet tid! Har forsøkt å se etter vanlige selskapskjoler også, men det er ofte skarpe farger og samme her: Stivt inntrykk. Men jeg vet det finnes. Noe har jeg sett på utenlandske nettsteder, men det er "skummelt" å bestille m.t.p størrelsevariasjoner med mer. Cecilie Melli lager også fine kjoler. Det samme med Iselin Engang fra designerspirene. Førstnevnte er veldig travel og noe dyr. Sistnevnte har jeg ikke fått tak i. Men nå har jeg virkelig fått mange gode tips her, tusen takk Har bråtittet på linkene som er lagt ut her. Jeppda! Dere har i alle fall skjønt hva jeg mener. Så nydelige kjoler! Er markedet for sånne kjoler så lite, virkelig? Eller har ikke brudehusene lagt merke til disse type brudekjoler?
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #15 Skrevet 3. november 2007 Jeg har så spesiell smak... Ønsker en kjole som ikke har: - så stort volum/ underskjørt - Uten (langt) slep - blankt stoff - "stivt" inntrykk - for urolig pynt Dette er ikke lett!! I tillegg ønsker jeg gjerne en litt mørkere kjole enn det som er vanlig. Ivory er det de fleste går for har jeg inntrykk av. Syns kjolene som heller mot pudderfarge, mocca eller latte er tøffe. Gjerne med lysere overlag av flortynt stoff eller blonde. Vel, ser ut til at jeg vil ha noe som ikke finnes I alle fall til overkommerlig pris her til lands. Sett noe på utenlandske nettsteder...Jeg blir utslitt av letingen :gråte: Men det føles feil å "bare ta en kjole" når en skal bruke såpass mye penger på å se lekker ut. Andre som har følte det samme? Hadde ligende kriterier og prøvde 50 kjoler før jeg fant en i råsilke som jeg likte.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #16 Skrevet 3. november 2007 Så det er flere av oss Kan jeg spørre om hvor du fikk du fikk tak i kjolen? Eller hva den heter? Skjønner at flortynn chiffong, råsilke, silketyll er stoffer i min gate. Hva med sateng? Kjolen bør ha et tykkere stoff under, men det bør ikke være (altfor) stivt. Ser det er noen få kjoler laget av sateng med chiffong over. Er dette ja når en ønsker fleksibilitet og liv i stoffet?
jannamor Skrevet 4. november 2007 #17 Skrevet 4. november 2007 (endret) Så det er flere av oss Kan jeg spørre om hvor du fikk du fikk tak i kjolen? Eller hva den heter? Skjønner at flortynn chiffong, råsilke, silketyll er stoffer i min gate. Hva med sateng? Kjolen bør ha et tykkere stoff under, men det bør ikke være (altfor) stivt. Ser det er noen få kjoler laget av sateng med chiffong over. Er dette ja når en ønsker fleksibilitet og liv i stoffet? sateng er jo ganske stivt. så spørs helt hvor du vil med fleksibilitet. Hvis du vil ha en viss størrelse på skjørt, men ikke at det skal se ut som en stiv klokke, så ja. sateng med chiffon e,l over. Synes saten alene ofte ser ut som en livløs stiv kirkeklokke hahaha silke gir mye liv, og silkeblandinger. Taft gir og mye liv, men jeg synes det føles billig ut og mye av det ser ikke så bra ut heller. Selvom den kjolen jeg har mest lyst på pr dags dato har taft skjørt. Endret 4. november 2007 av jannamor
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 5. november 2007 #18 Skrevet 5. november 2007 (endret) Jeg har så spesiell smak... Ønsker en kjole som ikke har: - så stort volum/ underskjørt - Uten (langt) slep - blankt stoff - "stivt" inntrykk - for urolig pynt Dette er ikke lett!! I tillegg ønsker jeg gjerne en litt mørkere kjole enn det som er vanlig. Ivory er det de fleste går for har jeg inntrykk av. Syns kjolene som heller mot pudderfarge, mocca eller latte er tøffe. Gjerne med lysere overlag av flortynt stoff eller blonde. Vel, ser ut til at jeg vil ha noe som ikke finnes I alle fall til overkommerlig pris her til lands. Sett noe på utenlandske nettsteder...Jeg blir utslitt av letingen :gråte: Men det føles feil å "bare ta en kjole" når en skal bruke såpass mye penger på å se lekker ut. Andre som har følte det samme? Jeg føler heller ikke for en "tradisjonell" brudekjole - synes de fleste ser mer eller mindre overpyntet ut, og det er bare ikke meg. Men du synes kanskje disse blir for enkle? Den med korte ermer har jeg bestemt meg for. Ikke slør, bare et enkelt diadem/hårsmykke og callaliljer som brudebukett. http://www1.macys.com/catalog/product/inde...&AdID=35923 http://www1.macys.com/catalog/product/inde...&AdID=35923 Endret 5. november 2007 av Camilla
jannamor Skrevet 5. november 2007 #19 Skrevet 5. november 2007 Jeg føler heller ikke for en "tradisjonell" brudekjole - synes de fleste ser mer eller mindre overpyntet ut, og det er bare ikke meg. Men du synes kanskje disse blir for enkle? Den med korte ermer har jeg bestemt meg for. Ikke slør, bare et enkelt diadem/hårsmykke og callaliljer som brudebukett. [url=http://www1.macys.com/catalog/product/index.ognc?ID=256746&CategoryID=27230&LinkType=SiteAd&LinkLoc=5449&AdID=35923] [url=http://www1.macys.com/catalog/product/index.ognc?ID=260084&CategoryID=27230&LinkType=SiteAd&LinkLoc=5449&AdID=35923] linkene funker ikke? og tar jeg copy paste, finner jeg ikke siden da heller
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 5. november 2007 #20 Skrevet 5. november 2007 linkene funker ikke? og tar jeg copy paste, finner jeg ikke siden da heller Auda! Jeg hadde visst gjort noe feil når jeg kopierte linkene. Prøver på nytt. http://www1.macys.com/catalog/product/inde...Type=EverGreen# http://www1.macys.com/catalog/product/inde...kType=EverGreen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå