Myrthel Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Vi har trådløst nettverk, og akkurat kjøpt oss en ny pc. Har lest og "knotta" - men får ikke åpnet nettverket mitt for en pc til. Kan noen forklare meg dette på en enkelt måte? Jeg har "sikkerhetsaktivert" nettverket mitt.
treningsjenta Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 jeg har ikke peiling overhodet på data og dette med nettverk. men slet med det samme selv for en uke tilbake.. på min data var det en knapp som måtte slås på, som viser at den kan søke på tilgjengelige trådløse nettverk. min knapp var på siden av kanten foran. og dermed lyste det et lite ikon for trådløst nettverk, så ut som en antenne.. dermed søker man bare opp via den lille datamaskinen som du har nede på hurtiglinja di, søker på vis tilgjengelige nettverk. da skal ditt nettverk komme opp, om det er passordbelagt, må du taste inn dette passordet du tidligere har lagd til. men som sagt jeg er i grunnen helt grønn...... kanskje noen andre kan hjelpe?
Gjest Nedfall Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Telenor har endel veiledninger.. En generell en.. En for oppsett av MAC-adresse (Tilgangslister basert på MAC, merk at noen rutere ikke aksepterer MAC adresser med bindestreker, de vil ha bare tallene) Regn med at disse veiledningene ikke bringer deg helt i mål, konferer bruksanvisningen til ditt eget utstyr !
Bjørn-Tore Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Er det slik at du søker opp og finner trådløsrouteren men ikke får til å koble til? Det er litt forskjellige måter å sikkerhetsaktivitere på, og litt avhengig av hvilken måte du har valgt, er det ikke sikkert din nye pc er "kompatibel" med denne. Ett annet alternativ er også det at du kan ha beskyttet nettverket ditt med noe som kalles adgangskontroll, da kan det være at du har valgt at din gammle pc, er den eneste som er godkjent (dette styres ofte ved hjelp av noe som kalles MAC adresse som er unik for hver pc, denne kan du ofte legge til manuelt for å åpne for flere pc'er) - Hviken type pc har du. ny og gammel? - Hvilken type operativsystem? - Får du til å sjekke hvilken kryptering / sikkerhetsmetode du har valgt? Så kan jeg forsøke(merk, forsøke) å hjelpe deg derifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå