Gå til innhold

Klør i tennene...

Fremhevede innlegg

Gjest lillagubban
Skrevet

Jeg klør sånn i tennene, eller i tannkjøttet er det kanskje. Ihvertfall akkurat der som tennene møter tannkjøttet. Det er ganske irriterende, noen som vet hva det betyr og hva som hjelper?

Når jeg hører "klø i tennene" tenker jeg først og fremst på valper som trenger et bein å tygge på, men jeg er jo ingen hund... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg "klør i tennene", som du beskriver, når jeg er i starten av en forkjølelse. Vet desverre ikke hva som kan hjelpe :(

Pleier å sutte på halslinser, og dytter de hard inn i tannkjøttet i ren desperasjon for å "klø". Men det hjelper jo egentlig ingenting, utenom akkurat der og da.

Skrevet

Mest sannsynlig er det bare en mild, forbigående tannkjøttsbetennelse. Kan komme når man ikke har vært så flink med tannpussen/tanntråden, eller rett før en forkjølelse/virussykdom.

Prøv å være litt ekstra nøye med tanntråd og gjerne tanntråd/tannstikker hyppig de neste dagene, så går det sikkert over :)

Om ikke det gjør det, ville jeg få sjekket det hos tannlegen/tannpleieren.

Gjest lillagubban
Skrevet

Jeg er forkjølet nå, så det kan stemme! Tusen takk for svar, jeg skal grave fram tanntråden med en gang :)

• 3 år senere...
Skrevet

Jeg har kjøpt corosodyl. Det hjelper i to sek. Har bestilt tannlegetime.. Men er to ukers ventetid:S hypokonderen inni meg sier at det er pyrea, men er foråpentligvis bare en betennelse.

• 1 år senere...
Gjest The Angel
Skrevet

jeg klør i selve tennene nede. betyr det at man ikke har pusset så bra?

Skrevet

Det kan være en reaksjon på fluor. Forsøk fluorfri tannpasta.

Anonym poster: 2cfeb5f683ede78d21e6d148ca9e46df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...