Gjest lillagubban Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg klør sånn i tennene, eller i tannkjøttet er det kanskje. Ihvertfall akkurat der som tennene møter tannkjøttet. Det er ganske irriterende, noen som vet hva det betyr og hva som hjelper? Når jeg hører "klø i tennene" tenker jeg først og fremst på valper som trenger et bein å tygge på, men jeg er jo ingen hund...
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg "klør i tennene", som du beskriver, når jeg er i starten av en forkjølelse. Vet desverre ikke hva som kan hjelpe Pleier å sutte på halslinser, og dytter de hard inn i tannkjøttet i ren desperasjon for å "klø". Men det hjelper jo egentlig ingenting, utenom akkurat der og da.
Bokormen Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Mest sannsynlig er det bare en mild, forbigående tannkjøttsbetennelse. Kan komme når man ikke har vært så flink med tannpussen/tanntråden, eller rett før en forkjølelse/virussykdom. Prøv å være litt ekstra nøye med tanntråd og gjerne tanntråd/tannstikker hyppig de neste dagene, så går det sikkert over Om ikke det gjør det, ville jeg få sjekket det hos tannlegen/tannpleieren.
Gjest lillagubban Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er forkjølet nå, så det kan stemme! Tusen takk for svar, jeg skal grave fram tanntråden med en gang
Gjest Ida Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har kjøpt corosodyl. Det hjelper i to sek. Har bestilt tannlegetime.. Men er to ukers ventetid:S hypokonderen inni meg sier at det er pyrea, men er foråpentligvis bare en betennelse.
Gjest The Angel Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 jeg klør i selve tennene nede. betyr det at man ikke har pusset så bra?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Det kan være en reaksjon på fluor. Forsøk fluorfri tannpasta. Anonym poster: 2cfeb5f683ede78d21e6d148ca9e46df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå