Lilywhite Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Det er inntil 200 kr som er tollgrensen på pakker fra utlandet, stemmer ikke det? Jeg har tenkt å kjøpe noe rett i underkant av 200 kr fra en amerikansk nettside, men med porto blir det litt over 300. Blir det da toll på pakken og i tilfelle hvor mye?
Gjest liss Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Momsgrensen er på 200kr ja. Dersom du kjøper noe for under 200kr, men frakten gjør at det blir over 200kr, så blir du ikke avkrevd moms. Men vær obs på at valutakurser kan endre seg fra det du bestiller og til pakken når landegrensen. Jeg ville f.eks. vært veldig forsiktig med å bestille noe til f.eks. 199kr hvis målet er å unngå moms. Tollvesenet sine valutakurser(det er disse som brukes ved beregning av moms og toll) finner du på www.toll.no
Lilywhite Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2007 Takk skal du ha tingen koster 180 norske, tviler på dollarkursen stiger så mye at beløpet overskrider 200 innen pakken kommer hit...
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Takk skal du ha tingen koster 180 norske, tviler på dollarkursen stiger så mye at beløpet overskrider 200 innen pakken kommer hit... Hvis dollarkursen svinger i disse dager, er det helst nedover..
Gjest Martine09 Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Hei! jeg skal kjøpe noe som koster 174 Amerikanske dollar. Hvor mye koster det da i toll og frakt til Norge? Hilsen Martine
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 moms 25% + toll 10,7% + tollbehandlingsgebyr? se toll.no
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 Hei! jeg skal kjøpe noe som koster 174 Amerikanske dollar. Hvor mye koster det da i toll og frakt til Norge? Hilsen Martine Frakt er jo noe avsender legger på kjære deg. Du finner en valutakalkulator og finner ut hvor mye i NOK du har bestilt for. Så betaler du 25% moms av frakt + vareverdi, og 10,7 % moms av frakt + vareverdi dersom du har bestilt mat eller klær. I tillegg kommer fortollingsgebyr eller utleggsprovisjon som det så fint heter. Det er dyrt å importere til Norge. Sukk:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå