Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har erfaring med mor og datterforhold på en arbeidsplass?

Jeg jobber på et middels stort kontor på et ganske lite sted her i Norge, der jobber også datteren til sjefen. Hun blir forskjellsbehandlet i den form av at hun ikke får noen konsekvenser for at hun kommer flere timer for sent, ikke følger opp det hun skal, sitter på Facebook store deler av dagen og i private samtaler, i tillegg til at egenmeldingkvoten er langt over brukt opp.

Når de forholdene ovenfor påpekes til sjefen klarer hun ikke se deg i øynene, vil ikke snakke om det og sier bare "nei, sånn kan vi ikke ha det". Når jeg har påpekt for sjefen at ting ikke er fulgt opp har datteren klagen til sjefen, og sjefen har deretter kommet til meg og sagt at jeg skal passe mine egne saker. Sjefen følger på ingen måte opp at datteren gjør det hun skal. Datteren og jeg deler arbeidsområde og jeg kan ikke unngå å få med meg de områdene hun har "ansvar" for og mangelen på oppfølging.

Noen som har opplevd noe lignende og funnet en god løsning på situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaringer med dette selv.

Men er dette en bedrift med flere kontorer? Hvis det er det, finnes det muligens en ledelse høyrere opp i systemet som bør være klar over dette.

Skrevet
Jeg har ingen erfaringer med dette selv.

Men er dette en bedrift med flere kontorer? Hvis det er det, finnes det muligens en ledelse høyrere opp i systemet som bør være klar over dette.

Sjefen er dessverre "sjefen over alle sjefer", dvs. daglig leder og styreleder.

Skrevet
Sjefen er dessverre "sjefen over alle sjefer", dvs. daglig leder og styreleder.

mente: dvs. sjefen er daglig leder og styreleder

Skrevet

Den dattera blir ødelagt av å være ansatt der, når skal hun egentlig lære å bli selvstendig.. ?

Har desverre sett noe lignende selv. Sjef og ansatt var fettere, sjefen prøvde faktisk å "piske" litt på denne arbeidstakeren, men det ble vanskelig å få vedkommende til å ta seg skikkelig sammen, siden de kjente hverandre såpass godt utenom jobben.

Etter min mening er det en uting at folk har familiære bånd på en arbeidsplass !

Skrevet
Etter min mening er det en uting at folk har familiære bånd på en arbeidsplass!

Enig, se bare på Reitan og Hagen, de gjør det samme.

Skrevet

Jeg har vært vikar på et sted der min mor var vaktansvarlig (ansvar for innleie av vikarer) og det gikk veldig fint, mamma var veldig påpasselig med å ikke behandle meg annerledes fordi hun var så redd for at andre skulle skrike om forskjellsbehandling osv, så det gikk nesten andre veien tilslutt - at alle begynte å behandle meg dårlig fordi de var redde for at de skulle behandle meg bedre fordi jeg var dattera til mamma, og mamma var redd for å gi meg "bra vakter" så jeg fikk stort sett det ingen andre ville ha, men jeg sa i fra og da forbedret det seg.. Etter jeg ble vikar der så bestemte de seg for at de ikke ville ha flere mor/datterforhold der, men det har de gått tilbake på så jeg tror ikke det er noe problem lengre, de har vel lært å oppføre seg :P

Min første jobb hadde jeg i en bedrift der min far var "veldig viktig" for at ting skulle gå rundt, siden han hadde oppgaver tilsvarende 2-3 stillinger siden han hadde en spesiell utdanningskombinasjon, men hadde ikke noe med han å gjøre. Men da han slutta så fikk ikke jeg jobb der lengre heller.

Så min erfaring er at man blir heller behandlet dårligere av å jobbe sammen med foreldrene enn at man har fordeler. Jeg har iallefall måttet jobbe hardere for å bevise at jeg duger til den jobben jeg gjør i stedet for at folk skal tro at jeg fikk jobben bare fordi foreldrene mine skaffa meg den. Men det kommer helt an på foreldrene også da, mine foreldre er jo ikke sjefer og har "jobbet seg oppover" og har lært meg viktigheten av hardt arbeid og selvstendighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...