Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er inntil 200 kr som er tollgrensen på pakker fra utlandet, stemmer ikke det? Jeg har tenkt å kjøpe noe rett i underkant av 200 kr fra en amerikansk nettside, men med porto blir det litt over 300. Blir det da toll på pakken og i tilfelle hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Momsgrensen er på 200kr ja. Dersom du kjøper noe for under 200kr, men frakten gjør at det blir over 200kr, så blir du ikke avkrevd moms. Men vær obs på at valutakurser kan endre seg fra det du bestiller og til pakken når landegrensen. Jeg ville f.eks. vært veldig forsiktig med å bestille noe til f.eks. 199kr hvis målet er å unngå moms.

Tollvesenet sine valutakurser(det er disse som brukes ved beregning av moms og toll) finner du på www.toll.no

Skrevet

Takk skal du ha :) tingen koster 180 norske, tviler på dollarkursen stiger så mye at beløpet overskrider 200 innen pakken kommer hit...

Skrevet
Takk skal du ha :) tingen koster 180 norske, tviler på dollarkursen stiger så mye at beløpet overskrider 200 innen pakken kommer hit...

Hvis dollarkursen svinger i disse dager, er det helst nedover..

• 1 år senere...
Gjest Martine09
Skrevet

Hei!

jeg skal kjøpe noe som koster 174 Amerikanske dollar.

Hvor mye koster det da i toll og frakt til Norge?

Hilsen Martine

Gjest Gjest
Skrevet

moms 25% + toll 10,7% + tollbehandlingsgebyr?

se toll.no

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

jeg skal kjøpe noe som koster 174 Amerikanske dollar.

Hvor mye koster det da i toll og frakt til Norge?

Hilsen Martine

Frakt er jo noe avsender legger på kjære deg.

Du finner en valutakalkulator og finner ut hvor mye i NOK du har bestilt for.

Så betaler du 25% moms av frakt + vareverdi, og 10,7 % moms av frakt + vareverdi dersom du har bestilt mat eller klær. I tillegg kommer fortollingsgebyr eller utleggsprovisjon som det så fint heter.

Det er dyrt å importere til Norge. Sukk:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...