LilleBille Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Helt plutselig har outlooken min blitt kranglete .. og jeg er på vei til å bli desperat. Prøver jeg "send/receive" får jeg beskjed om "Operation failed" - selv jeg får sendt mail vanlig - og jeg får også mail inn - men jeg kan ikke styre det selv. Jeg får heller ikke åpnet excel-vedlegg, da får jeg bare beskjed om at "finner ikke angitt fil" - så jeg må lagre alt - og åpne regnearket på vanlig måte. (PDF filer etc. er det ikke noe problem å åpne) Er det noen som har noen gode råd - eller har peilig på hvorfor sånt skjer. (Jeg hadde ikke endret noe oppsett i outlooken i det hele tatt)
Catzy Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Håper du har fått løst det innen nå. Men hvis Outlook fremdeles krangler, kan du prøve å først avslutte det på vanlig måte. Så åpner du Task Manager (Oppgavebehandling?) ved å høyreklikke på startrekka (? - den rekka med ikoner nederst på skjermen din), velg Task Manager (eller Oppgavebehandling). Klikk på fanen Processes (Prosesser) og finn Outlook.exe. Høyreklikk på Outlook.exe og velg End Process (Avslutt prosess?). Nå har du stengt Outlook en gang for alle. Åpne Outlook igjen. Mulig du får beskjed om at den ikke avsluttet på normal måte. Da pleier jeg å la den jobbe seg ferdig (ser kanskje at det står Updating from Exchange server ellernoesånt på statuslinja nederst til høyre), før jeg stenger på vanlig måte. Sjekk at den forsvinner i Task Manager etter noen sekunder. Åpne Outlook igjen, og se om du får åpnet vedlegg etc nå.
LilleBille Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for tilbakemelding - men det hjalp ikke. Har også startet og restartet maskinen .. men like vrang er den. Og det er ikke noen "outlook-prosesser" som kjører etter at programmet er avsluttet. ... så er det flere som har noen gode forslag tas de imot med takk.
Bjørn-Tore Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Slik jeg tolker det referer løsningsforslaget til Office Outlook Er det Office outlook eller outlook express som er problemet?
LilleBille Skrevet 1. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2007 Micorsoft Outlook - ikke Outlook ekspress
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå