Gjest Girl-Next-Door Skrevet 9. april 2003 #1 Skrevet 9. april 2003 Jeg har halvlangt hår som jeg lysfarger og klipper ca. annenhver/hver tredje mnd hos frisøren. Oftere klipp har jeg ikke råd til... Men håret mitt er veeeldig slitt. Dette påpeker også alltid frisøren min. Det har nok en sammenheng med lysfarging og hyppig bruk av hårføner!! Hvert hårstrå er veldig tynt. Jeg vet at jeg egentlig burde klippe meg helt kort, men dette er helt uaktuelt for meg! Burde vel også slutte å bruke føner og slutte med lysfargingen. Men også dette er vanskelig å slutte med... Men jeg lurer på om det er noen som har en "vidunderkur" å anbefale?? For veldig slitt hår, og som kanskje også gir litt volum i sammen slengen? På forhånd tusen takk for hjelp!!!!
Atmi Skrevet 9. april 2003 #2 Skrevet 9. april 2003 Har du prøvd å kure det da? Men slitt hår er slitt hår. Kanskje håret ditt ikke tåler all fargingen og føningen. Hva med å kanskje prøve å stripe det - da trenger du ikke gjøre det så ofte?
Eowyn Skrevet 9. april 2003 #3 Skrevet 9. april 2003 Som jeg har anbefalt før, så anbefaler jeg Hårologi's nucklein inpackning. Her kan du lese litt om produktene: http://www.harologi.no/ Bare å klikke seg inn på produkter. Jeg er kjempefornøyd med resultatet!
Lula Skrevet 9. april 2003 #4 Skrevet 9. april 2003 Sist jeg var hos frisøren anbefalte hun en protein kur: "mop extreme protein, treatment for damaged hair" For et FANTASTISK produkt :-) mop= modern organic products
Gjest Lea Skrevet 9. april 2003 #5 Skrevet 9. april 2003 Jeg anbefaler deg å klippe litt ekstra neste gang du er hos frisøren. Be om å få fjernet ALT som er slitt. Om du vil slutte med farge, så kan de være lurt å få farget håret i den naturlige hårdargen din. Da slipper du skille. Prøv også å finne en frisyre som ikke krever føning, annet enn til "fest". Kjøp en god hårkur og bruk den hyppig!
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #6 Skrevet 9. april 2003 Som jeg har anbefalt før' date=' så anbefaler jeg Hårologi's nucklein inpackning.[/quote'] Hvor mye ca. koster denne kuren?
Eowyn Skrevet 9. april 2003 #7 Skrevet 9. april 2003 Kuren koster sånn ca 160 kroner, husker ikke helt hvor mye som var i boksen, men den holdt kjempelenge. Det er virkelig verdt de pengene. Det står på boksen at kuren skal være i i 10 minutter, men jeg dusja før jeg la meg og hadde det i håret over natten. Kjøpte meg bare en sånn plasthette på Vita slik at det ikke skulle bli så mye gris på hodeputen. Så skylte jeg håret godt om morgenen. Håret blir skikkelig glansfullt, og ser ikke slitt ut i det hele tatt, jeg ble overrasket første gang jeg prøvde den kuren!! Og så lukter den så godt
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #8 Skrevet 9. april 2003 Takk for svar! :D 160 er jo ikke særlig dyrt da. Mulig jeg skal prøve den der ja. Håret mitt er litt umulig for tida, men jeg skal heldigvis klippe meg om en uke.
myagi Skrevet 9. april 2003 #9 Skrevet 9. april 2003 Jeg har også vært plaget med slitt/tørt hår. Redningen min er Redkens All soft produkter. Skikkelig fuktighetsbombe! Fåes i shampo,balsam,forskjellige kurer. Kjempebra! Jeg bruker bare Redken produkter jeg da. Min beste venninne er kjempedyktig konkurransefrisør,og hun sier at Redken er de eneste produktene hun kan stå 100% inne for. Så da tror jeg på det! :D Håret mitt er blitt noe jeg er fornøyd med istedetfor noe som gjemmes i en strikk. Ulempen er at produktene er litt dyre,men til gjengjeld er de veldig drøye. Du kan kanskje spørre frisøren din om en prøveflaske?
Eowyn Skrevet 9. april 2003 #10 Skrevet 9. april 2003 Litt klipp i tillegg er ikke så dumt nei. Bruker du å gradere håret? Jeg var plaget med slitt hår før, og så var jeg til frisør og skulle få det klippet og gradert litt. Og så går hun løs på håret mtt med en sånn kniv og begynner å skjære! Det var ikke noe særlig lurt, for da så jo håret mitt enda mer slitt ut... Neida, 160 er en grei pris på slike produkter. Dette fåes kjøpt bare hos frisører som fører det merket "Hårologi", er ikke sikker på hvilke som gjør det der du bor. Men da kan du jo bare spørre deg litt rundt. g et lite tips som jeg fikk av en frisør, ikke skyll håret i varmt vann, bruk gjerne lunkent vann som hellr mot kaldt...Spurte ikke hvorfor, bare fulgte ordre jeg, og jammen virka det oså! Det motvirker i tillegg tørr hodebunn. Lykke til da, må få høre om du prøver nucklein inpackningen, og om du blir fornøyd med resultatet. Jeg skal ikke sitte her å love at du kommer til å se resultater etter første omgang, for du kan jo ha en helt annen hårtype enn meg. Må som regel bruke kuren regelmessig over tid. Og noen må ikke det
Gjest Cruella Skrevet 9. april 2003 #11 Skrevet 9. april 2003 Det rådet ditt om å skylle håret i lunkent mot nesten kaldt vann skal jeg forsøke, Eowyn. Jeg er plaget med tørr hodebunn i perioder, det er ikke flass, men det klør, og jeg elsker varmt vann...Sukk Jo varmere dess bedre. L-B
Eowyn Skrevet 9. april 2003 #12 Skrevet 9. april 2003 Ja, det er sant Er ubehagelig å dusje i kaldt vann, så jeg bruker bare det når jeg skyller håret. Og det hjelper faktisk å stå framoverbøyd å skylle håret, så renner det ikke nedover kroppen. *brrrrrr*
Gjest Lea Skrevet 9. april 2003 #13 Skrevet 9. april 2003 Det beste er å bruke lunkent vann til håret. Både varmt og kaldt vann er skadelig og kan irritere hodebunnen. Av samme grunn bør man unngå å gå med vått hår ute om vinteren og å føne håret helt tørt (eller føne i det hele tatt).
Eowyn Skrevet 9. april 2003 #14 Skrevet 9. april 2003 Ja, lunkent vann som heller mot kaldt. Når jeg er på hytta på fjellet, (om sommeren vel og merke) så pleier jeg å vaske håret i vannet nedfor hytta, og det er jo fjellvann, så det er ikke akkurat varmt å hive seg uti der Men det er faktisk de eneste gangene håret mitt har blitt helt silkemykt og blank, samt helt fin hodebunn! Så nå sverger jeg bare til lunkent vann når jeg skyller håret, og det hjelper godt det
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #15 Skrevet 9. april 2003 Eowyn, regner med det var meg du spurte. Ja jeg pleier å klippe opp håret litt, det er så tykt at jeg må det. Men frisørene bruker å klippe det opp, ikke skjære så det går bra. Jeg vet om en salong som selger Hårologi, har sett produktene i vinduet når jeg har gått forbi. Jeg kommer nok til å dra å kjøpe denne kuren i morgen, for den jeg har er straks oppbrukt. Bli spennede å prøve!
Eowyn Skrevet 9. april 2003 #16 Skrevet 9. april 2003 Så bra, så slipper du å lete Kjempebra at de klipper det opp, disse knivene burde de avskaffe Hun bare gikk løs på håret mitt uten å spørre engang! Kune fortalt henne at det der kom til å funke dårlig, og at håret mitt kom til å like det dårlig Men men. Hårologi fiksa biffen Lykke til da, håper du blir fornøyd!
Nitha Skrevet 12. april 2003 #17 Skrevet 12. april 2003 Vil anbefale Joicos k-pak reconstruct. Den bygger opp igjen håret etter påkjenninger og er drøy i bruk. KJøpes hos frisører, men jeg vet ikke om det er en hel kjede som har den eller om du bare må undersøke litt. I samme serien finnes alt av produkter, egentlig. Jeg har tykt hår som lett blir litt flurete og livløst, og synes jeg får god hjelp av denne kuren. Nitha
Gjest Lea Skrevet 12. april 2003 #18 Skrevet 12. april 2003 Må bare si at "kniven" ikke bør avskaffes! Fungerer flott på mitt hår! Ber faktisk frusøren om å bruke kniv jeg! Men det er jo mulig at enkelte frisører bruker den helt feil da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå