Gjest Emera Skrevet 31. oktober 2007 #21 Skrevet 31. oktober 2007 Mesteparten av grunnen til at de har blitt veldig forsiktige med det der i USA og trick or treat-tradisjonen er på sterk tilbakegang er en del stygge saker hvor folk har puttet gift, avføringsmiddel osv. i godteriet. Flere barn har dødd. Tror neppe noen ville gå så langt her, særlig i og med at Norge er så lite og gjennomsiktig at det er mye lettere å finne ut hvem som står bak. Men likevel, det koster ingenting å være sikker, hva? Må innrømme selv at det har fristet å sprite opp med litt avføringsmiddel i håp om at uvesenet forsvinner her til lands, men kan jo ikke gjøre det heller..det kan være farlig. *sukk* Men det er jo egentlig ikke vanskelig å lure til en åpning i en innpakket Fox eller Twist. Kan gjøres ganske så usynlig. Nåler er også en mulighet. Så helt sikker kan man ikke være selv om godteriet er innpakket.
Gjest vimselot Skrevet 31. oktober 2007 #22 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har aldri tenkt over at noen reagerer på godteri som ikke er innpakket, men det er "bare" nabobarn som kommer, og jeg gir ikke fra hånda, men heller det i kurven rett fra posen, cirka en håndfull (kjøpte masse sjokoladeblanding). Sjokkerende at noen kan ha gift i "knasket", men da kan de jo like gjerne ha det i innpakket karamell f.eks. om de vil... Jeg har ikke noe forhold til halloween, men synes de er skrekkelig søte da, utkledd og sminket... Hva er forresten knep? Dvs hva skjer om man ikke har noe å gi...
Annie Skrevet 31. oktober 2007 #23 Skrevet 31. oktober 2007 Knep har flere steder vært eggkasting på huset. Heldigvis har ikke den trenden kommet hit!
Gjest vimselot Skrevet 31. oktober 2007 #24 Skrevet 31. oktober 2007 Knep har flere steder vært eggkasting på huset. Heldigvis har ikke den trenden kommet hit! Nei, heldigvis. Har bare opplevd skremmende søte og høflige barn... Hadde noen kastet egg, ville jeg løpt etter de og kastet knasket de hadde fått i søpla...
Gjest Silmarill Skrevet 31. oktober 2007 #25 Skrevet 31. oktober 2007 Nei, heldigvis. Har bare opplevd skremmende søte og høflige barn... Hadde noen kastet egg, ville jeg løpt etter de og kastet knasket de hadde fått i søpla... Det blir jo ikke "knep" sålenge dem får "knask" Jeg har heller ikke vært så nøye på det med innpakket godteri! Jeg lager ca.8 skåler med "taxfrigodis" vi ikke liker ...men som ungene elsker.... Koselig med utkledde unger på besøk - de er bare kjempesøte mener nå vi i vår husstand
ninnii Skrevet 1. november 2007 #26 Skrevet 1. november 2007 Ser det er noen som ikke lar barna spise knask som ikke er innpakket,- men hva er da vitsen med å sende barna rundt å tigge da? For først å få og etterpå bli fratatt knasket av foreldre,- nei det rimer ikke helt i mine ører.... Kansje jeg som ikke henger helt med på dette styret med godis,- men da vi gav i fjord hadde vi bare drops i løsvekt.
FrizzleSizzle Skrevet 1. november 2007 #27 Skrevet 1. november 2007 Jeg kjøpte First Price karamellsjokolade, men kom det noen? Nei! "For da blir det mer til oss", som det heter i en kjent sang.
Cilla Skrevet 1. november 2007 #28 Skrevet 1. november 2007 Her kom 50 barn i går kveld! Snopet holdt akkurat, takket være at jeg bare ga 1 til hver. Men blir irritert når en jente sier; får vi bare 1?? Lysten til å kjøpe mer til neste år øker ikke akkurat. Når vi var små hadde vi aldri turt å si slikt til en voksen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå