Gå til innhold

töfft valg ,men det er det eneste riktige for oss nå.....

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor
Skrevet

Huff...

Ja det som skal väre det mest spennende og gledesfyllte opplevelsen er noe jeg har funnet ut jeg ikke er moden for.

Ble jo så glad når jeg fant ut at jeg var gravid,men jo lenger jeg tenker på det jo mer deppa blir jeg.

Om jeg beholder dette barnet blir ökonomien dårligere,jeg må sette mine planer på hold ennda litt til,Tulla får mindre tid fra meg ,sammbo og jeg får mindre tid til hverandre,jeg får mindre tid til meg og skapelsen av et netverk må utsettes ennda litt til.

Jeg klarer selfölgelig å ta meg av to barn,og de vil sikkert få det så godt som de kan få det med den kjärligheten og oppmerksomheten de fortjener og kan önske seg,men jeg tror ikke jeg vil trives.

Tror om jeg skal se objektivt på det at jeg vil bli deppa og ennda mer isolert.

Sammbo vil ikke hjelpe noe mer enn hva han gjör no,er jo ikke som om at han jobber mindre for at vi får et barn til å forsörge men heller mer får vi behöver mer penger.

Hadde jeg hatt fammilien min rundt meg og hans familie eller bare vennene mine så hadde det vert hel noe annet,men sånn som det er nå så klarer jeg det ikke.

Vill ikke sitte alene med to barn,ikke ha noe mulighet til noe sosial liv,nå når Tulla akuratt har blitt så stor at jeg kan begynne å planlegge hverdagen fremovcer så skal jeg begynne på nytt...

Nei jeg var for ung når jeg fikk Tulla,klarer det kjemmpe fint og ville ikke bytte bort henne med allt i hverden.

Jeg fyler 23 år har god tid på å skaffe meg fler barn,nå må jeg konsentrere meg om å få en utdannelse og en sikker fremtid så jeg slipper föle meg avhengig av sammbo på alle plan.

Få meg et netverk og et sosialliv.

Drive med innteressene mine og få opp selvtiliten som har falt gjennom 9 månders svangerskap og nermere tre år som hus mor som ikke har jort noe produktivt på alldrig så lenge.

På tide at jeg fölger mine ambisjoner og ikke hemmer fremmtiden min.

Gjett om jeg skal spise p-pillene mine som om det skulle vert det som holdt meg i live og gjerne ta et par hormonspröyter også bare for å vere sikker på at dette ikke skjer igjenn uten at det var planlagt.

Det er på tide at jeg tar vare på meg selv og de jeg har rundt meg,om jeg ikke har det bra så har ikke de det bra så derfor tar jeg dette valget etter mye omm og men.

Abort er det beste for oss,for meg og min fremtid det er det som kjennes som det rette.

Tusen takk for lykkeönskninger ,men beklageligvis så klarer jeg ikke glede meg uasett hvao mye jeg pröver.

Föler meg som en tyran,et fölelses löst menneske,jeg vet dette er det rette og gjöre ut i fra situasjonen.

Så lykketil dere andre med pröving og svangerskap, vil nå fremdelse fölge med dere og se hvordan det går.

Men dette er ikke det jeg önsker og ikke er det det beste får oss nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jammen meg en vanskelig situasjon du har kommet i, men jeg tror nok du vil velge det som er best for deg og dine, og uansett så håper jeg det går bra med deg,og at du ikke vil angre på det valget du har tatt.

Stor trøsteklem fra meg

Gjest Zalomine
Skrevet

*klem*

Det er vel ikke så mye jeg kan si.

Skrevet

Kan bare ønske deg lykke til med ditt valg. Håper det blir det rette for dere.

Klem fra Silje

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Lykke til Lottemor, det er ingen her som dømmer deg og de som gjør det skal jeg klabbe ned :wink:

Minnie

Skrevet

Håper bare for din del at dette er nøye gjennomtenkt..

At dette er noe du vil, uten påvirkning fra andre..

For det er du som må leve med det valget du tar..

Det er ikke det at jeg ikke tror du kan tenke selv, men det

virker som du er litt itvil..

Har du kommet opp med alle disse negative tingene selv ?

Ser du ikke noe positivt ?

Går kjempe bra å kombinere barn med utdannelse..

Du må bare ikke synke så langt ned, at du ikke klarer å

se over kanten..

Lykke til :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jinx- bør du ikke holde deg for god til slike pro-life innlegg? Jeg synes det er skikkelig smakløst av deg som selv er gravid og nærmest rakke ned på Lottemor som skal/vil ta abort og faktisk har tenkt nøye gjennom dette allerede.

Skam deg Jinx- dette hadde jeg ikke trodd om deg! :evil:

Minnie

Skrevet

Vil bare gi deg en klem jeg.. Det er ett tøft valg du har , og jeg forstår godt din tvil og usikkerhet

Om du velger å ta abort, så er det helt sikkert riktig for DEG og også gjennomtenkt..

Så lykke til til deg.... :D

Klem :kysse:

Gjest Lottemor
Skrevet
Håper bare for din del at dette er nøye gjennomtenkt..

At dette er noe du vil, uten påvirkning fra andre..

For det er du som må leve med det valget du tar..

Det er ikke det at jeg ikke tror du kan tenke selv, men det

virker som du er litt itvil..

Har du kommet opp med alle disse negative tingene selv ?

Ser du ikke noe positivt ?

Går kjempe bra å kombinere barn med utdannelse..

Du må bare ikke synke så langt ned, at du ikke klarer å

se over kanten..

Jinx dette er mitt valg og det er det beste for oss i denne situasjon.

Jeg vet at det går ann å kombinere utdannelse og barn, jeg har jo en datter fra för.

Når det er snakk om at jeg alene skal ha hoved omsorgen for to barn og hjemmet i og med at sammbo jobber så mye og de tidene han gjör så blir det for töfft for meg.

Jeg er ikke moden for to barn jeg fyller 23 år og jeg har hatt overdrevet ansvar alltid fra jeg var veldig ung.

det er vel da ikke så merkelig at jeg vil tenke på meg selv litt og skaffe meg en stabilitet og en grunnmur for at jeg ikke er avhengig av andre for å komme gjennom livet.

Sammbo er no gått i gang med en glimrende kariere og jeg er ikke den typen som kan stå bak en mann og väre fornöyd med hva han er og gjör jeg vil ha min egen kariere og min egen identitet.

Og selv om at jeg ikke har noe n tanker om å dra fra min sammbo så vil jeg väre selvstendig og ha mitt liv og mitt nettverk.

jeg vet at om jeg får et barn til så vil ökonominen vår bli verre,jeg vil bli som jeg föler det fast låst ennda en periode og det er det siste jeg trenger i og med at jeg har slete med deprisjoner pga lite sosialt nettverk og fölelsen av at jeg ikke gjör noe produktivt.

Er da ikke det beste å gjöre å skaffe et barn til slik at denne fölelsen kommer tilbake.

Om jeg hadde beholdt dette barnet så ville ikke min datter eller det barnet lid noe nöd for jeg setter barna för meg selv,men jeg ville ikke hadde bra og det vil da smitte over på dem det også.

Om jeg neglisjerer meg selv så vil jeg misstrives og ikke ha det bra i hverdagen og barna vil ha en mor som går deppa og sliten uten noe selig gnist i öye,dette fortjener de ikke

Jeg fortjener å leve,jeg er ung men alikavel så om jeg skal ta den utdannelsen som jeg har planlagt så er jeg 30 når jeg går ut i yrkeslivet ferdig utdannet.

Så jeg har ikke så god tid når det gjeller kariere og utdannelse at jeg kan stå på hold ennda 1 og et halvt år.

på grunn av dette så klarer jeg ikke se på denne graviditeten som en glede men heller som en byrde og jeg blir deppa av å tenke på et svangerskap.

Og ennda et barn.

tro meg jeg har prövd å glede meg over dette,men det går ikke.

det knyter seg i brystet på meg og jeg blir dårlig,får ikke sove og ikke klarer jeg og spise.

Jeg önsker ikke dette barnet og er det da rettferdig å få det for barnets del når det aldrig var önsket?!!

Lykke til Lottemor, det er ingen her som dømmer deg og de som gjør det skal jeg klabbe ned

Minnie

Takk Minnie M.

Gir deg en god klem for stötten du gir meg

gir en god klem til silje22, Fredagsbarn,angeleyes og skusla

*Lottemor*

Skrevet

Oi!

Dette var en tøff avgjørelse Lottemor!

Ikke glem at du har mange som støtter deg, uansett hva du velger!

*stooor klem*

Skrevet

Kjære Lottemor...

Jeg rakker ikke ned på deg, og jeg respekterer

selvsagt din vanskelig avgørelse..

Ville bare ha deg til å tenke igjennom om dette var

din avgjørelse..

Du gikk jo fra glede til sorg sånn plutselig...

Tror jeg sender en pm istedet...

Har noe jeg vil dele med deg...

Klem

Gjest Anonymous
Skrevet
Ville bare ha deg til å tenke igjennom om dette var

din avgjørelse..

Du gikk jo fra glede til Klem

du ville ha henne til å tenke seg om..?

jeg tror du bare må anta at hun har gjort det.. og selvfølgelig var det hennes avgjørelse..

dette er typisk KG.. når noen tar abort skal det være mer lov å kritisere enn når noen beholder et barn de ikke burde..

Lottemor har gjort et modent og fornuftig valg.. la oss ikke så tvil om det..!

dine kommentarer Jinx -de passer seg ikke!

Skrevet

Mitt innlegg er basert på innlegg

Lottemor tidligere har skrevet...

Ang seg selv, og hennes følelsesliv..

Gjest gurimalla
Skrevet

Hei Lottemor

Jeg har lest litt av det du har skrevet, både i dagboken og ellers. Jeg vet at jeg ikke kjenner deg, men det virker som om du ikke har vært helt fornøyd med din situasjon. Jeg vil bare si at jeg skjønner du ikke synes at dette er et gunstig tidspunkt å få et barn til.

Lykke til

Skrevet

stor klem til deg Lottemor!!

lykke til med utdannelsen og nettverksbyggingen..

Gjest Lottemor
Skrevet

Takk til dere som forstår og stötter.

Som dere skjönner så står ikke abort på jippi listen min,heller tvert i mot.

Det er på tide at jeg tar å tenker på meg og på hva jeg har lyst til og ikke hva andre har lyst at jeg skal gjöre.

Om ikke jeg har det bra så kan ikke jeg hjepe noen og jeg må ärligtalt si at om jeg får et barn til nå så vil jeg föle meg ennda mer fastlåst og kvelt enn det jeg har gjort til nå.

Jinx nevnte tidligere innleg og hvor ustabil mine fölelser har värt,ja de har vert det ja og det er fordi at jeg ikke har noe nettverk,ikke gjör noe produktivt og livet mitt er så forutsigbart som en unge i en gotteri butikk.

jeg er ikke fyllt 23år engang og jeg föler meg som en gammal slitt tante som bare kan en ting ,netopp å ta vare på mann og barn.

Det er ikke meg jeg er en resursfull person som elsker livet når jeg har 5 baller i luften på engang.

Nå skal jeg tenke på meg og det fortjener jeg.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Har du tatt kontakt med lege Lottemor?

Minnie

Skrevet

Jeg forstår Lottemor! Jeg synes det er trist å lese om psyken din akkurat nå... Jeg ønsker deg lykke til, og håper at du kan få medikamentell abort, som du håpet på.

Masse Store gode klemmer

Lillen

Gjest Lottemor
Skrevet

ja det har jeg ,har fått time til neste torsdag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...