la Flaca Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Har freshet opp tittelen på tråden min litt i håp om at flere skal lese den og svare! Gutten min begynner å plages veldig nå. Brukte hvitvask på han for et par timer siden og det virker nesten som det gjorde alt verre fordi huden ble så tørr? Er det mulig? Skal jo liksom være så bra med hvitvask. Kan jeg dusje han og bruke litt bodylotion på tørre partier, eller er det dumt. Har hørt både at man kan dusje og at man ikke bør. Noen som har hatt små vannkopp-barn som har peiling? Endret 30. oktober 2007 av la Flaca
Gjest Lykkeliky Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg vil tro at dusjing er greit, men jeg ville IKKE brukt bodylotion! Tror det bare vil irritere huden enda mer. Min sønn hadde sinnsykt mye vannkopper overalt og jeg brukte hvitvask, tror ikke det tørker ut huden så veldig, men det virker sånn fordi hvitvasken stivner når den tørker. Lykke til med "prikken" !
Gjest lillebøll Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Er det ikke bad med bakepulver som skal hjelpe? Det forutsetter jo at dere har badekar da.. Jeg brukte forresten den lilla tuben mot myggstikk. Eurax Hjalp kjempegodt på mine to. Endret 30. oktober 2007 av lillebøll
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Dusjing er greit, bad også, men ikke i for varmt vann. Kald våt klut er bedre da. Hvitvask Ok, men eurax eller xylocain fungerer bedre. Selv fikk datteren allergimedisin mot vannkoppene, mens sønnen klarte seg greit med xylocain. God bedring til den lille.
la Flaca Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2007 Tuuusen takk for svar Lillebøll, Lykkeligky og gjest! Er litt desperat her, så det er kjempegreit å høre fra folk som har forsket litt på vannkoppene. Konkluderer med å droppe fuktighetskrem, dusje i vann som ikke er for varmt og kjøpe eurax og Xylocain. Bad med bakepulver - vil det si å pudre lillegutt med bakepulver i badekaret? Eller lage en blanding av vann og bakepulver til en slags grøt? Ser for meg at hvitvask har samme effekt som bakepulver. Håper vi få litt bedre søvn i natt. Igjen, takk for gode råd!
Gjest lillebøll Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Tror det var snakk om en skje bakepulver i vannet eller noe. Men er litt usikker for vi hadde ikke badekar og fikk ikke prøvd ut det rådet. Man jeg kan google litt å se om jeg finner noe.
la Flaca Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2007 Her er et råd Du er en knupp!
Kipa Skrevet 30. oktober 2007 #10 Skrevet 30. oktober 2007 jeg brukte talkum på mine, de kjøler også ned, hjalp for en stund det. Hvitvask hadde null effekt her..
Gjest Helen Parr Skrevet 31. oktober 2007 #11 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde vannkoppebarn som var åtte måneder. Det var knapt et sted på kroppen som var prikkefritt, og han var veldig plaget. Han hadde, så vidt jeg kunne forstå, god effekt av hvitvask, og jeg tror jeg forsøkte xylocain i tillegg. Jeg ville vært veldig forsiktig med bakepulverrådet, med mindre du har konkrete råd om hvordan det skal gjøres. (Jeg leste ikke siste linken til Lillebøll - så jeg vet ikke om det stod noe der ang. bakepulver.) Stakkars liten, du får trøste deg med at nå er det unnagjort. Jeg fikk vannkopper til mine tre i løpet av en uke. Ganske praktisk egentlig.
Gjest Dalila ii Skrevet 31. oktober 2007 #12 Skrevet 31. oktober 2007 Eurax har funket for oss Vil ikke anbefale skrikekur
Gjest lillebøll Skrevet 31. oktober 2007 #13 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg ville vært veldig forsiktig med bakepulverrådet, med mindre du har konkrete råd om hvordan det skal gjøres. (Jeg leste ikke siste linken til Lillebøll - så jeg vet ikke om det stod noe der ang. bakepulver.) Alle tipsene gikk ut på en neve bakepulvet i badekaret. Neppe farlig. Min mor brukte det på oss og det hjalp.
Gjest wenche Skrevet 16. februar 2011 #15 Skrevet 16. februar 2011 Da mine barn hadde vannkopper ble de smurt med aloe vera salve. Den minste som da var 6 mnd. tålte ikke aloe vera i ansiktet, men det lindret godt på kroppen. Nr 2, hadde "tusenvis" av prikker, men var lite plaget med kløe etter at jeg brukte aloe vera. Smurte mange ganger om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå