Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre så røk vaskemaskinen i dag. :sur:

Og med 2 barn i huset er jeg rimelig avhengig av denne. :husarbeid:

Etter å ha snakket med en reparatør lurer vi nå på å skaffe oss en ny isteden for å reparere den "gamle".

Noen som ganske nylig har kjøpt ny og kan komme med noen anbelinger? I så tilfelle ta gjerne med pris, hva som er fordelene med maskinen og hvor den er kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tørketrommel? Hvis ikke ville jeg anbefalt en kombi-maskin som både vasker og tørker. Selv har jeg en UPO WD7022 som jeg er veldig fornøyd med. Den er nå to år gammel og har kommet i oppgradert modell.

Fordeler med denne maskinen:

* slipper å henge opp vått tøy overalt (når man ikke har plass til to maskiner, da)

* Går rett fra vask til tørk, og man slipper å huske på å tømme og sette over like ofte.

* Har timer, slik at den kan stilles inn til å være ferdig i det jeg kommer hjem fra jobb e.l.

* Har de settingene og innstilillingene jeg føler at jeg trenger, inkludert å bare kjøre en del av programmet, f.eks skylling.

Ulemper:

* Tørkefunskjsonen er noe dårligere enn en dedikert tørketrommel

* Trenger service litt oftere, da den ikke har skikkelig filter (min er to år og har ikke trengt det enda, men vi er bare to voksne)

* Kan ikke stille temperaturen på tørkingen. På vask har man full valgmulighet.

Maskinen kostet ca 5000 og er fra El-kjøp.

Hvis du har plass til tørketrommel er jo dette rådet litt bortkastet da. Håper uansett du snart finner en ny maskin!

Gjest Gjest_vimseguri_*
Skrevet

min vaskemaskin røk også her i forrige uke, Har bestillt en ny en fra euronics og fordelen med den maskina er at den ikke hopper rundt i hele badet ved sentrifugering. Den forrige var sånn og det var ikke særlig praktisk. Den nye har en funksjon som gør at all ristinga kun skal foregå inne i trommelen + at den ikke har vanlige gummipakninger som de fleste maskiner har. Den kosta 7500,-

Skrevet

Vi kjøpte Miele med skånetrommel - tror den kosta 7-8 000 for et år eller to siden. Superfornøyd. Lite vibrasjon, og jeg kan vaske all håndvask-merket tøy i den. Den har stor trommel (poeng for oss med barn å kunne vaske mange jeans samtidig, eller mye sengetøy/alle håndklærne).

Har dårlig erfaring med kombimaskiner, i motsetning til hun over her. Opplevde at vasken var grei, men trommelen for dårlig, og sentrifugeringen fungerte dårlig. Har separat tørketrommel og er fornøyd med det.

Skrevet

Takk for svar og gode råd.

Brukte internett i går og var innom Elkjøp. Der fant jeg 2 maskiner av merket Ariston, som jeg kunne tenke meg. Vi hadde dette merket før, og var veldig fornøyd med den. Det sto mellom 2 maskiner av dette merket. Sa til mannen at jeg skulle tenke på det, og at jeg uansett måtte hjem å hente kortet. Da jeg kom hjem sjekket jeg nok en gang disse 2 maskinen på nett, og der lå den dyreste av disse nesten 1000 kr billigere enn i butikken. Og det sto ikke at det var en spesiell pris for internett som det gjorde på andre produkter.

Da jeg dro tilbake til Elkjøp fikk jeg snakke med den samme mannen. Jeg fortalte han at den dyreste av de 2 vi hadde sett på var mye billigere på nett, og lurte på om jeg kunne prute på samme vare i butikk. Han sjekket prisen på nett, og sa at jeg sselvfølgelig skulle få samme pris hos han. :danse:

Han sa også at de prøvde å kjøre samme priser, men at det ikke alltid var like lett å holde det oppdatert. Så dette kan de virkelig tjene noen ekstra kroner på at folk ikke sjekker rundt først. Det lønner seg jammen og sjekke litt og være en bevisst forbruker.

Så i morgen kommer det ny maskin i huset og jeg kan nok en gang gjøre :husarbeid:

Så i dag blir det vask og klargjøring av vaskerommet.. kjekt å få tatt det grundig i sånne situasjoner, ikke det rommet som er høyest prioritert gitt.

Skrevet

Hvilken Ariston valgte du?

*er også på jakt etter vaskemaskin*

Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)
fordelen med den maskina er at den ikke hopper rundt i hele badet ved sentrifugering.

Er det ikke det de gjør når de ikke står i vater?

Hvordan Ariston har du kjøpt?

Vi har en Miranda, og er ikke fornøyde.

Etter jul kommer det heldigvi en miele i hus :)

Når de kommer til vaskemaskiner får man det man betaler for. Er man en familie på 4-5 trenger man også en solid maskin som tåler flere omgager en en familie på to.

Endret av ¤bella¤
Skrevet

Vi endte opp med denne:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...50AAAEOtuI03xiL

Vet jo at det sikkert finnes bedre maskiner enn denne, men siden jeg hadde Ariston fra før valgte jeg å velge det igjen. Den har mange av de prøgrammene og innstilligene som jeg mener er viktig. Den hadde også en ny børsteløs trommel, som visstnok skal vare lenger og krever mindre vedlikehold. I tillegg med en klasseinndeling på A+,A,A så tror jeg vi har fått mye maskin for pengene.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Kjøpte en Miele maskin til ca. 10 000,- Superfornøyd. Garantien varer i 20? år! Bedre maskin får man ikke sa selgeren.

Skrevet
Kjøpte en Miele maskin til ca. 10 000,- Superfornøyd. Garantien varer i 20? år! Bedre maskin får man ikke sa selgeren.

Ville aldri kjøpt noe annet enn Miele, min har også 20 års garanti. Vaskemaskinen er nok det husholdningsproduktet jeg ville lagt mest penger i.

Skrevet

Og børsteløs er et godt valg!

Skrevet
Og børsteløs er et godt valg!

Og takk til deg :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...