Gjest Indo Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 vil ha kylling til middag (sen middag, sambo på jobb), men er rimlig lei av oppskriftene..noen forslag?
Gjest Skya Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Kylling filet fylt med fetaost (eller annen ost) og surret i spekeskinke er min favoritt med kylling. Og så er det enkelt å lage og: Skjær ei lomme i filet'en som du fyller med ost og surr spekeskinka rundt. Brunes først i panna før den etterstekes i ovnen. Jeg pleier å servere gratinert blomkål og brokkoli til, sånn pose som du finner i frysedisken, kjempegodt!
Gjest StockDama Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 eh...kylling og pommesfrittes? XD
Gjest Eurydike Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg liker best den enkle varianten der jeg marinerer kyllinglår (evt bryst m/ skinn) i sitron, olivenolje og hvitløk. Legg gjerne noen tynne skiver rå hvitløk under skinnet på hvert stykke. Frisk rosmarin eller salvie i marinaden er også godt. Stek ved 200-225 grader til stykkene er såvidt gjennomstekte og skinnet sprøtt (pensle skinnet med marinaden noen ganger underveis. Tilbehøret liker jeg like enkelt som resten: Hjemmelaget potetmos med sellerirot og pastinakk i, og en blandet grønn salat med sitron/olivenoljedressing.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg liker best den enkle varianten der jeg marinerer kyllinglår (evt bryst m/ skinn) i sitron, olivenolje og hvitløk. Legg gjerne noen tynne skiver rå hvitløk under skinnet på hvert stykke. Frisk rosmarin eller salvie i marinaden er også godt. Stek ved 200-225 grader til stykkene er såvidt gjennomstekte og skinnet sprøtt (pensle skinnet med marinaden noen ganger underveis. Enig! I tillegg pleier jeg å ha salt i marinaden, det virker som det får smaken til å trekke mer inn. Og timian og estragon er også ok kyllingkrydder. Bruk gjerne MYE krydder i marinaden. Steketiden er gjerne ca en halvtime for lår. Det er godt å ovnssteke grønnsaker sammen med kyllingen i en form i ovnen, f eks gulrotstrimler, løk delt i båter og potetbåter (og gjerne hvitløk og evt andre grønnsaker i tillegg, knollselleri eller persillerot funker bra)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå