Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først sto den i stua, fikk vann en dag i uka og ble dusjet lett med sprayflaske 2 ggr i uka. Ikke direkte sollys men nok lys. likte ikke det

Så flyttet den til badet fikk lys både fra lampe og fra vindu og luftfuktighet fra dusjing (gammelt bad med ikke så mye ventilering, så det må manuelt luftes) . Den likte ikke det heller :(

Så jeg håper noen kan hjelpe meg med hva som er korrekt stell for denne grønnplanten? :)

Skrevet

*Abonnere på denne* :)

Har hatt utallige bregner, men samme hva jeg gjorde, så ble de pjuskete og mistet bladene...

Skrevet
Først sto den i stua, fikk vann en dag i uka og ble dusjet lett med sprayflaske 2 ggr i uka. Ikke direkte sollys men nok lys. likte ikke det

Så flyttet den til badet fikk lys både fra lampe og fra vindu og luftfuktighet fra dusjing (gammelt bad med ikke så mye ventilering, så det må manuelt luftes) . Den likte ikke det heller :(

Så jeg håper noen kan hjelpe meg med hva som er korrekt stell for denne grønnplanten? :)

Jaaa :( Samme her.. Håper noen vet nåda :)

Skrevet

har to bregner, og ingen vil ha lys hvertfall. Den ene står på stua på ei hylle på veggen, og den trives der, den andre er plassert på badet, men også denne på en hylle i høyden, og ikke under vinduet. Badet mitt er også ganske fuktig. Vet ikke hvorfor de trives, men de trives iallefall litt opp i rommet her!=) Orkideene mine straffer meg hvertfall for at jeg flytta dem fra badet og inn på stua. Er nå plassert tilbake på badet, men de små-furter enda..planter er vansklige gitt;)

Skrevet

jeg spurte da jeg kjøpte min siste bregne. og hun i plantebutikken sa at de helst skal ha vann nedenfra.. så jeg heller vann oppi potta så den kan suge vannet opp med røttene!

og den lever fortsatt :sjenert: men er ikke sikker på hvor mye vann den skal ha da, det eksperimenterer jeg litt med :fnise:

Skrevet

hihi! nei dette var ikke bare lett nei :)

Min har flyttet ut i stua nå, litt inn i rommet.. Ikke så mye lys også får den vann nedenifra som forrige her sa. Får se hvordan det går :)

Gjest Raptuza
Skrevet

Har hatt bregne sjølv og det var dryssing utan ende.....Men generelt likar ikkje plantar å bli flytta på.

Skrevet
Har hatt bregne sjølv og det var dryssing utan ende.....Men generelt likar ikkje plantar å bli flytta på.

I know :(

Blitt sta nå, skal få til! Denne har ikke likt seg noe sted enda.. hehe.. Så jeg regner med at det ikke kan bli verre nå :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...