Gå til innhold

Biografi om Jan Werner

Anbefalte innlegg

Gjest graceland
Skrevet

Jan Werner var jo en person som ville verne om sitt privatliv. Da reagerer jeg sterkt på at faren, av alle mennesker, utleverer han så sterkt i biografien.

Faren er åpen rundt Jan Werners problemer med økonomien, angsten og alkoholen i den siste delen av livet hans. Han vier også mye tid til Jan Werners problemer med sin egen uavklarte, seksuelle legning, og forholdene han hadde til både kvinner og menn.

Har han virkelig ikke større respekt for sønnen?` :hakeslepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_fil_*
Skrevet
Jan Werner var jo en person som ville verne om sitt privatliv. Da reagerer jeg sterkt på at faren, av alle mennesker, utleverer han så sterkt i biografien.

Faren er åpen rundt Jan Werners problemer med økonomien, angsten og alkoholen i den siste delen av livet hans. Han vier også mye tid til Jan Werners problemer med sin egen uavklarte, seksuelle legning, og forholdene han hadde til både kvinner og menn.

Jeg har ikke lest boka, bare det som har stått på nett i avisene i dag. Jeg har ikke noe forhold til artisten Jan Werner utenom at jeg har sett og hørt han på TV og radio og lest om han i aviser. Jeg hadde vel et inntrykk av at han var en spesiell person, en særing om jeg kan kalle han det. Men jeg syntes han var en dyktig sanger.

Etter hva jeg har lest i aviser har jeg fått inntrykk av at faren hans ønsker å fortelle hvem Jan Werner egentlig var, bla at han slet med mye i livet. Dette gir meg et helt annet bilde enn det bildet av Jan Werner jeg hadde dannet meg gjennom media. Et bilde som får brikkene i bildet av personen til å falle mer på plass.

Hvorfor er det farlig å fortelle at han slet med å finne sin legning, fortelle om hans alkoholproblemer, angsten og økonomien? Bidrar ikke faren heller med dette til mer åpenhet om disse tabuområdene både for sin egen sønn og for andre mennesker?

Jeg vil tro at ved å være åpen om livet hans hjelper han også andre som sliter med.

Jeg har ingen mening om det er rett eller galt ang. farens utlevering av andre personer gjennom boken.

Skrevet

Slik jeg ser det, er problemet at faren går for mye i dybden her, utgir hemmeligheter som faktisk er for personlige. Og ikke minst blir nålevende personer navngitt og dermed skadelidende.

det er ufint i min verden.

Skrevet

Synes det virker respektløst, ja, siden Jan Werner var opptatt av å verne om sin person og ikke ville utlevere seg for mye. På den annen side er det vel bedre at faren skriver boka enn en "forfatter" fra Se&Hør, for å sette det på spissen.

Men han kan neppe ha rukket å komme til noen enighet med sønnen sin om hva som skulle stå i en eventuell bok, ettersom han døde plutselig.

Skrevet

Jan Werner var bevisst vag om sin seksuelle legning, han sa vel faktisk rett ut at det var spørsmål han ikke ville svare på.

Jeg synes det er respektløst av faren å skrive en slik bok. Man har faktisk ikke rett til å vite alt om et annet menneske. Og et menneskes seksuelle preferanser er noe av det mest private man har.

Prinsipielt mener jeg at når et menneske dør uten å ha ønsket å gå ut offentlig med sin seksuelle legning, så er det noe man skal respektere, enten det er Alf Prøysen, Jan Werner eller hvem som helst. Det er ikke informasjon noen har rett til å få

Når det er sagt er det veldig bra at mange faktisk sier offentlig at de er homofile eller bifile, for det er viktig med rollemodeller som ufarliggjør det å stå frem. Men det betyr ikke at man har rett til å kreve en slik åpenhet.

Jeg for min del får følelsen av at faren til Jan Werner prøver å melke de siste kronene ut av sønnen sin. Og det synes jeg er usmakelig.

Skrevet

Huff, jeg forstår ikke hva faren sin hensikt med dette er. Det tok jo ikke lang tid etter Jan Werners død før han offentliggjorde at han skulle skrive bok om "alt." Jeg var skeptisk allerede på det tidspunktet.

Så sitter nå folk rundt omkring og grafser i høyst private og veldig personlige ting om en person som ikke lever lenger.

Jeg blir bare lei meg.

Skrevet
Prinsipielt mener jeg at når et menneske dør uten å ha ønsket å gå ut offentlig med sin seksuelle legning, så er det noe man skal respektere, enten det er Alf Prøysen, Jan Werner eller hvem som helst. Det er ikke informasjon noen har rett til å få

Ingen var vel forberedt på at Jan Werner skulle dø så tidlig, heller ikke han selv.

Jeg leste(en eller plass på nettet) at ifølge faren var Jan Werner en svært åpen person for de som stod han nær. Faren var sikker på at Jan Werner før eller siden ville stå fram offentlig med sin legning.

Gjest Raptuza
Skrevet

det var vel for å komma eventuelle ryktemakarar i forkjøpet.

Skrevet

Jeg synes gså det er litt ufint å "oute" ham sånn, da han hadde sagt ved flere anledninger at han ikke ville uttale seg om legning.

Husker hvor hurlumhei det ble da Trond Kirkvaag fortalte i sin biografi at faren slo ham, og hvor forferdelig folk syntes det var at han fortalte dette ettter at faren var død...

Skrevet

Eg er samd i at det verkar ganske ufint/tankelaust å fortelje ting om sin eigen søn som denne ikkje ville at folk skulle vete.

MEN - det er nok ikkje vondt ment, eg trur det er betre at det skjedde slik, av ein som var glad i han, enn (som fleire over er inne på) at Se og Hør / populistmedia som er ute etter å tjene penger ved å sjokkere og spekulere gjer det.

Trur ikkje faren skreiv denne boka for å tene pengar (utan at eg veit noko vidare om denne mannen). Kanskje for å forhindre rykter som tek heilt av, eller for å bearbeide sorgen eller liknande.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hvorfor er det farlig å fortelle at han slet med å finne sin legning, fortelle om hans alkoholproblemer, angsten og økonomien?

Fordi JW ikke ville fortelle om disse tingene. Da bør det respekteres, særlig etter hans død.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg for min del får følelsen av at faren til Jan Werner prøver å melke de siste kronene ut av sønnen sin. Og det synes jeg er usmakelig.

Dette var min tanke også. Jeg har ikke lest boken og jeg har vel heller aldri gått rundt og grublet på om han var slik eller slik. Jeg var bortreist når han døde men leste det på en nettavis og fikk en tåre i øyekroken fordi jeg syntes det var trist at en så stor artist døde så ung. Jeg ble direkte kvalm av spekulasjonene til pressen om hvordan/hvorfor han døde - det interesserer meg midt der jeg er høyest når jeg plukker jordbær.

Og nå når Jan Werner endelig får hvile i fred så kommer faren med bok. Hva er det med enkelte mennesker ...?

Skrevet

Det vitner om ren utnytting og det er direkte usmakelig at foreldrene vil tjene penger på sin død sønn.

Gjest bare tenker
Skrevet
Fordi JW ikke ville fortelle om disse tingene. Da bør det respekteres, særlig etter hans død.

Hvordan kan dere vite det? Er det fans som stod han nærmest, eller faren hans?

Og selv om han har sagt noe før, så betyr det ikke at et menneske kan ombestemme seg.

Jeg leste(en eller plass på nettet) at ifølge faren var Jan Werner en svært åpen person for de som stod han nær. Faren var sikker på at Jan Werner før eller siden ville stå fram offentlig med sin legning.

Er helt enig i at det er svært ufint å navngi nålevende personer i biografier, men det er ikke akkurat uvanlig at man gjør det. Det er dessverre heller det motsatte.

Jeg kjenner hverken JW eller faren hans. Det kan godt hende JW ikke ville at faren skulle ha gjort det, og det kan hende han ville ønsket denne boken velkommen.

Kan hende faren hans bare ønsker å tjene mer penger eller så:

Etter hva jeg har lest i aviser har jeg fått inntrykk av at faren hans ønsker å fortelle hvem Jan Werner egentlig var, bla at han slet med mye i livet. Dette gir meg et helt annet bilde enn det bildet av Jan Werner jeg hadde dannet meg gjennom media. Et bilde som får brikkene i bildet av personen til å falle mer på plass.

Hvorfor er det farlig å fortelle at han slet med å finne sin legning, fortelle om hans alkoholproblemer, angsten og økonomien? Bidrar ikke faren heller med dette til mer åpenhet om disse tabuområdene både for sin egen sønn og for andre mennesker?

Jeg vil tro at ved å være åpen om livet hans hjelper han også andre som sliter med.

:Nikke:

MEN - det er nok ikkje vondt ment, eg trur det er betre at det skjedde slik, av ein som var glad i han, enn (som fleire over er inne på) at Se og Hør / populistmedia som er ute etter å tjene penger ved å sjokkere og spekulere gjer det.

Trur ikkje faren skreiv denne boka for å tene pengar (utan at eg veit noko vidare om denne mannen). Kanskje for å forhindre rykter som tek heilt av, eller for å bearbeide sorgen eller liknande.

:Nikke:

Skrevet

Nå tror jeg ganske sikkert at faren kjente Jan Werner bedre enn folk her ..

Skrevet
Nå tror jeg ganske sikkert at faren kjente Jan Werner bedre enn folk her ..

sikkert bedre enn de fleste her iallefall. Men tror du faren din er den rette til å skrive bok om ditt seksualliv?

Gjest Badiane
Skrevet

Dette blir bare generell synsing om temaet da jeg ikke har lest boka, bare omtalen av den.

Jeg synes ikke at det nødvendigvis er respektløst å gi ut en slik bok så lenge den er skrevet på en respektfull måte, noe jeg regner med at den er i og med at det er faren, og ikke Se&Hør eller andre uhyrligheter som har skrevet den.

Hvorfor er det respektløst i seg selv å skrive at han var bifil og at han hadde økonomiske og psykiske problemer? Hvis man mener det, mener man samtidig at disse tingene er noe man bør skamme seg over.

Etter å ha lest omtalen av boken har jeg fått veldig lyst til å lese den, og det til tross for at jeg aldri noensinne har hatt sansen for artisten Jan Werner Danielsen. Jeg har overhodet ingen interesse i å grafse i private detaljer eller i andres ulykke, men omtalen av boken har gitt meg den oppfatning at Jan Werner Danielsen var et usedvanlig interessant menneske, og at livshistorien hans kan fortelle oss alle ett eller annet, og gjøre oss alle til mer innsiktsfulle mennesker.

Skrevet

Leste et intervju med faren til Jan Werner her om dagen.

Familien hadde fått sterkt trykk fra mange kanter med beskjed om at bok om sønnen ville bli skrevet uansett. Uavhengig av familiens støtte.

Dette syns foreldrene hans var for ille. Etter lang tenketid og mange runder med seg selv, valgte de å komme ryktene i forkjøpet ved å fortelle det som kan fortelles for at folk skulle la sønnens ettermæle være i fred. De ville ikke at en uautorisert bok skulle komme ut og være full av spekulasjoner, usannheter, rykter og sladder.

Var det klokt? Si det. På en måte fikk de kontroll med hva folk vet om sønnen og de fikk forhindret skittkasting og usanne rykter. Samtidig har de lagt seg for hugg og gitt media massevis med materiale de kan grafse fritt i.

Jeg opplever ikke foreldrene hans som pengegriske som skal melke sønnen for de siste kronene. Jeg opplever de som kanskje litt naive mht til å forutse etterdønningene av en så åpenhjertig bok.

Men som forelder kan jeg forstå at de vil at folk skal få vite hvordan han egentlig var og ikke danne seg meninger utfra alt de har lest som ofte har blitt tatt ut av sin sammenheng.

Skrevet
Leste et intervju med faren til Jan Werner her om dagen.

Familien hadde fått sterkt trykk fra mange kanter med beskjed om at bok om sønnen ville bli skrevet uansett. Uavhengig av familiens støtte.

Dette syns foreldrene hans var for ille. Etter lang tenketid og mange runder med seg selv, valgte de å komme ryktene i forkjøpet ved å fortelle det som kan fortelles for at folk skulle la sønnens ettermæle være i fred. De ville ikke at en uautorisert bok skulle komme ut og være full av spekulasjoner, usannheter, rykter og sladder.

Var det klokt? Si det. På en måte fikk de kontroll med hva folk vet om sønnen og de fikk forhindret skittkasting og usanne rykter. Samtidig har de lagt seg for hugg og gitt media massevis med materiale de kan grafse fritt i.

Jeg opplever ikke foreldrene hans som pengegriske som skal melke sønnen for de siste kronene. Jeg opplever de som kanskje litt naive mht til å forutse etterdønningene av en så åpenhjertig bok.

Men som forelder kan jeg forstå at de vil at folk skal få vite hvordan han egentlig var og ikke danne seg meninger utfra alt de har lest som ofte har blitt tatt ut av sin sammenheng.

Dette var opplysende. :)

Når jeg leser dette så skjønner jeg litt mer. Jeg kjente lite til Jan Werner utenom opptredener på TV, og sanger spilt på radio. At han hadde såpass store problemer var ukjent for meg. Men det er tydeligvis en del som visste om dette, og da er det sikkert riktig at en eller annen ville ha skrevet bok uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...