Gå til innhold

Dere som har greie på ebay handel, kan dere hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet noe fint jeg har lyst til å kjøpe, men har aldri handlet fra ebay. Hvordan går jeg frem? Må jeg selv kontakte tollvesenet og melde ifra? Jeg er helt blank på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du melder ikke fra nei :) Du må registrere deg som bruker på ebay, og når du kjøper en ting sender de det til den adressen du har opgitt. Visst varen din blir stoppa for tolling får du brev i posten. men det er ikke alltid det blir stoppa. :)

Skrevet
Har funnet noe fint jeg har lyst til å kjøpe, men har aldri handlet fra ebay. Hvordan går jeg frem? Må jeg selv kontakte tollvesenet og melde ifra? Jeg er helt blank på dette...

Registrer deg hos e-bay så du har konto med personopplysninger der. Når du trykker på kjøpe-knappen eller auksjons-knappen, så blir du fortalt at du forplikter deg til å kjøpe dette produktet. På dette bekrefter du dersom du ønsker å kjøpe det. Når dette er gjort får du beskjed enten når auksjonen er over om du har vunnet budet eller hvis det er fastpris så får du spørsmål med en gang om du vil betale. Man må betale innen et visst antall dager. Bruk paypal, siden dette er mest sikkert. Har du først lagt inn opplysninger om f.eks. mastercardet så ligger dette inne neste gang du evt. handler noe på e-bay og betaler via paypal. Dersom varen koster under 200,- slipper du å betale toll. Dersom du handler over 200,- er det ikke dermed sagt at du MÅ betale toll, men sjansen er tilstedet dersom pakken blir plukket ut i tollkontroll. Da står varens verdi utenpå pakken og du blir ilagt en regning for toll i tillegg. Fraktprisen kommer utenom de 200 kronene. For å være sikker kan man gi beskjed til selger om å passe på å skrive varens verdi for seg selv på fraktbrevet slik at det ikke blir noe misforståelser. Jeg har kjøpt en god del på e-bay i det siste og det er veldig enkelt. Kanskje for enkelt.. :shoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...