Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i huset gir vi gjerne bort litt godterier på Halloween.. Men, nå ringes døren ned!! En av gangene var pappa på vei bort til døren for å lukke opp, skulle bare reise seg fra stolen og ta på tøfler.. og de ungene begynner å dundre på døren, som om vi ikke hadde hørt rinegklokken siden vi ikke lukket opp døren etter fem sekunder :kjefte:

Og etterpå, etter en ny godteriraid på fem søte unger kommer de neste kanskje fem-syv stykker.. Jeg begynte å gå tomt for popcorn som vi deler ut, og sa at "nå er det litt lite her, så dere må nesten dele".. Før jeg vet orde av det snur ungene seg og sier "vi kommer tilbake etterpå vi".. What?? Ok, nå er mer popcorn poppet og jeg er klar, men blir bare litt sjokert over den holdningen!!

Jeg var ikke så "slem" da jeg gikk..

Skal vel ikke frem til noe med denne tråden.. Bare følte for å lufte det, sånn siden det ligger en del andre tråder om det her :fnise:

Happy Halloween da folkens ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, tar meg en liten pause fra godteriutdeling.. Nå ringte nye på.. Så dunket de på døren... Så hører jeg at de prøver å lukke opp døren for å så dunke litt til.. De avsluttet med å banke på døren.. Jeg syntes det er direkte drøyt at de tar i dørhåndtaket for å prøve å lukke opp døren!!!

Er jeg bare sær som blir irritert av dette eller?? Er det sånn hos dere også..

Skrevet
Ok, tar meg en liten pause fra godteriutdeling.. Nå ringte nye på.. Så dunket de på døren... Så hører jeg at de prøver å lukke opp døren for å så dunke litt til.. De avsluttet med å banke på døren.. Jeg syntes det er direkte drøyt at de tar i dørhåndtaket for å prøve å lukke opp døren!!!

Er jeg bare sær som blir irritert av dette eller?? Er det sånn hos dere også..

Du er ikke sær.Jeg er helt enig med deg.Er så lei av drittunger som omtrent river huset ned for godteri.

Synes hele skikken med halloween er noe forbanna tull.

Hva blir det neste vi skal feire?4 juli?

Skrevet

jente89; du er IKKE sær!!!!!!!!

Det der er helt vanvittig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg hadde blitt så overmåte provosert at... Jeg hadde ikke gitt ut godteri til de frekke jaffal. Er det mulig??? Kjenner jeg blir provosert av å lese det!

Har opplevd noe lignende selv forresten............

Gjest lillebøll
Skrevet

Jeg hadde bare gitt til de søte jeg. De frekke hatte fått deng.

Skrevet (endret)
jente89; du er IKKE sær!!!!!!!!

Det der er helt vanvittig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg hadde blitt så overmåte provosert at... Jeg hadde ikke gitt ut godteri til de frekke jaffal. Er det mulig??? Kjenner jeg blir provosert av å lese det!

Har opplevd noe lignende selv forresten............

Det var egentlig pappas prosjekt men siden han snakket i telefonen tok jeg over.. Men ser for meg at denne pausen kommer til å bli laaang..

Edit: skrivefeil som vanlig

Endret av jente89
Gjest Nedfall
Skrevet

Frekke unger som prøver å bryte seg inn i mitt hus, får ei bøtte kaldt vann over seg ! :nei:

Skrevet

Har bare hatt hyggelig unger på døra her i kveld, de fleste mer søte enn skumle.

Gjest antigartner
Skrevet

Her har det også bare vært søte unger i år, heldigvis. Det jeg lurer på er hvor mye godteri det er vanlig å gi til hver. Jeg mener, det er jo ganske mange barn som kommer, og jeg kan da ikke kjøpe godteri for hundrevis av kroner, heller, bare for å tilfredsstille grådigheten til enkelte. Jeg har brukt å gi 3 - 4 sjokoladebiter til hver. Barna går jo ganske mange steder, så tilsammen blir det jo en hel del hvis alle gir omtrent det samme som meg.

Er jeg gjerrig??

Og du som popper popcorn - får de forsyne seg selv, og hvor mye? Synes det høres ut som en lur ting å gi. De fleste gir vel sukkerholdige ting, slik jeg gjør.

(Aller helst kunne jeg tenkt meg å gi dem en gulrot, et eple eller litt druer, men jeg vil jo ikke framstå som en "drittkjerring" i området, heller :fnise: )

Skrevet

Har hatt en 30-40 barn i alderen 2 til 15 her nå, og alle har vært kjempesnille!

De har løftet på maskene så jeg skal få se hvem de er, takket pent, ikke vært grådige, og i det hele tatt oppført seg eksemplariske.

Jeg har også fulgt med på hvordan de har oppført seg hos andre i nabolaget, og ut i fra det jeg har sett aksepterer de et smilende "nei", men ikke "helvetes drittunger. Ser dere ikke at utelyset ikke står på? Jeg liker ikke tigging, så her får dere ingenting...", som de fikk fra en nabo.

Noen ble sinte og kjeftet tilbake, andre ble redde og begynte å gråte. Da hadde det vært bedre å ikke åpne døren, eller bare sagt et enkelt "nei"!

Jeg synes Halloween har sin funksjon med tanke på å avmystifisere skumle ting (monstre og spøkelser) for barna, men liker ikke "knask eller knep" tradisjonen. Liker julebukk bedre. :jepp:

Gjest Nok er nok
Skrevet

Jeg gav de en brødskive med makrell i tomat, jeg!

Håper de holder seg unna til neste år med den stategien!

Gjest antigartner
Skrevet
Jeg gav de en brødskive med makrell i tomat, jeg!

Håper de holder seg unna til neste år med den stategien!

:hoho:

Skrevet
Og du som popper popcorn - får de forsyne seg selv, og hvor mye? Synes det høres ut som en lur ting å gi. De fleste gir vel sukkerholdige ting, slik jeg gjør.

De får ca tre suppeøser med popcorn (er ikke så mye egentlig, siden det er "vansklig" å fylle en øse med popcorn) som vi putter i plastposer.. Ganske billig å gjøre det slik egentlig, koster vel 20 kr for en trepakk med popcorn og vi har poppet to så det er da en igjen til en annen kveld ;)

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke det er rart at du ble provosert!

På våre kanter er Halloween et ganske nytt fenomen. Personlig har jeg ikke sansen, og min datter på 8 år er heller ikke så veldig interessert. Vi hadde ikke noe godt i huset i dag, og de få som har vært på døra her har fått beskjed om at vi ikke feirer Halloween. Vi har sagt dette med et smil, og ungene har akseptert det med et smil.

Gjest Gjest_bare meg_*
Skrevet

Pakket tørre brødbiter inn i twist-papir, og delte gladelig ut.. :fnise:

Skrevet
Synes hele skikken med halloween er noe forbanna tull.

Hva blir det neste vi skal feire?4 juli?

:fnise:

Skrevet

Og vi har prøvd å gå julebukk. Problemet er at ingen andre gjør det og da blir litt av vitsen borte. Hvor mange er det som får julebukker på døra i jula?

Skrevet
Pakket tørre brødbiter inn i twist-papir, og delte gladelig ut.. :fnise:

Det er de voksne som har innført skikken, eller uskikken om man vil, så hva i all verden er poenget med å være utspekulert slem mot små barn? :klø:

Halloween i sin nåværende form er en relativt ny skikk her til lands, men som høytidsdag har dagen svært lange tradisjoner og absolutt en del av vår kulturarv selv om jeg også gjerne hadde sett at de fleste satte seg litt bedre inn i hva det handler om enn hva som er tilfelle.

Uansett er barna i nabolaget her høflige og greie uten å be om noe som helst de 364 andre dagene i året, så det er bare hyggelig å kunne by på noe denne ene gangen i året.

Gjest Gjest_Kermit_*
Skrevet
Hvor mange er det som får julebukker på døra i jula?

Her er det julebukker hvert år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...