Gjest ¤bella¤ Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg og sambo planlegger å reise en langhelg til london i jauar/februar. Har vært der før, men det er veldig lenge siden. Noen som har noen tips til hotell? Som ligger ganske sentralt, ike koster alt for mye? Trenger ikke være noe luksushotell, men heller ikke hostel. Og har du noen tips om hva vi bør få med oss mens vi er der?
Gjest hyggelig Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 camden marked er verdt å få med seg:) der er det en helt annen atmosfære enn i "selve" london. masse små boder og dill og dall på den ene siden av veien, og alt fra selvdesignede zebraskjørt til ekte moteklær, mat og stæsj og you name it på den andre sida av veien. kjøp dagskort på undergrunden og dra "overalt" til en billig penge:) oxfordstreet er den store handlegata midt i london. den er selfølgelig også verdt å få med seg:) tenk januarsalg!! kos dere:)
messy Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg synes personlig ikke oxford street er det beste stedet å handle, blir mye gåing- og mange butikker som ikke er for meg. Men i området rundt leicester square liker jeg å gå å handle. Da er man jo i teaterdistriktet i tillegg.
lillings Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Musicalen "we will rock you", for begge kjønn :-). Kan anbefale Travellodge hotellene hvis du får tak i supersaver eller saver priser. Søk på hjemmesiden deres www.travellodge.co.uk.
Gjest Gjest_Lill_* Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Styr unna Oxford Street. Der er det alltid alt for mye folk. Camden er kult Ta tube'en til Angel og Islington. Det er det mye å finne av pub'er, butikker (Kjøpesenter som heter No.1 - har alle de fine butikkene, og du slipper stresset i Oxford Street) og spisesteder. Liker Hamstead Heath for å slappe av.
Bex Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Først om reisetidspunktet, av shoppinghensyn ville jeg ventet til februar med å reise, for da er vintersalget over og butikkene er fulle av vårnytt :o) Jeg er alltid i London i månedsskiftet februar/mars, og det er perfekt, og ofte mildt og godt i været! Jeg pleier å handle i Oxford Street, jeg. Synes ikke det er mye folk (kanskje litt i rushet, men ikke på dagtid). Der er de fleste kjedene representert, og kjedebutikker i London er jo noe ganske annet enn i Norge... Begynner du ved Bond Street Station og går OS et par kvartaler forbi Oxford Circus har du fått med deg veldig mye bra uten å sløse bort mye tid på transport. Musikal er alltid moro, jeg har sett mange, men Les Miserabeles er nok favoritten. Styr unna Evita, det var en stor skuffelse. På Leichester Square er den offisielle halv-pris billettluka som selger billetter til kveldens forestillinger. Jeg pleier å høre hva de har ledige biletter til, jeg. Evt kan du stikke innom teateret samme dag, da kan du også få god pris på billetten. Av severdigheter anbefaler jeg Tower. Bli med på en guidet rundtur. Har hatt med flere venner dit, og alle har likt det veldig godt. Covent Garden er et superhyggelig område, og dit ambefales det å ta en tur. Ellers er Tate Modern et kult kunst- og kultursenter. Det er åpent til 23 noen dager i uka, hvertfall, og en tur dit på kveldstur, med tilhørende tur langs themsen (på sørsiden) ned til London Eye er veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå