Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

ungt par i midten av tjue årene bosatt i oslo. Vært sammen i 5 år. Begge i fast jobb. Jeg med inntekt på 300 000, han med ca 400 000 i året. Varierer noe hos han. Jeg skal sansynligvis snart gå noe opp i lønn.

Vi eier leilighet sammen, bil og en liten hund.

eiligheten er kun 40kvm. så med tanke på framtidige barn, så blir jo denne for liten. Ser mer på det som et "mellomstopp".

Jeg har så utrolig lyst å bli mamma. min kjære er heltmed på denne tanken.Eneste jeg bekymrer meg over er de økonomiske forholdene rundt dette med å bli foreldre. Og leiligheten..... :sjenert:

Men et svangerskap varer jo i over ni mnd. så da har vi god tid til å evt. flytte og pusseopp et nytt bosted. Og til tross for at vi er i etableringsfasen, så skulle vel dette likevel gå greit?

Tenker gå tilbake til skoebenken om noen år, men dette burde vel ikke være det største hinderet for å få barn? med en samboer som er snekker og har nok av oppdrag....

Tror bare jeg trenger litt tilbakemeldinger fra dere i lignende situasjon. Trenger beroliges kanskje? ;)

I allefall, samboeren er jeg trygg på. Og drømmen om barn sammen som unge foreldre, har vi begge to :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan kanskje ikke hjelpe så mye, men jeg og samboeren har nå blitt prøvere, vi har vært sammen i 5 år og har hund, bil og hus:) Jeg hadde tenkt meg på skolebenken til høsten, men utdannelsen jeg skal ta er på 7 år, og jeg vil gjerne ha barn før jeg er 30. Så vi har tenkt å prøve nå, også tar jeg skolen etterpå. Er jo fler og fler som tar opp igjen skole etter at de har fått barn, så det er sikkert mange muligheter der:) Jeg tenker litt sånn at det meste ordner seg, er så lei av å bekymre meg for alt, har gjort det så altfor lenge ( har selvfølgelig ikke slutta helt å bekymre meg da;))

Og det høres jo ut som dere har det dere trenger, og ja dere får jo tid til å flytte, hvertfall 9 mnd;) Lykke til hvertfall, uansett hva dere gjør.

Gjest linn TS
Skrevet
Jeg kan kanskje ikke hjelpe så mye, men jeg og samboeren har nå blitt prøvere, vi har vært sammen i 5 år og har hund, bil og hus:) Jeg hadde tenkt meg på skolebenken til høsten, men utdannelsen jeg skal ta er på 7 år, og jeg vil gjerne ha barn før jeg er 30. Så vi har tenkt å prøve nå, også tar jeg skolen etterpå. Er jo fler og fler som tar opp igjen skole etter at de har fått barn, så det er sikkert mange muligheter der:) Jeg tenker litt sånn at det meste ordner seg, er så lei av å bekymre meg for alt, har gjort det så altfor lenge ( har selvfølgelig ikke slutta helt å bekymre meg da;))

Og det høres jo ut som dere har det dere trenger, og ja dere får jo tid til å flytte, hvertfall 9 mnd;) Lykke til hvertfall, uansett hva dere gjør.

takk for innlegget. Det hjelper uansett å høre fra andre. Høres ut som om vi er i ca samme situasjon. Jeg vil også gjerne ha barn i ung alder, og da før jeg fyller 30år. I full jobb nå, med bra inntekt og mener det lønner seg med barn. skal jeg sette med på skolebenken igjen, som jeg tenker å gjøre om ikke lenge, vil jeg ikke ha en like bra mulighet for å få barn. Vil ikke være ferdigutdannet før jeg er over 30 år. Er snart 24 år nå. Samboer på samme alder.

Jeg vet ikke hvor dere bor, men i og med dere bor i hus, regner jeg med du bor utenfor oslos bygrenser- Her er det dønndyrt. Ekstremt dyrt bare med 40kvm. men som du også sier, vi har i allefall ni mnd, til å flytte og pusse opp nytt bosted om jeg skulle bli fort gravid.

Hehe... morsomt at du også går og tenker. Man tenker jo gjerne så ekstremt mye fram og tilbake. Jeg tenker meg gjerne helt sprø ;) Selv om jeg elsker kjæresten min over alt på jord og er helt sikker på at jeg ønsker tilbringe framtiden min sammen med han, så er det jo mye som endres når man blir foreldre...

Jeg tror nok bare jeg hopper i det. Slutter med p piller og ser hva som skjer ;)

hører gjerne mer fra deg "happy_85" i og med vi er i lik situasjon. Lykke til videre :)

Skrevet

Ja er fint å snakke med andre i samme situasjon og dele alle de tusen tankene man får..hehe:) Jeg er 22 og samboer er 27. Vi bor utenfor Tønsberg vi da, litt på landet;) Men er koselig det, stille og rolig. ja kan tenke meg at i Oslo er det kjempe dyrt ja, ikke bare, bare å etablere seg der..

Ja de tankene blir litt mye mange ganger, jeg også elsker samboeren min og er sikker på at han er den jeg vil dele livet med, har kjempe lyst på barn og føler meg klar. Men når jeg setter meg ned og tenker ordentlig over alt som kommer med det (barnehage, skole og tanken på at jeg faktisk skal bli mamma! en forelder) det kan bli ganske skummelt innimellom:) Men det er vel sånn som kommer når tida er inne for det og når man er der.. Og det finnes jo heldigvis folk å snakke med.

Og det er fint å kunne snakke sammen her, jeg slutta på pilla for et år siden, men har begynt å prøve først nå.. Vi har ikke fortalt til noen at vi prøver, for vi orker ikke maset med at "kommer det ikke noen barn snart" osv..:) Så vi har tenkt å vente med å si noe til jeg har blitt gravid, og da er det ekstra fint å kunne snakke sammen her, og få ut spørsmål, frustrasjon og gleder:)

Hadde vært koselig om vi kunne fortsatt å holde kontakten her:) Høres ut som vi har en ganske lik situasjon ja, og jeg er helt fersk på dette. Lurer på alt mulig rart, trur samboeren begynner å bli litt svimmel av spørsmåla mine, hehe;)

Lykke til til deg og:D Håper vi snakkes.

Gjest maria TS
Skrevet

Hei igjen happy_85 :)

Koselig å ha noen i samme situasjon å snakke med. Ja merkelig det der. En føler seg klar både i forhold til forholdet en er i og at man er moden nok og i riktig livssituasjon, men likevel er tanken så merkelig... ;)

Høres herlig ut å bo utenfor Tønsberg da :) Jeg har familiehytte i kragerø og kjører ofte den strekningen. Nydelig, landlige områder nedover der :)

Ja, dyrt å skulle etablere seg i oslo. Har jobbene våres her, så er uaktuelt å flytte langt herifra, men nå bor vi jo bare på 40kvm. innser jo at dette blir i minste laget med en liten ;) derfor får vi etterhvert begynne å se etter noe større litt utenfor selve sentrum. Et eller annet oppussingsobjekt som samboeren får jobbe med og fikse i og med han er snekker ;)

Står på jobb nå. lang dag foran meg. Ganske lite å gjøre, så får goood tid til å tenke. :)

gleder meg til å høre mer fra deg :)

Skrevet

Ja jeg trives veldig godt med å bo her, litt på landet samtidig som det er kort vei til byen (er avhengig av det..hehe).

Ja 40kvm er ikke mye, hvertfall ikke med en liten en som etterhvert blir veldig aktiv:) Så kjekt at han er snekker da, blir hvertfall mye billigere å pusse opp og sånn, da kan jo han det:) Det er vel nesten eneste muligheten hvis man skal kjøpe noe større i oslo, å kjøpe oppussingsobjekt og pusse opp selv, så har man råd til det?

Har det gått bra på jobben da? Vært en laaaang dag;)

Vi er jo nå i våres første prøveperiode og jeg kan teste meg til tirsadg ca, og klarer nesten ikke tenke på annet.. blir litt smågal nesten..hehe. Går å leiter etter symptomer hele tiden og trur jeg har dem, off blir litt slitsomt egentlig. Så får prøve å holde meg opptatt:)

Blir spennende når dere begynner og da:) Som du sa, er jo bare å hoppe i det og slutte med pilla.. Da kommer du nok til å tenke enda mer på det, og enda oftere;) Men det er spennende og koselig, og tenk så utrolig.

spent på høre mer åssen det går med deg:)

Skrevet

Dere tjener jo i alle fall veldig bra da! Så det økonomiske er vel ikke noe stort problem? Vi får bare en inntekt etterhvert og mannen min tjener mindre enn deg... Alt går!

Skrevet
Vi får bare en inntekt etterhvert og mannen min tjener mindre enn deg... Alt går!

Klart det går.. Men dere får dere nok jobber igjen begge to snart skal du se.. :):klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...