Gjest Husmora Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Jeg er 34 år og har hobby som gjør at jeg har vært mye ute i vær og vind. Har ikke vært så flink til å ta vare på huden, annet enn at jeg har brukt fuktighetskrem, og hjelpes som jeg ser ut nå... Har porer på nesen og litt fet hud i T-sonen, tørr overhud ellers, og synlige blodkar i kinnene. Huden rundt øyene er et eget kapittel... Bruker øyekrem fra Matis, men den klarer jo ikke å utføre mirakler. Jeg tenkte å prøve foundation for å jevne ut hudfargen litt. Kjøpte prøver fra KissMe + at jeg kjøpte IsaDora Velvet Touch. Begge deler viste hver eneste lille linje og ujevnhet i huden, og jeg så 20 år eldre ut... Er det noe annet jeg kan prøve? andre merker? er det noe annet enn foundation som kan passe bedre, f.eks farget dagkrem? Jeg skal ikke bruke det mye, bare på fest en gang i blandt. Har dårlig med parfymerier her (Vita, Cubus), men en hudpleier som har et lite utvalg av produkter. Endret 31. oktober 2007 av Husmora
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 har hørt at max factor sin foundation for "eldre hud" er ganske ok. Handling på nettet kan jeg også anbefale. Flere produseneter som har gode fargede dagkremer. F.eks stila på strawberrynet. ellers kan det kanskje hjelpe med en primer under foundationen for å jevne ut huden litt? vet at laura mercier bl.a har det. (også strawberrynet)
Gjest Raptuza Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Såg ein reklame i eit blad for ein anti-rynkefooundation frå Loreal for litt sida. Den kan du sikkert forsøka, skulle ikkje vera så dyr.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er 34 år og har hobby som gjør at jeg har vært mye ute i vær og vind. Har ikke vært så flink til å ta vare på huden, annet enn at jeg har brukt fuktighetskrem, og hjelpes som jeg ser ut nå... Har porer på nesen og litt fet hud i T-sonen, tørr overhud ellers, og synlige blodkar i kinnene. Huden rundt øyene er et eget kapittel... Bruker øyekrem fra Matis, men den klarer jo ikke å utføre mirakler. Jeg tenkte å prøve foundation for å jevne ut hudfargen litt. Kjøpte prøver fra KissMe + at jeg kjøpte IsaDora Velvet Touch. Begge deler viste hver eneste lille linje og ujevnhet i huden, og jeg så 20 år eldre ut... Er det noe annet jeg kan prøve? andre merker? er det noe annet enn foundation som kan passe bedre, f.eks farget dagkrem? Jeg skal ikke bruke det mye, bare på fest en gang i blandt. Har dårlig med parfymerier her (Vita, Cubus), men en hudpleier som har et lite utvalg av produkter. Det høres ut som du har bruke alt for mye mineralpudder.
Meadow Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Helena Rubinstein Magic Concealer anbefales av meg og sikkert mange flere mot ujevnheter, urenheter og synlige blodkar. Kan fint brukes på sorte ringer under øynene også. Jeg synes ikke den er spesielt god på å skjule porer på nesen, så der ville jeg prøvd en primer i stedet som nevnt over her. For å jevne over til slutt er det ofte bedre å bruke litt lett pudder enn å pøse på med foundation, særlig når man har litt rynker og fine linjer. For mye av det gode er ikke en god ting eller hva man sier. Lykke til
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Du får jo bedre resultat med foundation om du gir "underlaget" litt ekstra pleie også. Invester i en god fuktighetskrem for blandingshud - Vichy (selges på apoteket) har gode produkter som ikke er så dyre. Legg en ansiktsmaske en gang i mellom - fuktighetsmaske på de tørre partiene og en rensende/poresammentrekkende maske på nesen og der du ellers måtte ha litt store porer. Peeling en gang i uken kan sikkert også hjelpe, L'Oreal har kommet med en ny type - ReNoviste Anti-Age Glycolic Peel Kit. Rynkene dine forsvinner jo ikke selv om du pleier huden, men de kan bli mykere og mindre synlige. Og så kan du jo prøve en "lifting" eller "Anti-ageing" foundation - den beste jeg har prøvd, var fra Guerlain. Ganske dyr, men den var drøy og ga et flott resultat.
Gjest StoreSky Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 Nturlig hud er ofte det beste...eventuelt litt foundation der det trengs. (nese, t-sone, ujevnheter) AlfaOmega er riktig farge på kremen!! For mørk - man ser herja og minst 20 år eldre!! USJ!!!!
Gjest Morgan le Fay Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Det nytter lite å forsøke å få foundation fin på et ujevnt underlag, det blir som å sminke sandpapir. Du bør nok bli flinkere med peeling og fuktighet, og av og til kan det lønne seg å ta en fuktmaske. Under foundationen bør du påføre fuktighetskrem, som du så lar trekke godt inn før du påfører foundation.
Gjest Husmora Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 Takker for svar Jeg peeler ca en gang i uken, og varierer med forskjellige typer av fuktighetskrem etter årstid (er jo tørrere på vinteren som normalt). Jeg trodde jeg brukte liiite mineralfoundation i går, men forsøkte med enda mindre i dag. Hadde først på godt med fuktighetskrem, og tok bittelitt foundation, med litt blush til slutt og da ble det jammen ikke så verst Skal prøve meg litt frem enda, og se om jeg tør å bruke det i dagslys Har kjøpt flere prøver med helt lyse farger, siden jeg har lys hud. Blandet to av fargene og da ble det ganske bra syns jeg.
Crash Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Nturlig hud er ofte det beste...eventuelt litt foundation der det trengs. (nese, t-sone, ujevnheter) AlfaOmega er riktig farge på kremen!! For mørk - man ser herja og minst 20 år eldre!! USJ!!!! Det ser jammen meg ikke bra ut med for lys heller! Enig i at naturlig hud er best
Gjest Doll Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 L'Oreal sin mineralfoundation er ikke god. Den gir ett tørt resultat på huden. Mitt råd er å kjøpe en god foundation i parfymeri hvor du får råd når det gjelder fargetone. velg en som er bittelitt lysere enn din egen hud. Jeg blander alltid bittelitt fuktighetskrem i foundation'en. Blander dette sammen på hånda før jeg påfører. Da får jeg et mye mer jevnt og naturlig resultat.
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Helt enig i at naturlig hud er best, men jeg føler av og til at naturen trenger en litt hjelpende hånd, selv om jeg ikke har noen spesielle hudproblemer, annet enn litt store porer rundt nesen......Det finnes mange gode foundations som gir et godt resultat uten at man ser "sparklet" ut. Den jeg nevnte tidligere fra Guerlain fikk det til å se ut som om jeg hadde naturlig, (nesten) perfekt hud! Har egentlig ikke behov for antirynke-foundation, men det er faktisk den beste foundationen jeg noen gang har prøvd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå