Gjest Qamelia Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Altså, hva er det mest effektive jeg kan sprute på keramikktoppen på den dyre kjøkkenovnen min? Da jeg flyttet inn for to måneder siden, var den perfekt (og ett år gammel), nå får jeg ikke lenger av ting. Hva kan de forrige eierne ha utført av magi? Skrape og Zalo funker visst dårlig... Noen gode tips?
Tuddelidu Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Mr Muscle keramikkrent (?) funker veldig bra på slitne keramikktopper
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Hvor får dere tak i sånn skrape? Hittill har jeg ikke turt å bruke annet enn vann på klut. Synes det virker mye lettere å ta vare på gode gamle plater jeg... Det er så mye dill med keramisk topp. Først tørke med våt klut, så tørr, så skrape, så bruke mr.muscle, så tørke med våt og tørr igjen? Pees... Jeg er redd for å gjøre noe feil og, for jeg leier leilighet med hvitevarer inkludert. Tror det allerede har blitt litt skjolder og dritt med den.
wondergirl Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 jeg pleier å skrape bort det som er brent - du får kjøpt egne skraper på f.eks Jernia (kanskje det går an å bruke en vindusskrape også?). Clas Ohlson har sikkert noe sånt også. Til hverdags bruker jeg bare en sånn Jif universalspray for å få bort fettet, og så bruker jeg den keramikk-rensen av og til når jeg gidder. Men husker ikke om den er fra Mr Muscle, det er en sølvgrå flaske. Det er ikke mye jobb, først en runde med tørkepapir og rens, så lar jeg det stå litt, og så tar jeg en ny runde med tørkepapir.
Gjest Qamelia Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for råd! Jeg vil ha fiiin, delikat overflate!
Gjest Indo Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 først bruker jeg skrapen, så sprayer jeg med jif for glassflater og tørker av, så bruker jeg et spesielt middel man får kjøpt på hvitevareavd. på elkjøp som er beregnet nettopp for å ta vare på keramiske topper. polerer så med tørt kjøkkenpapir. Min overflate er iallefall alltid perfekt! middelet koster vel rundt 70kr eller noe. absolutt verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå