Chans Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg trenger å brenne en CD-plate ganske kjapt, men har bare DVD-R-plater for hånden. Er det noen som vet om jeg kan bruke en av disse til lydfiler (m4a- og mp3-filer) for så å spille den av i helt vanlige CD-spillere?
Yme Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Er det ikke RV som ikke kan brukes til musikk, a? Eller er det annerledes fra CD til DVD?
Gjest Nedfall Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Er det ikke RV som ikke kan brukes til musikk, a? Eller er det annerledes fra CD til DVD? Stemmer, CD-RW kan heller ikke brukes i vanlige CD spillere, det er fordi de platene gir en for svak refleksjon sammenl. med originale plater. DVD+/-r(rw) i vanlige CD spillere, går skitt pga laser/servo mm, er laget for de mye "grovere" sporene man finner på CD/CDr, men ikke for spor på DVD+/-r(rw) plater. Med andre ord, brenner man en standard musikk CDplate, kan man spille den av overalt. Går man for DVD+/-r(rw)/CD-RW, YMMV..
Yme Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Det syns jeg var helt grusomt. Hvorfor kan ikke alt være kompatibelt med alt? Jeg vil kunne spille musikk i brødskiva mi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå