Gå til innhold

Hvor mye "knask"?

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Dette er dagen jeg må huske på å kjøpe inn "knask".

Men jeg er usikker på hvor mye. For ett år sia ble jeg sittende igjen med endel som jeg spiste opp selv...

Hvor mye skal man gi til de som kommer? Det er jo umulig å regne ut hvor mange som kommer og ringer på, men jeg tror jeg vet cirka hvor mange.

Men hvor mye til hvert av barna og hva er populært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så lett å beregne, det der. Jeg kjøpte nå i hvertfall inn en haug i dag. En pose småsjokolader, en pose seigmenn, en pose blandet smågodt, en pose lakris. Så heller jeg alt i en stor skål og deler selv ut en liten neve til hver.

Gjest vimselot
Skrevet

Ok. En liten neve blandet miks til hver...

Jeg skal kjøpe inn det jeg selv liker best...dvs. lakris, banansjokolade, bamsemums, M, Non-stop (kan brukes på kaker hvis det blir noe igjen...) og litt annet smågodt som jeg ikke husker navnet på...

Skrevet

Kom plutselig til å tenke på det med godter til knask eller knep. I USA er de vel nøye på at godteriet er pakket inn enkeltvis. Her hos oss får ungene kun gå på døra til folk de kjenner, så jeg har ikke vært så nøye med dette. Hvordan er det med dere andre, deler dere ut "løst" godter?

Skrevet

Deler ikke ut godteri!

Er ikke barn akkurat i mitt nabolag (bor i pensjonistnabolag) så jeg har aldri hatt besøk av hekser og spøkelser. Satser dermed på at jeg slipper unna i kveld også - og skal sikre meg enda mer ved å sørge for ikke å være hjemme deler av kvelden.

Skrevet

Jeg pleier alltid å kjøpe innpakket godteri (Fox karameller, kjærlighet o.l.) til Halloween. Mine barn går stort sett bare til folk de kjenner, siden både besteforeldre og tanter og andre nære venner bor i nabolaget :)

Men jeg må innrømme at jeg foretrekker at goderiet er innpakket når de går til folk vi ikke kjenner :sjenert:

Skrevet

Hmm, er det vanlig at barn går inn i blokker og gjør dette her?

*har ikke godis liggende*

Skrevet

ingen ting har jeg kjøpt. får ikke noe av meg. slem dame jeg :fnise:

Skrevet
Det er vel ikke så lett å beregne, det der. Jeg kjøpte nå i hvertfall inn en haug i dag. En pose småsjokolader, en pose seigmenn, en pose blandet smågodt, en pose lakris. Så heller jeg alt i en stor skål og deler selv ut en liten neve til hver.

Ungene her får ikke spise godteri som ikke er innpakket, når det er fått fra fremmede.

Skrevet

Huffda. Jaja, jeg glemte meg bort da jeg handlet. Er jo halloween kun én gang i året. De får bare kaste det da, hvis de ikke får lov til å spise det.

Gjest puselabb
Skrevet (endret)

Jeg gir en sjokolade innpakket som en halloweenfigur, en tyggis og en fruktkaramell til hvert barn. Alt innpakket.

Endret av puselabb
Skrevet

Man får kjøpt en sånn pakke på Nille med 30 små poser inni.. Koster 50 kr eller noe rundt der.

Skrevet

Jeg har nå FLYDD til butikken og kjøpt innpakket godteri. Bedre det enn at det jeg hadde blir kastet.

Etter de tomme butikkeskene å dømme er det mange unger som får Fox og Dumle i kveld... :ler:

Skrevet

Har vært på Lidl og kjøpt en svær pose med Party-Mix. Alle er innpakket,ser jeg, så da får jeg håpe det ringer på døra.

Spiser ikke sånt snop selv, så jeg håper jeg blir kvitt det.

Så alle barn: Kom til meg! :heks:

Skrevet (endret)
Har vært på Lidl og kjøpt en svær pose med Party-Mix. Alle er innpakket,ser jeg, så da får jeg håpe det ringer på døra.

Spiser ikke sånt snop selv, så jeg håper jeg blir kvitt det.

Så alle barn: Kom til meg! :heks:

det har jeg kjøpt og, de er veldig grei, og her blir det etterhvert spist opp likevel..

Og jeg er ikke så hysterisk at jeg ikke lar ungene spise ting de har fått av ukjente innpakket ller ei. Hva tror dere kan gå galt, at de er forgiftet eller noe, vel mine har i alle fall aldri blitt syke av ukjent snop

Endret av ToveM
Skrevet

Hmm, det glemte jeg.

Vel, jeg har for det meste innpakket snop da, fox, karameller og sånne mambo-karmeller, men jeg tok en pose "godt og blandet" også jeg. Burde kanskje plukke ut igjen dem?

Enn så lenge har ingen unger kommet. Ettersom det regner mye i denne byen i dag, så forventer jeg ikke det store innrykket, og selv med bra vær i fjor kom det bare en gruppe. Rett og slett antakelig fordi det virker som om ungene her ikke går så mye til folk de ikke kjenner, og vi flytta jo inn i fjor sommer, så de anser oss som fremmede. (Fortsatt, ifølge en som kom og solgte lodd, og sa at "dere er jo nye her da..." men lodd kjøpte vi nå...)

Sørger ikke om jeg må spise godt og blandet-greiene selv, så jeg kan jo alltids plukke dem ut... Lar dem plukke av skåla, men sier at de må begrense seg til "noen ting hver", ikke fylle posen/kurven sin.

Skrevet

Jeg har en pose Dumle-karameller og en pakke med mamba som ekstra. De får en dumle hver, er det lite så får det så være. Det kommer som regel minst 30-40 barn her på halloween, men i kveld er det så stygt vær at det har bare vært 15 stk her foreløbig.

Skrevet
Huffda. Jaja, jeg glemte meg bort da jeg handlet. Er jo halloween kun én gang i året. De får bare kaste det da, hvis de ikke får lov til å spise det.

Det er ikke bare du... her ble det kjøpt inn en pose skolekritt, litt Pops, lakrisbåter og en pose blandet skjokolad. Om de ikke får spise det får det bare gå i søpla.....

Skrevet
det har jeg kjøpt og, de er veldig grei, og her blir det etterhvert spist opp likevel..

Og jeg er ikke så hysterisk at jeg ikke lar ungene spise ting de har fått av ukjente innpakket ller ei. Hva tror dere kan gå galt, at de er forgiftet eller noe, vel mine har i alle fall aldri blitt syke av ukjent snop

Mesteparten av grunnen til at de har blitt veldig forsiktige med det der i USA og trick or treat-tradisjonen er på sterk tilbakegang er en del stygge saker hvor folk har puttet gift, avføringsmiddel osv. i godteriet. Flere barn har dødd.

Tror neppe noen ville gå så langt her, særlig i og med at Norge er så lite og gjennomsiktig at det er mye lettere å finne ut hvem som står bak.

Men likevel, det koster ingenting å være sikker, hva?

Må innrømme selv at det har fristet å sprite opp med litt avføringsmiddel i håp om at uvesenet forsvinner her til lands, men kan jo ikke gjøre det heller..det kan være farlig. *sukk*

Skrevet

Håper virkelig ikke de kommer. :hår:

Orker ikke det her. Har ikke noe knask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...